Jump to content
Annons

Det var ett jävla tjabbel.


Recommended Posts

Hej alla!

Det kanske bara är jag men senaste tiden tycker jag forumet fått en väldigt tråkig ton, man kan till och med kalla den för falsk. (skämt och sido)

De flesta på detta forum är här för att det brinner för inspelning och redigering av ljud och ett fåtal människor verkar vara här enbart för att få tjabbla och munhuggas med folk som tycker annorlunda.

En del människor ser sig själva som gudar som svävar över alla andra och tror sig att sitt ord är lag och tycker någon annorlunda så är den personen värdelös.

Jag själv loggar in här varje dag för att jag vill utvecklas och snappa upp tips och tricks och jag vet att det är flera stycken som är här av samma anledning. Kan vi inte försöka lära ut vår kunskap och sluta hacka på varandra?

Det är mycket snack och lite verkstad på folket på det här forumet.

Tack för ordet!

  • Gilla 7
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DenkoXL (oregistrerad)

Har alltid diggat Studio Forum för att det känns vuxet, rent och ger feelgood-känsla. Men förstår vad du menar ibland!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Det kanske bara är jag men senaste tiden tycker jag forumet fått en väldigt tråkig ton, man kan till och med kalla den för falsk. (skämt och sido)

De flesta på detta forum är här för att det brinner för inspelning och redigering av ljud och ett fåtal människor verkar vara här enbart för att få tjabbla och munhuggas med folk som tycker annorlunda.

En del människor ser sig själva som gudar som svävar över alla andra och tror sig att sitt ord är lag och tycker någon annorlunda så är den personen värdelös.

Jag själv loggar in här varje dag för att jag vill utvecklas och snappa upp tips och tricks och jag vet att det är flera stycken som är här av samma anledning. Kan vi inte försöka lära ut vår kunskap och sluta hacka på varandra?

Det är mycket snack och lite verkstad på folket på det här forumet.

Tack för ordet!

Den sista tiden? Du har varit med i 2 månader, och jag kan säga att det är ungefär som det har varit sedan jag loggade in första gången. Det jag tycker är tröttsamt är när trådar leder till ett evigt tuggande om hur man ska diskutera, vem som har sagt vad osv. Det är en handfull personer, framförallt 2, som håller på med detta.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

men så har det vart länge, man hittar lite fakta jämfört med hur mycket tjafs man kan hitta i det här forumet. och inte går det att sälja något heller, om det nu inte är prylar från B 😄

Men det betyder inte att det behöver vara så för evigt. 🙂

Redigerat av Soundprocessingstudio
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske bara är jag men senaste tiden tycker jag forumet fått en väldigt tråkig ton

Håller med till 100%!

(Fast, "sista tiden" bör väl för din del betyda de senaste veckorna. Jag anser att den tråkiga tonen slog an för flera år sedan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga teori är att det luktar lite väl mycket testosteron här inne, och att det är några för många tuppar i hönsgården! Men vi hönor får skita i deras kackel och diskutera på mer sansad nivå nedanför deras näbbar 😉

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100%!

(Fast, "sista tiden" bör väl för din del betyda de senaste veckorna. Jag anser att den tråkiga tonen slog an för flera år sedan.)

Det är just det här jag pratar om. Du vet inte hur länge jag har hängt på det här forumet, det enda du vet är när jag reggade min användare. Det tjänar liksom ingenting till att hålla på att trycka ner och tjabbla om allting.

Min personliga teori är att det luktar lite väl mycket testosteron här inne, och att det är några för många tuppar i hönsgården! Men vi hönor får skita i deras kackel och diskutera på mer sansad nivå nedanför deras näbbar 😉

Du har nog en poäng här.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Det kanske bara är jag men senaste tiden tycker jag forumet fått en väldigt tråkig ton, man kan till och med kalla den för falsk. (skämt och sido)

De flesta på detta forum är här för att det brinner för inspelning och redigering av ljud och ett fåtal människor verkar vara här enbart för att få tjabbla och munhuggas med folk som tycker annorlunda.

En del människor ser sig själva som gudar som svävar över alla andra och tror sig att sitt ord är lag och tycker någon annorlunda så är den personen värdelös.

Jag själv loggar in här varje dag för att jag vill utvecklas och snappa upp tips och tricks och jag vet att det är flera stycken som är här av samma anledning. Kan vi inte försöka lära ut vår kunskap och sluta hacka på varandra?

Det är mycket snack och lite verkstad på folket på det här forumet.

Tack för ordet!

Håller fanimej helt med!!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har nästan alltid varit lite så. Det finns "Energizers" och så finns det "Zappers", på många forum - tyvärr. Finns dock 10 ggr fler Energizers, som väl är.

Man kan låta bli att ta diskussionen bara, låta bli att lockas in i att försvara sig, mot ifrågasättanden, arrogans och misskrediteringar. Folk anstränger ju sig för att inte förstå vad man menar ändåså (för det är "kul" att käfta).

Avstår man blir man förstås lite hånad, feg-förklarad, kallad politiskt korrekt eller svarslös, allt för att dra tillbaka en in i att börja försvara sig igen. Men det är bara skita i det. Det är ju aldrig svarslöshet eller så som det det handlar om ändåså.

Har alltid funnits idioter. Kommer alltid att finnas.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just det här jag pratar om. Du vet inte hur länge jag har hängt på det här forumet, det enda du vet är när jag reggade min användare. Det tjänar liksom ingenting till att hålla på att trycka ner och tjabbla om allting.

Men jag håller ju med dig!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan låta bli att ta diskussionen bara, låta bli att lockas in i att försvara sig, mot ifrågasättanden, arrogans och misskrediteringar. Folk anstränger ju sig för att inte förstå vad man menar ändåså (för det är "kul" att käfta).

Jo problemet är väll att alla intressanta seriösa trådar och inlägg trycks bort eftersom folk sitter och kastar in så mycket tjabbel som hela tiden ska ligga högst upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig.

Följer ibland bråken lite. Med samma typ av intresse som om man såg några ryka ihop på gatan. Men jag skulle tycka forumet blev intressantare utan hårda ord. Då kanske fler skulle trivas med att bjuda mer på sig själva. Inte bara försöka veta böst. Vilket skulle ge engagemang på ett mer konstruktiv sätt.

Ska sägas att den klart övervägande majoriteten av inläggen är inte fulla av angrepp, utan bra inlägg.

När jag läser att någon drygar sig, kan jag undra vad som driver dem till att göra så. Kanske är det som någon sa: arrogance is a weak man's imitation of strength.

Märk väl att jag förstår att folk utrycker sig på olika sätt. Det är de hårda och grälsjuka personangreppen som jag tycker borde strykas.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge munhuggandet sker på ett trevligt sätt med glimten i ögat och inte går över till en massa personangrepp, öknamn och diagnoser, så kan det vara kul ibland med lite bråk - men det är inte det minsta kul när det går överstyr (och det gör det ibland, speciellt när vissa medlemmar är inblandade).

Om vissa hade kunnat acceptera att någon annan kan få ha sista ordet i en bråk-tråd, istället för att tvångsmässigt fortsätta sandlådedebatterna, så hade det varit mycket trevligare, men vissa kan bara inte låta bli att bemöta alla dumheter som andra häver ur sig och då blir det som det blir...

Link to comment
Dela på andra sajter

Solstrålen (oregistrerad)

Min personliga teori är att det luktar lite väl mycket testosteron här inne.

Hur luktar testosteron?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läser att någon drygar sig, kan jag undra vad som driver dem till att göra så. Kanske är det som någon sa: arrogance is a weak man's imitation of strength.

Du har nog en poäng där!

Till er andra som har problem med den korta tiden som jag har varit reggad här.

Det kan ju vara så att jag hängt här en längre tid innan jag valde att regga mig, det är nämligen så att jag vart med här sedan 2009 fast anonymt.

Det tar inte bort alla andra röster som nu gjort sig hörda och håller med mig i att det jag sagt i trådens start. Det finns uppenbarligen ett problem för det här forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Lite lustat att du skapar en sån här tråd när du bara varit med i typ 2-3 månader.

Efter hur lang tid aer det inte lustigt att starta en san haer trad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Det kanske bara är jag men senaste tiden tycker jag forumet fått en väldigt tråkig ton, man kan till och med kalla den för falsk. (skämt och sido)

Kan vi inte försöka lära ut vår kunskap och sluta hacka på varandra?

Det är mycket snack och lite verkstad på folket på det här forumet.

Tack för ordet!

Den "tråkiga tonen" är något av en genomgående röd tråd på det flesta forum, och det beror troligtvis på att alla är olika och uppfattar/läser samt agerar olika, tack och lov(?), men sen finns det mycket riktigt de som lever för att skapa problem och irritation, vilket är mindre önskvärt kan jag tycka.

Jag, som varit i hetluften till och från, måste ändå säga att jag tycker att det blivit betydligt lugnare här än det varit tidigare. Jag tror moderatorerna faktiskt gjort mer nytta senaste tiden än tidigare, något jag privat önskade mer av från dom, och det verkar som om dom faktiskt lyssnat.

Fortsätt med hårdare tag kära moderatorer, om så behövs. Släpp inte på de regler som finns, utan följ dom stenhårt till punkt och pricka, då kommer det löpande bli bättre här! Jag känner av en förbättring åt rätt håll, så... BRA JOBBAT!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...