Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ja vilket härligt sätt att fira Valborg ! Nu är retro transformer med också !

Guest drloop
Posted

Audiokvantisering funkar finemang. Nu kan jag kompa mig själv på gura... woho!

Posted

Det enda jag saknar med reason är en övertygande trumplugg, i stil med superior drummer eller abbey road drummer. För jag har svårt att tro att de medföljande samplade trummorna i reason är så värst realistiska? (jag pratar inte om loopar nu)

Posted

Reason Drum Kits tycker jag är jäkligt bra ljudmässigt.

Men tweakning medelst Combinatorer och NNXTar är rätt tröttsam. Skulle vara suveränt om de kunde göra en riktigt bra trummodul med samplingarna från RDK.

Posted

Jag tycker att det oftast handlar om att göra en schysst sequencerprogrammering, inte bara tweaka ljudet. Annars låter alla trumsamplingsexempel statiska.

Guest drloop
Posted (edited)

Nu för tiden tycker jag att det är bra trummor som följer med.

Men jag kör Reason Drumkit och Soul School refillerna också. Riktigt bra grejer.

Edited by drloop
  • 2 weeks later...
Guest drloop
Posted

Håller med. Brukar använda looparna i befintligt skick, utan att skämmas.

Blev riktigt inspirerad av Josh Mobley när han visade hur han keyboardtrummade med Soul School.

Så det har jag gjort några gånger själv, naturligtvis helt talanglöst jämfört med Josh, men det har fått mig att kunna lira roligare trumkomp... vad det nu hade med trummor och göra egentligen.

Nåväl, rätt nöjd med trumsoundet och fingersplet.

https://soundcloud.com/dabene/i-think-it-s-you