Jump to content
Annons

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)

Jo men man vill ha en exakt kopia, Nucleus har ingen kanalstripp.

Att sträcka sig efter threshold på kompressorn och känna att man vrider på rätt grej muskelminnesmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fint. Skulle vilja ha en kanalstrip som styr R7 som är en kopia på SSL mixerns kanalstrip.

Klaviaturerna Panorama P4 och P6 från Nektar kan styra mixern.

Reglar för volym, pots för aux. Tryck EQ- eller Dynamics-knappen och ratta.

reason_eq1.jpg

reason_dynamics.jpg

Men jag förstår att det inte är helt jämförbart med en "äkta" limpa uppifrån och ner, och med motoriserade pots etc. hela vägen. Vi får väl maila och önska. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå Balance...

Propparnas riktpris 3800:-

Luthmans svenska listpris 2999:-

Order Music och 4Sound har kampanj nu för 1999:-

En licens av Reason Essentials (med fri uppgradering till Reason Essentials 2) ingår i priset.

Den som redan har Reason får fri uppgradering till Reason 7.

Brutalt lågt pris för ett interface med bra preamps, ADC/DAC, balanserade in/ut och separata utgångar+volymkontroller för monitorer och hörlurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

129 Dollar eller 129 Euro enligt propellerheads hemsida. Vilket egentligen är två helt olika priser.

Jag har inte hunnit börja testa än men om allt är lika bra som det verkar så saknar jag i nuläget inget. R7 inkluderar allt jag saknade med R6.5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ändå helt rimligt pris. Speciellt med tanke på att vid version 6 fick man själv sätta sitt pris och 6.5 var gratis i början när jag uppdaterade.

http://www.propellerheads.se/products/reason/new/faq/

På länkan ovan står att läsa:

"Q: I am a Reason owner already. What are my upgrade options?

  • You can upgrade from any previous version of Reason to Reason 7 for EUR129/USD129 when Reason 7 is released."
     

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Balance funkar nog till alla DAW, Cubase, FL etc.

Och använder man Cubase eller FL så fukar vst finemang.

Reason kör sitt egna format som heter RE (Rack Extension) och kan inte använda sig av vsts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda med Balance som är Reason-specifikt är Clip Safe, om du spelar in 1 mikrofon kan signalen passera bägge preamparna där den andra agerar skyddsnät för den första ifall signalen skulle klippa av för hög gain. Fungerar riktigt smidigt.

Annars är det som doktorn skriver ovan, det fungerar som alla andra ljudkort med andra DAWs. Ingen midi, nej, men det har iofs inte Apogee Duet heller. Balance har bra komponenter, smidig lösning med kontakterna på baksidan och låg latency. Komplettera med ett USB/MIDI-interface från valfri tillverkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast vem vill ha fåniga VSTis då det följer med mycket mer kompetent Reason! Thats life! 🙂 Va fanken 2 papp för ett mycket bra ljudkort och så följer Reason Essentials med på köpet med möjlighet att uppgradera till Reason 7 billigt! Inte tänker då jag Cubase då! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade så klart Reason Essentials vad det gäller VST och inte Balance, sorry för den slarvskrivningen. 🙂

Orsaken till att jag skulle vilja ha VST-stöd i Essentials är att jag har en hel del VST's som jag gärna skulle vilja använda.

Jag använder i vanliga fall Reaper och är väldigt nöjd med det, men det är ju alltid intressant att se vad andra gör.

Jag har ju tidigare funderat på att slå till på NI Komplete Audio 6.

Finns det någon med erfarenhet från båda som har något att säga om de två?

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason har inte stöd alls för VST eller VSTi däremot om du har en DAW (musikprogram) typ Cubase så har det stöd för Rewire så går det att koppla in och synka Reason mot din DAW.. Reason har en egen plugg-standard.. Kallad Rack Extenisons Mer info här http://shop.propellerheads.se

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Ooooh, vad HETT med midi ut-stöd! ☺️

Edith:

Meh.. Min kommentar blir skum när den är flyttad till en annan tråd! 😏

Nyhetsroboten skrev (ej citat) att en av de hetaste nyheterna är stöd för midi, därav min sarkasm. Nåja...

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...