Jump to content
Annons

Vilken musikstil tror ni kommer vara "inne" om 10 Ă„r?


BHR

Recommended Posts

Annons

Kanske blir det dansband eller rockabilly som Ă„terkommer som hetaste "nyheterna" dĂ„, men "upphottat" med sidechain-pumpande... 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tror helt och hÄllet pÄ house i olika former. Sen tror jag all slags etnisk musik kommer vara stort, reggae Àr ju definitivt inte lÄngt borta. OcksÄ helt sÀker pÄ att rock i nÄn frÀsch variant kommer finnas med...

Kanske kommer den musik som Àr typisk för film osv ligga med nÄnstans. All, eller Ätminstone mycket, av den musik som filmkompositörerna gör Àr jÀmförelsevis ytterst innovativ och intressant.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Oj, en sÄn frÄga.... Ummm.....

AV nÄn anledning brukar gamla stilar som en gÄng var underground tendera dyka upp i the mainstream efter runt 10-20 Är eller sÄ. Exempelvis Rock 'n' Roll som kom frÄn gammal blues, Techno som blev populÀrt pÄ andra halvan av 90-talet men "uppfanns" pÄ tidigt 80-tal, Hip Hop Àr gammalt som gatan, och Industrial som startade pÄ 80-talet med grupper som Throbbing Gristle, Laibach och Skinny Puppy, men nu blivit populÀrt genom exempelvis Rammstein, Marilyn Manson och Nine Inch Nails.

NÀsta osannolika stil att hamna i the mainstream...Noisemusic mÄnne??

Hade vart kul att höra Merzbow eller Brighter Death Now pÄ Rix Megapol ;-)

Redigerat av van Caine
  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tror mycket pÄ reaGGAE och skulle kunna tÀnka mej att housemusiken Àr kvar..

men skulle vara kul om typ 60tals surfrocken kom tillbaks eller nÄt annat ballt.. vad tror ni?

Jag hoppas pÄ reggae och motown

Men antagligen blir det nÄgot elektroniskt

Redigerat av klasho
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det finns en annan trÄd för sÄdant.

JÀpp, det stÀmmer mycket bra det och den trÄden finns hÀr

OnT: jag vill gĂ€rna tro (och hoppas) lite pĂ„ det som Slej var inne pĂ„ att grungen fĂ„r en lite revivial 🙂

VĂ€nligen,

CHAE

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det finns en annan trÄd för sÄdant.

Passar bra hÀr tack sÄ mycket.

En skitig hÄrdare variant av nÄgon latinovariant men som leder till en kultur med lite dansinslag som Àr mer Ät dirty dancing Àn electro-popens "flytta ena benet, flytta andra benet".

Skulle ju vara jÀvligt trist om det blev nÄgon renrasig kopia av befintliga musikstilar.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😐 mmm annars fĂ„r TS förtydliga att det bara Ă€r musikstilar som vi kĂ€nner dom idag som Ă€r möjligt att vara inne om 10 Ă„r.....

Jag kan ju inte lÀsa in i framtiden , men man kan ju va lite realistisk Àn ex. dödstango, som nÄn sade

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kan ju inte lÀsa in i framtiden , men man kan ju va lite realistisk Àn ex. dödstango, som nÄn sade

Uppriktigt sagt skulle jag sÀga att det inte Àr mer orealistiskt Àr exempelvis Industrial, Dupstep, eller munkar som sjunger psalmer.

Noisemusic, mitt förslag, Àr en av de extremaste stilar som finns. Den Àr atonal, baseras helt och hĚllet pÄ dissonans och missljud...men jag skulle inte bli förvÄnad om den hamnade i mainstream inom 10-20 Är endÄ dÄ folk alltid Àr ute efter nÄt annorlinda, Àven om det skulle förvÄnamig mindre om den aldrig hamnade dÀr just för att den Àr sÄ extrem, givetvis.

Döds-Tango, smÄtt uppenbarligen en blandning mellan Metal och Tango, alternativt Noise och Tango (Death Industrial Àr som exempel Noise dÀr man kan urskilja ensilda röster och ljudkÀllor) lÄter som en stil jag skulle vÀlkomna med öppna armar :-)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Förhoppningsvis sÄ fokuseras det mer pÄ lÄtar Àn pÄ genrer. Trist att man ska behöva kategorisera musik sÄ mycket; antagligen för att mÄnga ska veta att de gillar "rÀtt" musik och inte nÄgot mesigt som deras kompisar kommer att skratta Ät.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Förhoppningsvis sÄ fokuseras det mer pÄ lÄtar Àn pÄ genrer. Trist att man ska behöva kategorisera musik sÄ mycket; antagligen för att mÄnga ska veta att de gillar "rÀtt" musik och inte nÄgot mesigt som deras kompisar kommer att skratta Ät.

JA!!!!
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja folk har alltid spekulerat om att "rocken Àr död" i alla tider. Men det kommer alltid att finnas ett soundmÀssigt hÄrdare och tyngre alternativ till all annan musik sÄ rocken kommer aldrig dö, den byter bara form (blues->rock->metal->punk->glamrock->grunge->skatepunk->numetal->(valfritt)-core.

Just nu Ă€r ju core det som Ă€r inne inom rock, alla ungdomar vill spela core och lyssnar bara pĂ„ core, sjĂ€lv tycker jag typ "njaa" om core, lite "fjĂ„lligt" (och mötley crĂŒe och diverse killar i maskara och trasiga nĂ€tbyxor Ă€r inte fjĂ„lligt! Den svenska dubbelmoralen Ă€r total hĂ€r hemma!)

Jag tror nÀsta inom rocken Àr en comeback av grunge eller nÄgon form av metal, kanske t om en ny korsning (reggae-grunge haha)

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja folk har alltid spekulerat om att "rocken Àr död" i alla tider. Men det kommer alltid att finnas ett soundmÀssigt hÄrdare och tyngre alternativ till all annan musik sÄ rocken kommer aldrig dö, den byter bara form (blues->rock->metal->punk->glamrock->grunge->skatepunk->numetal->(valfritt)-core.

Just nu Ă€r ju core det som Ă€r inne inom rock, alla ungdomar vill spela core och lyssnar bara pĂ„ core, sjĂ€lv tycker jag typ "njaa" om core, lite "fjĂ„lligt" (och mötley crĂŒe och diverse killar i maskara och trasiga nĂ€tbyxor Ă€r inte fjĂ„lligt! Den svenska dubbelmoralen Ă€r total hĂ€r hemma!)

Jag tror nÀsta inom rocken Àr en comeback av grunge eller nÄgon form av metal, kanske t om en ny korsning (reggae-grunge haha)

Jag tycker Dubstep Àr lite som en digital version av nÄn "core" rock. Groovecore? Tror det kommer utvecklas fler sÄdana subgenrers som tar rocken in i den digitala eran.

Jaaa reggae-grunge vore coolt. Tror jag ska prova mig pÄ att skriva en sÄn lÄt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...