Jump to content
Annons

Omröstning Studioforums mixtävling no. 2 - Supralunar


joachime

Recommended Posts

Visst skulle jag kunna rösta på de två bidrag jag tycker är näst bäst, men det missgynnar ju mig själv så att säga...

herregud

tänkte alla som du skulle du själv få noll röster

vilken jävla inställning efter allt arbete som lagts ner för att ordna detta

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

herregud

tänkte alla som du skulle du själv få noll röster

vilken jävla inställning efter allt arbete som lagts ner för att ordna detta

Det är vänligt att du citerar allt jag skrev, det blir lixom inte alls ryckt ur sitt sammanhang annars 😉

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

jaha du menar inte alls det jag citerade?

sammanhanget kan ju vem som helst se - det är ju inte så att din post blev raderad precis

Jodå jag menar det jag skrev. Och vad har du själv tillfört själv tävlingen om man får vara så fräck att fråga?

Det är helt upp till var och en om man vill rösta eller inte, jag valde att inte göra det och istället skriva lite om varje låt, eftersom detta kändes mer ärligt från mitt sätt att se det.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ser fram emot att få reda på vilka bidrag som är era diehard och yllet, dom lär ju få utstå en hårdare granskning efter detta.

Påstår inte heller att mitt inte är felfritt. Jag har tidigare, om du hade orkat läsa, att jag är självkritisk till mitt bidrag(och andras)och om du vill sjunka till sandlådenivå genom att mitt och yllets bidrag ska utstå någon hårdare granskning för att vi väljer att inte rösta, ja men varsågod då. Kunde inte bry mig mindre. Jag skulle kunna sjunka till samma nivå och därför såga ditt bidrag men slösar inte någon tid på såna där barnsligheter. Är bara intresserad av konstruktiv kritik och de få som har kommenterat alla bidrag, det har jag redan tagit till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

och vad har det med sakfrågan att göra menar du?

vill du att jag ska ta mig tid å lyssna igenom bidragen?

Ja det vore trevligt, speciellt eftersom du är så mån om att ha rätt inställning till (citat) "allt arbete som lagts ner för att ordna detta". Jag tror många skulle ha nytta av dina kunskaper. Visst det är en del bidrag att lyssna igenom, men det är det värt!

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Aaah, du menar zååååå... då lägger jag inte heller någon röst.

Ja, typ så. Men jag kanske borde ha valt mina ord bättre.

Nog om det.

Vi har fortfarande två bidrag i täten, tätt följt av ytterligare ett.

Jag lovar att hålla er uppdaterade om utvecklingen, givet att rösterna fortsätter trilla in. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppet brev:

Jag tycker att det börjar gå för långt det här.

Tänker inte hänga ut någon speciell man tar åt sig om man känner att man borde ta åt sig.

Studioforum för mig är en plats som samlar studiointresserade på nätet oavsett om de är nybörjare, lite mer erfarna eller proffs.

Om man tycker att det var låg nivå på den här tävlingen så får man gärna yttra detta jag kan ju säga direkt att jag inte tyckte att någon mix höll proffsnivå

(inkluderar det givetvis min egen) men tycker att alla ska ha en applåd för deras prestationer.

Det spelar liksom ingen roll vilken nivå det höll det handlar om att folk deltog kanske folk som aldrig vågat vara med i något liknande tidigare som nu tog klivet

eller folk som gjorde sin första mix någonsin, det var någon som testade ny lyssning.

Dessa människorna blev nu totalt sågade och en del kanske rädda för att delta igen. Jag säger inte att man inte får yttra sina åsikter, jag säger inte att man inte ska ge folk

kritik men det som många måsta lära sig är att det finns olika sätt att säga saker. Det handlar inte heller om att man inte ska vara överkänslig men alla ska fan med respektera varandra.

Vissa utav dessa mixarna kanske några var jättenöjda med för att de har gjort en bättre prestation än tidigare ska de då få höra att det var så dåligt att det inte ens var värt att rösta på.

Säg vad ni vill om detta men kom ihåg att ni är vuxna människor och jag tycker att det roliga ur den här tävlingen försvann ganska direkt efter att bidragen släpptes.

SKÄRP ER!

  • Gilla 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Öppet brev:

Jag tycker att det börjar gå för långt det här.

Tänker inte hänga ut någon speciell man tar åt sig om man känner att man borde ta åt sig.

Studioforum för mig är en plats som samlar studiointresserade på nätet oavsett om de är nybörjare, lite mer erfarna eller proffs.

Om man tycker att det var låg nivå på den här tävlingen så får man gärna yttra detta jag kan ju säga direkt att jag inte tyckte att någon mix höll proffsnivå

(inkluderar det givetvis min egen) men tycker att alla ska ha en applåd för deras prestationer.

Det spelar liksom ingen roll vilken nivå det höll det handlar om att folk deltog kanske folk som aldrig vågat vara med i något liknande tidigare som nu tog klivet

eller folk som gjorde sin första mix någonsin, det var någon som testade ny lyssning.

Dessa människorna blev nu totalt sågade och en del kanske rädda för att delta igen. Jag säger inte att man inte får yttra sina åsikter, jag säger inte att man inte ska ge folk

kritik men det som många måsta lära sig är att det finns olika sätt att säga saker. Det handlar inte heller om att man inte ska vara överkänslig men alla ska fan med respektera varandra.

Vissa utav dessa mixarna kanske några var jättenöjda med för att de har gjort en bättre prestation än tidigare ska de då få höra att det var så dåligt att det inte ens var värt att rösta på.

Säg vad ni vill om detta men kom ihåg att ni är vuxna människor och jag tycker att det roliga ur den här tävlingen försvann ganska direkt efter att bidragen släpptes.

SKÄRP ER!

Jag känner mig halvträffad 🙂 För mig har det hur som helst aldrig handlat om att stryka någon medhårs, det gör ingen gott. Är man med på leken får man leken tåla, det är så man utvecklas även om det kan kännas hårt. Själv valde jag (kanske dumt?) att kommentera alla bidrag och då på ett (för mig) ärligt sätt, det handlar verkligen inte om att vilja såga någon. Min tanke var i alla fall att försöka lyfta minst en positiv sak i varje mix, hoppas det lös igenom.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Påstår inte heller att mitt inte är felfritt. Jag har tidigare, om du hade orkat läsa, att jag är självkritisk till mitt bidrag(och andras)och om du vill sjunka till sandlådenivå genom att mitt och yllets bidrag ska utstå någon hårdare granskning för att vi väljer att inte rösta, ja men varsågod då. Kunde inte bry mig mindre. Jag skulle kunna sjunka till samma nivå och därför såga ditt bidrag men slösar inte någon tid på såna där barnsligheter. Är bara intresserad av konstruktiv kritik och de få som har kommenterat alla bidrag, det har jag redan tagit till mig.

Jag har läst vad du skrivit.

Jag sa inte att era bidrag skall slaktas, jag sa att dom lär bli granskade.

Utgår ifrån att du tänker kommentera bidragen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag sa inte att era bidrag skall slaktas, jag sa att dom lär bli granskade.

Ingen som har sagt något annat än att de ska granskas, precis som de andras. Men du kommer dragande med att de lär få utstå hårdare granskning. Det är du som påstod det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig faller det naturligt att är man med och mixar röstar man även, detta för att göra tävlingen mer komplett. Är man med och leker får man göra sitt bästa för att alla ska trivas. Om hälften skiter i att rösta har vi kanske inte tillräckligt mycket röster för att resultatet ska gå att värdera. Då har ni som poopat ur sabbat hela skiten. Svälj stoltheten och lägg en röst...

Studioforum är för litet för att vi ska kunna förlita oss på röster från utomstående = vi måste själva bidra om det ska finnas ett framtida syfte/intresse med/för mixtävlingarna.

EDIT: Jag kommer själv rösta när jag får tid att titta närmare på bidragen. Som många andra tycker jag nog mer eller mindre att mitt bidrag är bättre än andras, åtminstone på vissa punkter. Kanske för att det fångar kvalitéer som inte hittas i de andra bidragen. Men så kan man nog säga om varje bidrag, vilket understryker att det handlar om preferenser och vad man tycker är viktigast i mixen av just den här låten. Någon har fått till baskaggen, en annan gitarrerna - vi formar alla mixarna efter preferenser. Vissa formar mer än andra, till den grad att låten nästan byter skepnad - vilket i sin tur är ett big NONO för en del här inne. Vissa anser att orginalspåren är heliga och ska bevaras medan andra tycker att de suger och bör formas till något annat.

Redigerat av desvaenger
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner mig halvträffad 🙂 För mig har det hur som helst aldrig handlat om att stryka någon medhårs, det gör ingen gott. Är man med på leken får man leken tåla, det är så man utvecklas även om det kan kännas hårt. Själv valde jag (kanske dumt?) att kommentera alla bidrag och då på ett (för mig) ärligt sätt, det handlar verkligen inte om att vilja såga någon. Min tanke var i alla fall att försöka lyfta minst en positiv sak i varje mix, hoppas det lös igenom.

mvh Jon

Dina kommentarer är utmärkta, konstruktiv kritik utvecklar och det är ingen mening med att inte vara rak och ärlig. Och eftersom du engagerat dig och lyssnat finns det ingen anledning att inte rösta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är man med och leker får man göra sitt bästa för att alla ska trivas.

Va? Är det en sån här barntävling där alla deltagare ska få medalj eller? Trivsel har inte med saken att göra. En till som inte vill fatta. Det är upp till var och en att rösta om man vill eller inte. Vad är som är så svårt för vissa att fatta?

Om hälften skiter i att rösta har vi kanske inte tillräckligt mycket röster för att resultatet ska gå att värdera. Då har ni som poopat ur sabbat hela skiten.

Kom inte dragande med sånt skitsnack om att den som inte vill rösta sabbar.

Svälj stoltheten och lägg en röst...

Du har inte förstått en smack va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som har sagt något annat än att de ska granskas, precis som de andras. Men du kommer dragande med att de lär få utstå hårdare granskning. Det är du som påstod det.

Ja det har jag sagt, eftersom både du och yllet låte bli att rösta pga att man inte kan rösta på sig själv kommer nog de flesta lyssna in era bidrag en extra gång. Nog om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Typiskt när trådar ska urarta såhär!

Fattar inte hur ni pallar.

Det ska komma från dig. Alla dina trådar spårar ur och där du är den största bidragaren till det. 😄

Ja det har jag sagt, eftersom både du och yllet låte bli att rösta pga att man inte kan rösta på sig själv kommer nog de flesta lyssna in era bidrag en extra gång. Nog om det.

Och hur vet du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bidrog inte till tävlingen, men kommer definitivt att rösta!

Kan inte riktigt hålla med om att det finns några som tydligt sticker ut som betydligt bättre än de flesta andra. Betydligt jämnare nivå på denna tävling än den förra. Därför tycker inte jag det känns som ett så stort problem att hitta en värdig 2:a och 3:a - om man nu gillar ens egna bidrag bäst. Känns lite elitistiskt annars.

Idén att man inte ska rösta på sitt egna bidrag, är nog dels för man är intresserad av vad andra tycker om ens mix, inte vad man själv tycker. Ens egna mix låter ofta bäst först, eftersom man är så inkörd och ljudblind på just den, den är gjord enligt ens egna tankesätt och ideal, och den låter ofta bäst i ens egna lyssning där den gjordes. I långa loppet riskerar man även att alla bara röstar på sitt egna bidrag med. Känns lite 'pragmatisk party-pooper' ...

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Öppet brev:

vettiga synpunkter

ska väga in det å kanske bara lämna in röster om jag hinner lyssna ordentligt

i övrigt har jag nog sällan hört så mycket undanflykter om varför det här inte skulle gå att mixa - lite för många "gör om gör rätt"-uttalanden om själva inspelningen

gör om eran mix istället

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag står fast vid att jag tycker det är "fel" att rösta i en tävling där man själv deltar, det blir ju konstigt på nåt sätt. Sen har jag ingen bättre lösning på hur man ska göra för att locka fler utomstående lyssnare, för att komma runt problematiken med för få röster. Strunta i själva tävlingsbiten är ju ett annat alternativ. Att bara skriva om och kommentera de olika bidragen kanske vore bättre för framtida mixoffs.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

En grej jag tänkte på vore att det vore ju jävligt kul om bandet (genom Suprapappa) gav lite input på bidragen. Vad tror ni om det?

Nåväl, det har varit askul att vara med och jag har redan lärt mig en hel del. Det har också, om möjligt, varit ännu roligare att höra hur forumiterna tagit sig an låten i fråga. Massor av spännande, fenomenalt bra och udda grepp bara där.

Jag kommer definitivt att försöka vara med nästa gång det vankas mixoff 🙂

@Badertheinvader: bra talat!

Vänligen,

CHAE

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag står fast vid att jag tycker det är "fel" att rösta i en tävling där man själv deltar, det blir ju konstigt på nåt sätt. Sen har jag ingen bättre lösning på hur man ska göra för att locka fler utomstående lyssnare, för att komma runt problematiken med för få röster. Strunta i själva tävlingsbiten är ju ett annat alternativ. Att bara skriva om och kommentera de olika bidragen kanske vore bättre för framtida mixoffs.

/Jon

Hade man lyckats (med det omöjliga) och få utomstående att rösta så är jag helt säker på att vissa (Yllet nämd men ingen glömd) hade kommit dragande med att "de förstår inte mixning och är inte alls lika profsiga som fantastiska jag är". "Missade jag en straff i fotboll i skolan var det skornas fel och vinner jag inte en mixtävling är det de som röstar som har fel. I min (egna, privata, lilla) värld är jag bäst"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer fan med Signia här.....!

Det är jämnare kvalité på alla bidragen denna gången.

Likförbannat så är de flesta bidragen av liknande karaktär.

Det sitter nåt i inspelningen!

Jag läste till min förtjusning där Suprapappa förklarade vad som använts vid inspelningen av de olika instrumenten!!!

Bra prylar rakt igenom vad jag fattade som.

Det svåra med sånt här tycker jag är att man snabbt tappar omdömet i vad som är bra och dåligt i en mix.

Man går tillbaka till nåt man gillade i en mix där och sedan hoppar till en annan som hade gött trumljud.

Man försöker få fram alla dom elementen i en och samma mix utan positivt resultat.

Det blir jäkligt galet!

Kanske ska man försöka se till om mixen, i stället för att låta som en produktion av världsklass; faktiskt lyfter fram låtens alla delar?

Jag gillar låten.

Bra drag i refrängen!!

Jävla poplåtar!! Sätter sig i skallen direkt!!!

Men inte fan måste allt låta som en mix av självaste Tobbe Lindell för att kunna uppskatta låten!?

Man kan ställa sig frågan. Har mixaren lyckats få fram låtens kärna och hörs de detaljer som utmärker låten!?

Bara en tanke....

Piiiz!

/Mojje

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade man lyckats (med det omöjliga) och få utomstående att rösta så är jag helt säker på att vissa (Yllet nämd men ingen glömd) hade kommit dragande med att "de förstår inte mixning och är inte alls lika profsiga som fantastiska jag är". "Missade jag en straff i fotboll i skolan var det skornas fel och vinner jag inte en mixtävling är det de som röstar som har fel. I min (egna, privata, lilla) värld är jag bäst"...

Spot on!

Jag tycker att man slutar med omröstningar och låter bandet/artisten avgöra, fortfarande anonymt dvs.

Då blir det inget tjafs... Det är nog ingen här som jobbar med mixning på heltid som lämnat in ett bidrag.. Är det så kanske han/hon skall se över sitt karriärval...

Glada amatörer som vill lära sig mer är nog majoriteten här.

Något som retar mig är när ursäkterna börjar hagla... Har du lämnat in ett bidrag så är det så bra du kunde mixa. Kom inte med ursäkter som "jag hade inte tid, bara hörlurar" och så vidare. Om du inte är nöjd, varför lämna in?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...