Jump to content
Annons

Ultima Thule lägger av.


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Tyckte dom gjorde bra musik när det begav sig. Eddie meduza och ultima thule och en dunk med hembränt, en helt vanlig förfest i början på 90 talet. Har dock inte hört dom på flera år. Undra om dom finns på spotify.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja, det var då en jävla tur att de där WT-lurkarna lägger ner en gång för alla 🙂

Håller med FSA och kan inte påstå att jag gråter floder över att de lägger av.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bry sig om man inte gillar dem?

Håller med dig, denna tråd är endast skapad för att starta bråk och inget annat. Såg i den allmänna mobbingtråden att dom ville att jag och florian skulle skriva i denna tråd, så dom kunde få lite kul. Så jag tänkte varför inte 🙂

Det är tragisk att vissa människor här som inte ens kan göra musik, skall få förstöra detta forum i tråd efter tråd där dom spyr ut sin frustration över det patetiska liv dom lever. Dom letar bara bråk och bara på första byte att sätta tänderna i. Sen kommer hyen flocken och smaskar i sig sitt byte. Stackars alla nya musiker som kommer hit och ser hur det ligger till här. Jag blev själv rekommenderad detta forum av en känd svensk låtskrivare. Och den bilden hobby musikern tecknar av sig själv här(givetvis inte alla) är tragisk, men ger samtidigt en signal över hur den psykiska ohälsan breder ut sig i landet. Och hur många som verkligen inte får den hjälp dom behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bry sig om man inte gillar dem?

För att man inte gillar deras budskap... kanske??

Edit: Budskap kanske va ett starkt ord, vet inte om dom hade någon tanke med vad dom gjorde men dom kopplades iaf ihop med rasistiska tankegångar.

Redigerat av therocker
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ultima thule lägger av. Ska man starta en tråd om detta eller inte. Frestande.

Kunde inte låta bli.

bra jobbat Sadam.det kommer att bli en långkörare. tänker mig att florian kommer vara den starkast lysande stjärnan i denna tråd.

Bra tillfälle för h77 att känna sej missförstådd oxå.

+1

Hähä 😛

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte dom gjorde bra musik när det begav sig. Eddie meduza och ultima thule och en dunk med hembränt, en helt vanlig förfest i början på 90 talet. Har dock inte hört dom på flera år. Undra om dom finns på spotify.

Kom igen nu, det är väl egentligen texterna du gillar?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Edit: Budskap kanske va ett starkt ord, vet inte om dom hade någon tanke med vad dom gjorde men dom kopplades iaf ihop med rasistiska tankegångar.

I november 1993 bekände bandet för Aftonbladet att deras första singel, som gavs ut 1986, sponsrades av den öppet rasistiska kampanjorganisationen BSS, Bevara Sverige Svenskt.

Saxat från artikeln Sadam länkade till i inlägg #4.

Kopplingen är uppenbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har ett fåtal låtar, men i det stora hela har dom producerat mycket skit genom åren det mesta är filllers men endel bra låtar har dom allt gjort..

Men det finns också musik som är värre... Som jag ser det handlar det mer om texterna än själva musiken... Tror dom flesta lyssnar på dom för texterna i första hand och inte musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tragisk att vissa människor här som inte ens kan göra musik, skall få förstöra detta forum i tråd efter tråd där dom spyr ut sin frustration över det patetiska liv dom lever. Dom letar bara bråk och bara på första byte att sätta tänderna i. Sen kommer hyen flocken och smaskar i sig sitt byte. Stackars alla nya musiker som kommer hit och ser hur det ligger till här. Jag blev själv rekommenderad detta forum av en känd svensk låtskrivare. Och den bilden hobby musikern tecknar av sig själv här(givetvis inte alla) är tragisk, men ger samtidigt en signal över hur den psykiska ohälsan breder ut sig i landet. Och hur många som verkligen inte får den hjälp dom behöver.

Och all denna frustration för att vi en gång stod upp mot den människosyn som du gav uttryck till i en serie inlägg i snacktråden för några år sedan.

Du gör nog bäst i att inte få folk att börja rota i det där igen.

Sen att du dömmer ut hela klientelet i den nämnda tråden, helt utan grund, det ligger ju helt i linje med dina övriga fördomsfulla åsikter.

  • Gilla 14
Link to comment
Dela på andra sajter

Och all denna frustration för att vi en gång stod upp mot den människosyn som du gav uttryck till i en serie inlägg i snacktråden för några år sedan.

Du gör nog bäst i att inte få folk att börja rota i det där igen.

Sen att du dömmer ut hela klientelet i den nämnda tråden, helt utan grund, det ligger ju helt i linje med dina övriga fördomsfulla åsikter.

Alla är givetvis inte som du i den tråden.

Jag står för det jag skrev. Att jag oroas mer av att vi har en riksdagsman som vill införa sharia lagar i sverige med allt vad det innebär än några sverige demokrater. Han står för könsstympning av kvinnor, han vill utrota alla kristna och homosexuella, han vill förbjuda musik och spel och alkohol. Det ni reagerade på var att uppdrag gransknings videon som jag hittade på youtube var upplags av någon site som heter politiskt inkorrekt efter som svt tagit bort den efter som det är lite känsligt ämne. Har jag då en konstig människosyn som inte delar hans åsikter och oroas av att vi får hit fler och fler med som åsikterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

låter som att henber inte tycker om invandring av ungefär samma skäl som ni inte tycker om ultima thule.

Jag har inget emot invandring isig. Jag gillar bara inte dom här ekstrema åsikterna som denne moderaten står för och många fler eftersom han person röstades in direkt in i rinsdagen från göteborg.

Yttrandefrihet får aldrig innebära mord på andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har kritik mot invandring med kritik mot sharia att göra? Sharia är det otäckaste regelverket i världen. Kommer ihåg det där inslaget, muslimska präster som förespråkade kvinnomisshandel och våldtäkt till kvinnan som låtsades söka hjälp, för att sedan förneka allt när dom blev konfronterade. Det är nämligen okej enligt islam att ljuga för att missleda de feltroende, som jämförs med boskap...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla är givetvis inte som du i den tråden.

Att jag oroas mer av att vi har en riksdagsman som vill införa sharia lagar i sverige med allt vad det innebär än några sverige demokrater. Han står för könsstympning av kvinnor, han vill utrota alla kristna och homosexuella, han vill förbjuda musik och spel och alkohol.

Vem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget emot invandring isig. Jag gillar bara inte dom här ekstrema åsikterna som denne moderaten står för och många fler eftersom han person röstades in direkt in i rinsdagen från göteborg.

Yttrandefrihet får aldrig innebära mord på andra.

Ja, okej. Jag menade iaf som så att du inte vill att en viss typ av åsikter sprids i Sverige, precis som de som är glada över att Ultima Thule slutar inte vill att deras åsikter sprids.

Link to comment
Dela på andra sajter

I

Vem?

Reinfeldt eftersom att han talat positivt till sharia, som han tog exempel från. Skrev han pedofili, kvinnomisshandel, våldtäkt och människoägande också? (kvinnor räknas nämligen som ägodelar enligt den sjuka fanatism som sharia delar)

För att inte tala om förbudet mot musik 😉

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem?

Abdirizak Waberi (alternativa stavningar Abderisak och Abdirisak), född 7 maj 1966[1] i Somalia[2], är en svensk politiker (moderat) och riksdagsledamot sedan år 2010. Han är invald i riksdagen för Göteborgs kommuns valkrets på plats 333. Som nytillträdd riksdagsledamot blev Waberi suppleant i försvarsutskottet.[3]

Waberi är sedan november 2009 ordförande i Islamiska förbundet i Sverige.[4] Han är även ordförande i organisationen Sveriges Islamiska skolor och rektor för den av Skolinspektionen kritiserade muslimska friskolan Römosseskolan i Göteborg.[5] Omständigheterna som föranledde kritiken mot skolan existerade under Waberis rektorsperiod.[6]

Waberi är bosatt i Angered utanför Göteborg, är gift och har fem barn.[7]

GömUttalanden

I egenskap av rektor och förebild för Römosseskolans elever intervjuades Waberi 2006 av tidskriften Ottar. I intervjun uttalar Waberi sitt stöd för konservativa muslimska uppfattningar om män och kvinnors olika skyldigheter och rättigheter, framförallt med avseende på sexualitet. Waberi anser bland annat att män har större sexdrift än kvinnor och att kvinnor som inte följer de muslimska klädreglerna skapar "oro" i samhället. Han säger där också att en man kan få ha fyra fruar och att han kan få slå sin fru om hon är otrogen.[7]

Waberi anser själv att han är misstolkad och menar att han i intervjun i Ottar försökte beskriva kulturen i vissa muslimska länder, och har påpekat att det inom islam finns flera olika tolkningar när det gäller levnadssätt. Han menar till exempel att man inte får slå kvinnor och att han aldrig sagt att män i Sverige ska ha fyra fruar.[8][9] Waberi får stöd av Johnny Magnusson[8] och Jan Hallberg.[10] Andra är kritiska och menar att Waberi är islamist.[8] Waberi menar att benämningen inte är riktig.[11]

Waberi har även kritiserats för att han undertecknat ett upprop för det socialdemokratiska kvinnoförbundets ordförande Nalin Pekguls avgång i samband med att hon uttalat sig i en fråga rörande "religiösa extremisters hot mot kvinnors frihet".[12]

Waberi blev likaså uppmärksammad i Sveriges Televisions dokumentär Slaget om muslimerna 2009 där han bland annat uttalande att han vill leva i en islamisk stat i vilken politiken styrs efter koranen och att ungdomar inte får skaffa sig pojk- eller flickvän samt dans och popmusik ska undvikas.[13]

Från wikipedia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...