Jump to content
Annons

Vad håller jag på med egentligen? konstiga trummtakter..


Terror

Recommended Posts

Satt och kollade på en Dream Theater-DVD och tänkte "Hey, hur svårt kan det vara att göra låtar med fucked up takter?", så jag skapade det här.

https://dl.dropbox.com/u/107586285/Track%2021%20kopia.mp3

Låter inte det askonstigt? Eller är det något att fortsätta på? Bara gitarr och trummor än så länge. Låten går ju i 3/4 hela tiden, även om trummorna ibland går i 4/4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter väldigt bra i vanlig ordning - dock ser jag inget konstigt med takterna. Du har bara modulerat med samma underindelning. I princip första sidan i första boken i vilken metrikmoduleringsbok som helst i stort sett. Odd groupings etc.Prova en femma över det i stället. Detta sagt - här har vi en av mina favoriter som ren inspiration månne?:

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väldigt bra i vanlig ordning - dock ser jag inget konstigt med takterna. Du har bara modulerat med samma underindelning. I princip första sidan i första boken i vilken metrikmoduleringsbok som helst i stort sett. Odd groupings etc.Prova en femma över det i stället. Detta sagt - här har vi en av mina favoriter som ren inspiration månne?:

http://www.youtube.com/watch?v=IfKDG7rXEWM

nu kan det ju vara rödvinet som spökar, men du tappade mig totalt efter första meningen.. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter kanon, bara bra. Kul att du vågar ta ut svängarna där. Det är bara att fortsätta på den inslagna vägen.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske är mina högtalare, men har ganska svårt att höra gitarren (på den sista ljudfilen). eller ja, jag hör att det är en gitarr, men inte vad den spelar.

de är inte dina monitorer, de är min lyssning. Har problem med både bas och diskant i mitt rum. Tänker inte göra så mkt mer förän jag köpt ny bas nu i mellandagarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...