Jump to content
Annons

Herre gud vad bra låtar och produktioner och mixar laleh har.


Casperfren

Recommended Posts

Annons

Menar du Laleh?

Hon är en riktig talang, proddar allt själv också.

Senaste singeln låter riktigt bra, både musikaliskt och tekniskt.

I så fall niger jag inför henne, här och nu. Jag hade inte tänkt fria, men av ren respekt. Ruskigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Meh så bra är det inte

Håller med dig. Ingenting som imponerar på mig heller.

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen har uppenbarligen talang, men den där genren intresserar mig inte, och det finns åtskilliga andra artister som kommit fram på senare år och som är intressantare.

Att Lena Philipssons cover på Live tomorrow var betydligt intressantare än originalet säger en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, om det är så att hon "gör allt" själv, så blir summan just – OK. Hon har en mysig röst, dock. I övrigt är det inget märkvärdigare än något som skulle kunna komma från det Pet Shop Boyska huset.

Fast... Där finns i och för sig lite inslag av den musik som kommer från det smått geniala musiksnillet Valensia (ej att förväxlas med "mitt" Valenzia 😉). Också en sådan där "tung" människa som ger (det oftast felaktiga) spontanintrycket att ha växt upp ledsen och ensam, och som genom ren vuxenhämnd meddelar omvärlden om sitt livsöde genom helt egenproducerade verk som i normala fall hade förutsatt tio musikaliska hjärnor.

MEN JISSES, vilket ordbajseri!

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är nog, för mig i alla fall, att jag aldrig kommer att orka lyssna och ge det en ärlig chans, tom fast jag tycker det jag redan hört av Lalaeh av en slump i radio o TV är väldigt bra. Jag har fullt upp med min egen musik. Detta fenomen blir nog värre med åldern för de flesta musiker skulle jag tro, Samma superintresse för både ny och gammal musik som en del ickemusiker/ickestudiofigurer har är nog extremt ovanligt bland oss som själva gör musik.

Jag var lika när jag var typ 15 - 25,- 30, jag hade några få artister som jag tyckte var bättre än allt, resten sket jag i, mest har jag spelat själv. I kväll blir det livefläskande med mina unga medspelare, hur kul som helst, det glunkas om stor publik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ett fenomen för sig tycker jag. Rätt häftigt att man kan tränga igenom med den nedtonade imagen som hon har.

Tyckte kanske inte att hon bidrog med så mycket i Så mycket bättre - men jag såg inte heller allt.

Däremot så har hennes senaste skiva gått rätt varm här hemma över Spotify, och den är förbaskat välgjord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes engelska grejer låter mer som att dom är proddade med hjärnan och plånboken istället för hjärtat och inspirationen.

There's business for ya!

"Hjärta och inspiration" får du syssla med på fritiden, eller om du har råd. Borde ju du veta som kör egen business...

Edit: Var tvungen att omsluta Hjärta och inspiration med citattecken. Vissa (inte nödvändigtvis du, Frekvensspektrumanalysator) har förmågan att ta allt jag skriver lite för bokstavligt.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker mig nästan se lite avundsjuka i den här tråden, om jag läser mellan raderna...

Klart jag är avundsjuk 🙂 Jag vill också vara jättekänd och tjäna massor med pengar, och vara erkänd som musiker och producent. Klart jag är avundsjuk, inte tal om annat.

Däremot finns det bättre musiker än henne som jag också är avundsjuk på, så att jag har lite svårt för henne beror inte bara på avundsjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...