Jump to content
Annons

Min sjukt inkompetenta polare!....


Chale

Recommended Posts

Tjena!

Jo det är såhär att min polare var så dum i huvudet att han trodde man knappa på mina studio monitorer på diskant "puffen" på framsidan ni vet. Och själv är jag sjukt nojig. Det kan ju knappast vara ok att trycka in diskanten!? Blev iaf sjukt sur på honom men som vanligt är han oseriös och skämtar bort det. Han gjorde det dessutom på båda två. Hann inte prova dom för att vi skulle dra iväg men gör detta senare. Undrar vad det kan förekomma för konsekvenser av att trycka in diskanten, pajar dom? Dom är ju jäkligt känsliga vad jag vet och har aldrig själv gjort något liknande då jag vet hur rädda folk är om deras och hur jävla mycket dom kostar. Är sjuk nojig även om dom inte är trasiga. Skulle dom vara det, är det ok att kräva att han betalar? Skriver för övrigt på min skit mobil så jag orkar inte skriva ett längre inlägg :-) trevlig onsdag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

som tur är går det att fixa, du kan ta tejp, och försiktigt, försiktigt tejpa ut konen igen. du lägger alltså tejpen emot, och drar sakta så konen rätar ut sig, kan vara lite trixigt och svårt, men på detta sättet lyckades jag laga diskanten i mina gamla alesis m1.

Redigerat av Lundin
Ordval som ej lämpar sig i sammanhanget.
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nilsson här, vaffan är det för polare du har egentligen, går han på lsd???

Jag skulle bli asförbannad om någon, polare eller ej polare gjorde så, denne skulle definitivtåpka ut m arslet före och aldrig få komma tillbaka, sådär gör man inte om man är normalt funtad, ok om det var din 2 åriga unge men inte annars...kill him*** PS tejptricket martin kom med kan vara vanskligt, var försiktig så inte konen lossnar, den blir heller inte helt återställd så kräv stålar för vad nya element kostar...DS

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips utöver tejpmetoden är att ta en dammsugare med ställbar styrka och suga ut den.

Haha, asbra! Jag skrattar inte för att tipset var dåligt, det vara bara så oväntat radikalt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Värmepistol/hårfön. OBS bara för att göra det ljummet så följer det lättare. Sen en dammsugare. Fast ta helst en mjuk slang och tejpa fast den på dammsugarslangen. Och det är inte säkert att det bör vara helt tätt. Och var riktigt försiktig. TÅLAMOD! Sen när du är klar vänder du slangen till utblåset och kör upp dammsugarslangen i arslet på din så kallade polare...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det nu då, formar den ljud, akustik eller ENDAST dammskydd? Vad händer egentligen om man gör som min polare? Är bara rädd om mina prylar och vanligt vett i hjärnan säger ju att man aldrig ska peta på elementen, speciellt inte om man inte måste och absolut inte på diskanten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vill leva med ett par intryckta diskanter du kommer sova dåligt i vet skap att dom är inte nya längre ..hur vida dom låter bra eller inte ..fy fan skulle ta din polare till närmsta ¤sound eller dyligt ..Här köp nya ..Om han inte vill skulle jag Trycka in Punkulorna på han,så han kan testa damsugaren sedan .Jävla svin ..

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

WTF! Är man polare så förlåter man väl oftast. Å kräva pengar av en polare skulle inte jag göra. Men en rejäl utskällning skulle han/hon få!

men usch vad hårda ord ni använder 😮

Hur jobbigt kristen kan man bli egentligen?! 😲

Den där "polaren" förtjänar så klart en fet smäll, om inte annat så för att eventuellt kickstarta den där surdegen han har i huvudet som skall föreställa hjärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips, men det beror ju på vad det är för material, alu eller tyg/papp/kevlar etc...olika räddningsgrad/resultat här känner jag!

Kevlar och papp har jag gjort det på många gånger. Funkar kalas! Bara att trycka munstycket mot så att man får ett sug och sen dra ut.

Haha, asbra! Jag skrattar inte för att tipset var dåligt, det vara bara så oväntat radikalt 😄

Det är de oväntade som oftast är de bästa... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

men usch vad hårda ord ni använder 😮

Man får de kompisar man förtjänar. En riktig polare gör inte såna saker eftersom de respekterar en. En som inte gör det är inget att ha. Gissar på att det finns mer innehåll i dina koner än hans skalle. Be han fara åt helvete. Finns ingen glädje med såna där s.k. kompisar.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, asbra! Jag skrattar inte för att tipset var dåligt, det vara bara så oväntat radikalt 😄

Jag har ett tips till som funkat för mig: En sånhär avloppsrensare:

450032-jpg_139452598_166882699.jpg

Om du får ut membranet, kan det vara "synliga veck" där membranet bucklats. De går tillbaka efter ett par dagar. Membranet blir helt återställt.

När det hände mig så var det en femåring som inte kunde hålla fingrarna i styr. Jag trodde först att det var helt kört, men efter ett telefonsamtal med högtalardesignern/leverantören så fixade det sig.

Och om någon undrar (tidigare inlägg i tråden) så kan jag berätta att ihopknölade diskanter låter illa som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...