Jump to content
Annons

Ultima Thule lägger av.


SadamJR

Recommended Posts

Jag hade tänkt att hålla mig ifrån denna tråden, men kunde inte låta bli. U.T känns som typiska "Jag är inte rasist, men...."-typer.

Förövrigt så ger deras musik inte mig något, så jag undviker dem. Precis som med dansband och powerballader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

nu får du backa bandet lite Henber. Det är ingen som hyllat varken kommunismen eller nazismen här inne. Du säger att man inte ska dra alla över en kam men det gör du själv hela tiden. Ja det är hemskt att en göteborgstomte tycker att sharia är fantastiskt och får sitta kvar. Men det är lika hemskt att Kent Ekeroth (sverigedemokrat i det absoluta toppskiktet av partiet)) får sitta kvar i riksdagen med de åsikter och kopplingar till hemska människor han har. U.T kanske inte sjunger rakt om att sparka på blattar men man vet ändå var deras sympatier ligger, därför är det bra att de lägger ner. Du får tycka annorlunda, det betyder inte att vi inte kan ha en sansad diskussion för det. Det är samma snack som SD kör. Alltid offer, som blir tystade . Om man vill ha ordet demokrati i sitt partinamn som får man fan ta och lära sig vad det betyder. 5% SD trumfar inte 95% resten. Här har du däremot nåt oroväckande. Troligvis för att de flesta kidsen vet lika lite om vad sverigedemokraterna står för bakom fasaden, som du gör. SD har lyckats bra med offerrollen för att de andra partierna låtit dem. För att SD stulit "svenskheten" och flaggan och stoltheten och förknippat/likställt det med det hat de förmedlar. Som det här med att man inte fick sjunga nationalsången på vissa skolor. Jag vet inte en enda invandrare som såg den som rasistisk utan det var lärarna som var rädda för att förknippas med som SD och gelikarna. Alltså har SD, ND osv gjort det som dom säger sig försvara och är stolta över, till nånting smutsigt. Att vara svensk. Krokben med sin egen retorik...

Och när det kommer till historio. Säg mig vem som fortfarande vill ha tvångssterilisering i dagens politiska partier? Skillnaden är att fastän det inte är mer än kanske en handfull nazister kvar i partiet så lever SD´s historia kvar i partiet och är en del av deras anda och agenda.

The truth IS out there, but it sure as shit aint hate!

Fred brorsan.

Anledningen till att sd är så stora bland unga och gamla idag är att dom känner sig diskriminerade och dåligt behandlade av den nuvarande regeringen. Det är en protest röstning folk är vare sig islamofober eller rasister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skrivit väldigt få inlägg i denna tråd. Du däremot har avslöjat dig fullständigt. Så kan det gå.

Jag bryr mig faktiskt inte. Jag vet att sådana som du och en annan raljerare inte tollererar att någon annan inte tycker eller tänker precis som ni.

Och Med tanke på att du postat nazisymboler här på forumet måste det betyda att du står för förföljning av judar, romer, utväcklingsstörda och icke arier. Snacka om sjuk människosyn. Men jag kan trösta dig med att det är varken mitt eller deras fel att din livssitustion ser ut som den gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

U.T kanske inte sjunger rakt om att sparka på blattar men man vet ändå var deras sympatier ligger, därför är det bra att de lägger ner.

Fyy för oliktänkande! eller musiker som är oliktänkande men inte sjunger om de åsikter vi inte tycker om!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart tror jag det. Det vore historiskt sensationellt om var endaste liten sympatisör står bakom ett parti och en ideologi till 100%. Tror du inte att det funnits en enda person som ansåg att icke-arier skulle avvisas från landet, men att avrättning inte var rätt väg?

Vart vill du komma med det här resonemanget? Visst, det kan säkert finnas eller har funnits enstaka nazister runt om i världen som inte diggar Hitler, men dom är nog ganska lätträknade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dvs exakt samma planer som Stalin hade och samma sak som Sovjet gjorde. + Etnisk rensning på dom som inte var ryssar osv. Hatar sovjetryssar, så jävla äckliga människor (alla jag träffat tror typ att alla som inte är ryssar är mindre värda. Dom skakade hand så här med oss för att vi var svenskar:

Sträckte fram handen, sen när man tog i hand så lät dom den hänga slappt och tittade åt andra hållet för att undvika ögonkontakt då vi inte var värda det i deras ögon, det är nog den top tio mest rasistiska handlingen jag varit med om, enda värre är när en invandrare undrade vad jag gjorde i husby där jag bodde och hotade att döda mig för att svenskar inte fick vara i "deras område"...)

Nu gällde ju denna delen av diskussionen om hurvida Stalin kan sägas varit en bra representant för den kommunistiska ideologin.

Och det finns helt klart rötägg inom alla nationaliteter och folkgrupper.

Den där "invandraren" i Husby, varifrån hade han invandrat? Norge, Finland? Tyskland? Kina? Somalia? Irak? Serbien? Och när slutar man att vara invandrare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ! Tycker faktiskt SD är bra för sverige, då dom rör om i den äckliga soppan som patetiska moderaterna har skapat , men det är ju min åsikt .

Jag är lite nyfiken på hur du menar med "rör om"? Dom har ju ändå röstat med minoritetsregeringen i 94% av de omröstningar där deras röster varit avgörande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till att sd är så stora bland unga och gamla idag är att dom känner sig diskriminerade och dåligt behandlade av den nuvarande regeringen. Det är en protest röstning folk är vare sig islamofober eller rasister.

Så du menar att man egentligen inte håller med om det som står SD:s partiprogram, utan att man röstar på dom för att man inte håller med Alliansen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Så du menar att man egentligen inte håller med om det som står SD:s partiprogram, utan att man röstar på dom för att man inte håller med Alliansen?

Aldrig hört talas om proteströstning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite nyfiken på hur du menar med "rör om"? Dom har ju ändå röstat med minoritetsregeringen i 94% av de omröstningar där deras röster varit avgörande.

Men hallå ! Från 2011 ??????? har du vaknat idag eller? Att dom röstar oftast som regeringen kallar jag bara rövslickeri för att en dag kunna sticka kniven i ryggen på dom.

Redigerat av kardo
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå ! Från 2003 ??????? har du vaknat idag eller? Att dom röstar oftast som regeringen kallar jag bara rövslickeri för att en dag kunna sticka kniven i ryggen på dom.

Artikeln är från 3:e april 2011.

SD satt inte i riksdagen 2003.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då har vi konstaterat att SD inte är mer än ett missnöjesparti. Och som sådant har det knappast någon framtid i riksdagen. Återstår att se om dom kan omformulera sig till nästa val.

Edit: kul skrivfel.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Sällsynt olyckligt/misslyckat sätt att uttrycka sitt missnöje på i sådana fall, eftersom SD röstat med Alliansen i 94% av de voteringar som varit blockskiljande.

Källa

Ja Sveriges Radio är verkligen en bra och opolitisk källa.Det vet ju alla. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad är det för konstig kommentar? Det är väl bara att titta på voteringarna och räkna. Det kallas för matematik.

Men hallå hur länge har du sovit? Finns ingen media som inte förvränger för att det ska passa deras agenda. Eller du kanske tror att de är objektiva och alltid återger sanningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Menar du på fullt allvar att dom skulle försöka att fabricera sådana siffror??

Menar du på fullt allvar att du tror att de inte skulle göra det? Skulle vänstermedia förvrida siffror för ett parti som de kallar extremhöger? Nä inte skulle de väl göra det? Statliga media, tillsammans med vänstertidningarna som kallade Sovjet för det missförstådda fredsälskande folket? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå hur länge har du sovit? Finns ingen media som inte förvränger för att det ska passa deras agenda. Eller du kanske tror att de är objektiva och alltid återger sanningen?

Jag tycker du skall ta och räkna lite istället för att fabricera ihop egna teorier. Vad menar du är de korrekta siffrorna under den angivna tidsperioden?

F. ö. tror jag sovit 7h plus minus någon timme skulle jag gissa. Varför nu det skulle vara av intresse.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du på fullt allvar att du tror att de inte skulle göra det?

Ja. Det ingår ju i deras uppdrag att vara så objektiva som möjligt. Att då få för sig att fabricera siffror som är så lätta att kolla upp verkar väl ändå extremt osannolikt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...