Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Undrar detsamma, har letat länge efter ett par bra stativ men ingen importör tycks ha något av värde 🥰

Jag köpte dem från Storbritannien, dv247.com. De var riktigt billiga. Kostade 51 pund för båda. De är inte de mest stabila men klart värt det billiga priset. Måste verkligen tipsa om dv247.com, vilken service!

Här är stativen: http://www.dv247.com/studio-equipment/sams...s-(pair)--41980

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag köpte dem från Storbritannien, dv247.com. De var riktigt billiga. Kostade 51 pund för båda. De är inte de mest stabila men klart värt det billiga priset. Måste verkligen tipsa om dv247.com, vilken service!

Här är stativen: http://www.dv247.com/studio-equipment/sams...s-(pair)--41980

Det tackar vi för! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt första inlägg här på forumet får väl bli att lägga upp en bild på mitt lilla (7,5 kvm), enkla krypin. Hemstudion används också för dvd-/blu-rayuppspelning.

Prylarna som delvis kan ses på bilden är följande:

- PC (AMD Athlon64 3200+ 2GHz, 2GB RAM, 80+200 GB HD)

- Windows XP

- M-Audio Audiophile 2496

- Toshiba Regza LCD 32-tum

- M-Audio Keystation 88 ES

- ADK A51-S Type V

- NAD C352

- Supra Ply 3.4

- Studio Project VTB1

- Dynaudio Audience 42

- Cubase SE

- Sampletank LE + Sonik Synth

- EZdrummer, Virtual Guitarist, LM-4

- Stanton DJ Pro 2000S + Sennheiser HD 545 Reference

- Monitorpads, puffskydd, mik-stativ

- Block av "leca-typ" som monitorstativ

post-24550-1266169194_thumb.jpg

Redigerat av Jizzen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenna! Jag är helt färsk här i forumet och funderar på att så småningom bygga upp en lite enklare hemmastudio. Naturligtvis är det inspirerande med andras byggen, men jag kan inte se några bilder här i denna tråd.... Nån som vet om man måste aktivera något eller liknande?

Tack 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är mitt pojkrum me mickbås 😛

img01282143372.jpg

img01312110367.jpg

Tokfet Diodlampa

img0140copy2080839.jpg

Egensvetsat mickstativ

img02542042550.jpg

Från vänster i panelen.. ljudkort till inspelning, förstärkare till högtalarna i rummet och sedan förstärkare till 5.1 systemet i mickbåset

img02572100344.jpg

AKG lurarna och sedan micken för att hålla kontakt med personen i sångbåset ^^

img02582012880.jpg

Riktigt grymt måste jag säga! Hur tjocka är väggarna till mickbåset, eller vad man ska kalla det? Vad har du i väggarna? Jag har byggt något liknande, dock långt ifrån så bra som du har. Har du nån form av ventilation där inne och vad har du i så fall? Bara sågat ett hål i väggen nånstans eller kör du men nån speciell ventil/ventilationstrumma?

Jag själv har ingen ventilation alls för tillfället, så jag får stå i kallingarna och vråla eftersom jag blir så svettig. Efter ett par omtagningar tappar jag rösten också eftersom jag knappt får nå syre. Haha! Hardcore fast åt det dåliga hållet.

Skulle vara kul att höra hur du fixat det där med luft och ljudisoleringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

mitt gamla rum tills för nån månad sedan.. Tog bilder då men laddade inte upp dom av någon anledning. Nu är alla prylar väck och jag bor inte där längre.. men så såg det ut under de senaste låtarna som laddats upp på forumet. Växten är också inräknad i studion som luftfuktare.

Kommentar: Under marshallstärkaren ( framför basstärkaren ) står ett hemmabyggt plåtreverb som då var under bygge, om ni undrar vad det är för nåt.

post-13626-1266253170_thumb.gif

post-13626-1266253185_thumb.gif

post-13626-1266253197_thumb.gif

post-13626-1266253246_thumb.gif

post-13626-1266253823_thumb.gif

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Min så kallade studio live. Har iofs lite som inte syns i bild men is stort sett så är det ett gäng datorer, Logic studio 8, Logic express 9, ett Saffire Pro 10 i/o, ett Delta 10 och ett 44, två Behringer mixer, ett gäng skärmar, ett gäng mickar, lite instrument. Kan svepa runt med kameran om det önskas, iofs så är det en ganska kass gammal analog kamera som jag kan göra det med men det blir ju nån slags retro feeling.

http://www.justin.tv/burninsven#r=w5COfwY

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, såhär risigt kan det se ut när man inte har hunnit komma i ordning... har ett rum på ca 30m2 som jag precis har börjat riva bort dom gamla "gillestuge"-väggarna på... Nya fräscha bilder kommer när det är klart... ja, om sisådär 5-7 år då.. eller liknande... post-5959-1266865784_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina studios ni har allihopa! Här är liten bit av min hemmastudio som är under uppbyggnad. Har även en MacBook som får hänga med på inspelningar utanför lilla studion 😄 Diverse instrument finns i annat rum, lägger upp en bild på det sen!

post-12635-1267471776_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är min lilla studio, den blir bara mindre och mindre, förr fick man ju ha maskiner till allt, nu klarar datorn mer och mer. Trist men praktiskt..

Trist att mjukvaran inte emulerar känslan av att skruva på rattar...

Riktigt fin uppsättning måste jag säga! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...