Jump to content
Annons

Happy Ears öronproppar (testa gratis)


Happy Ears

Recommended Posts

Även jag saknar ett fodral som går ner i fickan/plånboken. Vore ett bra säljargument.

Det jag dock saknar mest är möjlighet att ha ett snöre mellan dem. När jag giggar/repar så behöver jag ibland ta ut dem (tex vid en mer finstämd låt med vispar på trummorna etc). Med ett snöre så hänger de snällt och dinglar runt halsen, utan har jag ingenstans att göra av dem/ vips är de borta.

Annars dämpar de fint och sitter ok (möjligt att de är lite hårda för en långflygning, men det skulle jag behöva testa för att kunna avgöra).

Hälsningar

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

[...]

Och bry er inte om sadamjr, han är bara sur för att han inte fick några. Hade dom gått att få tag i en torrent hade han haft dom för länge sedan

Öhhh... va? 😳

Du får hemska gärna ta gärna ett varv till där på din tankegång och förklara hur du menar.

/CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudinnehållet i musiken finns kvar så att man fortfarande hör hi-hat, cymbaler och andra diskantrika ljud - utan att det blir helt förstört, som det annars brukar bli med proppar
Säkert? Det skulle jag inte förvänta mig av proppar under tvåhundralappen... 😳

Jag blir lite lockad att köpa ett par och prova nu när de var så billiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt jag retar mig på ang alla proppar o inear är att det är absolut omöjligt att få veta hur stora de är. Small, Medium o Large, vad fan är det egentligen? Skjortor brukar jag ha XL eftersom jag har långa ap-armar. Men varför klarar ingen som säljer såna här grejer av att ta ett skjutmått och mäta dem, sen ange det i millimeter? Det gör mig helt förbannad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert? Det skulle jag inte förvänta mig av proppar under tvåhundralappen... 😳

Jag blir lite lockad att köpa ett par och prova nu när de var så billiga.

Det är förstås inte som gjutna proppar där man får väldigt jämn frekvensgång (men som också kostar betydligt mer...), men musiken blir inte totalförstörd, som med skumproppar, utan man hör fortfarande diskantljud som cymbaler och liknande utan problem och om man pratar med varandra, så går det att höra bra. Naturligtvis blir det lite dovare än utan proppar, men utan tvekan godkänt, tycker jag - och när man väger in priset på 49:- så blir det egentligen en icke-fråga, eftersom de har ungefär samma frekvenskurva som andra proppar för runt 300:-... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt jag retar mig på ang alla proppar o inear är att det är absolut omöjligt att få veta hur stora de är. Small, Medium o Large, vad fan är det egentligen? Skjortor brukar jag ha XL eftersom jag har långa ap-armar. Men varför klarar ingen som säljer såna här grejer av att ta ett skjutmått och mäta dem, sen ange det i millimeter? Det gör mig helt förbannad.

Ja, det är lite vanskligt. Men för de stora flertalet kanske det inte säger så mycket om de får ett mått i mm på öronproppen (om man inte äger ett par gjutna proppar och kan sina trumhinnor det vill säga).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inte mycket mer att säga. Inser man inte att detta är en reklamkampanj, och dessutom en mycket billig sådan, spelar man inte med en full lek.

Vi har skickat ut drygt 30 par proppar till de som anmält sitt intresse. Alla har öppet fått risa och rosa öronpropparna. Vi har (endast) kört denna grej på Studio Forum och detta för att det finns en hel del medlemmar som sitter på grymt stor kunskap om ljud- och hörselrelaterade frågor här. Så ingen reklamkampanj från min synvinkel. Sen kan det ju bli bra resp dålig PR beroende på feedbacken vi får. Dock inget vi kan styra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även jag saknar ett fodral som går ner i fickan/plånboken. Vore ett bra säljargument.

Det jag dock saknar mest är möjlighet att ha ett snöre mellan dem. När jag giggar/repar så behöver jag ibland ta ut dem (tex vid en mer finstämd låt med vispar på trummorna etc). Med ett snöre så hänger de snällt och dinglar runt halsen, utan har jag ingenstans att göra av dem/ vips är de borta.

Annars dämpar de fint och sitter ok (möjligt att de är lite hårda för en långflygning, men det skulle jag behöva testa för att kunna avgöra).

Hälsningar

Joel

Ok, vi har tänkt på snöre, men inte varit säkra på om det behövs. Vi får kolla på det. Dock måste vi fixa fodral/förvaringsask.

Trevlig helg.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har också testat ett tag nu i olika situationer.

Håller med en del av vad som skrivs här angående dämpning

och behållare för propparna.

Kan tillägga att jag till början var lite osäker på hur de skulle sitta.

De är ju inte helt runda, så om man sätter dem vertikalt och det blir

helt tätt är dämpningen ganska stor, man får lite bas sus från trumhinnan

känns det som, men visst är hörbarheten helt ok. Testade i repan och då

tyckte jag de dämpade för mycket, men vi hade lite lägre volym den gången.

Om man däremot sätter dem horizontellt sluter dem inte helt, man får ett

ganska behagligt läckage, dämpningen blir något mindre och framförallt blir

hörbarheten mycket väl godkänd, men mera transient känsligt.

Största användningsområdet har jag haft hemma mot mina barns 6 strukna C

på 140 dB 🤪

Summering: Vore bra om beskrivningen förtydligade hur de ska sättas in.

Bra helhetsintryck, jämn dämpning, men väldigt tight när de sluter tätt

(kanske är det bara jag som tryckt in dem för långt)

PRISVÄRT!!!!!!!

Mvh,

Jörgen

Hej Jörgen,

Tack för utförlig och bra feedback. Vi har faktiskt fått lite synpunkter tidigare på beskrivningen. Vi får väl ta en runda till på den vid nästa trycktillfälle... 🤪

Ha en skön helg.

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har nu testat öronpropparna från er, och det är bara att instämma vad dom andra i tråden skrivit om dom. Dom funkar perfekt och sitter jättebra i örat. Jobbar i väldigt bullrig miljö, och det blev en helt annan arbets upplevelse att ha propparna i. Dom skyddar hörseln samtidigt som man hör 🙂 Har provat vanliga bilsom eller vad dom heter och det är jobbigt att ha dom i örat och man hör inte så mycket i heller. När jag spelat musik funkar dom oxå jättebra.

Så jag är jättenöjd dom får 5/5.

Dessa borde ni inte enbart sälja till musiker utan till bla försvaret, och andra bullriga arbetsmiljöer. Jag tycker att ni skall snabba på och få ut er produkt på hela marknaden för den är verkligen bra, och priset är jätte bra 49kr om jag fattat det rätt.

Jag skall köpa några av claes

Och bry er inte om sadamjr, han är bara sur för att han inte fick några. Hade dom gått att få tag i en torrent hade han haft dom för länge sedan

Inte illa! 😄

Best

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent spontant tycker jag de är lite för små 🙂 Känns som de försvinner in i öronen på nåt sätt och lite svåra att pilla ut, men jag kanske trycker in dem för långt?

Dämpningen verkar dock bra!

/Jon

Hej Jon,

Ok dessa proppar som vi skickat ut är (standard) medium i storlek. Proppen fäller ut sig i hörselgången och skall anpassa sig rätt bra till den. Generellt skall man inte behöva trycka in dem allt för långt in.

/ Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte så mycket att tillägga.

Men första intrycket var hur bra och lätt propparna faktiskt satt i öronen, och sen hur bra ljudbilden fortfarande va.

Jag tror att de här öronpropparna kommer att tas emot bra av allmänheten och de har många användningsområden.

Jag upplevde att det funkade väldigt bra såväl som i replokalen, som i hemmet och ja överallt där jag provade dom.

Dock som nämnts tidigare så hade det varit bra med någon sorts case till, så att man inte tappar bort dom, med tanke på hur små och nätta de är.

Hoppas att ni tar till er all kritik och gör produkten ännu bättre, och lycka till Happy Ears!

//Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli spännande att testa...

Har iof ett par Bellamn och Symf, först med -15 db dämpning, men det blev för mycket, så med -10 funkade dom perfekt.

Ska se hur dessa funkar till akustisk musik.

(Undervisar stråkinstrument för både enskilda och klasser, samt lirar i många akustiska sammanhang då det är skönt med lite dämpning...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har bara skummat igenom tråden, så jag kommer säkert upprepa saker som redan är sagda.

Hur som haver har både jag och min kollega hunnit testa dem på några gig nu.

Jag gillar dem faktiskt skarpt nu när jag hunnit vänja mig vid dem. Min första reaktion var också att de var lite för små. Dock har jag alltid upplevt att jag haft ganska vida hörselgångar, och om detta var medium ni skickade ut så kanske jag helt enkelt borde ha large.

Förvaringsask vore såklart inte helt tokigt, men det är inget jag skulle vilja betala extra för, då jag och säkerligen många med mig redan har en förvaring som funkar, oavsett vilka proppar man använder.

Om ni tänker göra en förvaringsask vill jag komma med inputen att den verkligen borde vara så platt som möjligt. Har aldrig varit med om en ask som följt med ett par proppar som är platt nog för att ha i fickan på ett par tighta jeans.

Just på den typen av gig jag haft dämpar de möjligen lite för mycket. Jag är trummis och spelar oftast inte på arenor. Då är det viktigt att man har någorlunda samma uppfattning om hur det låter i lokalen som publiken har. Ljudnivån jag brukar hamna på är liksom att det är precis för starkt för att inte ha proppar. Därför brukar jag ofta köra med typ vilka skitproppar som helst och typ bara sätta i dem lite försiktigt så att de bara tar bort den värsta jobbiga toppen. Det är lite svårt att göra med era proppar, då de är lite mer "på eller av". Däremot passar de jättebra när man drar på lite mer än så, vilket också händer ibland. Min kollega som är gitarrist och står lite längre ifrån cymbalerna är ännu mer av den uppfattningen då han behöver ytterligare lite mindre dämpning än jag.

Men om det är sant som jag läste i tråden att de kostar 49:- så är det inget snack om saken tycker jag. Jag tänkte för mig själv att de skulle ligga runt 150-200 spänn, typ som de lite finare granarna man kan hitta på musikaffärer. Jag upplever era proppar som helt klart i klass med de propparna, men till en bråkdel av priset. Sett i det ljuset tycker jag inte att det är nåt att snacka om. Jag tror ni har en produkt som verkligen behövs på marknaden och kommer uppskattas av långt fler än mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Skaffade ett par Happy Ears idag då de verkade tilltalande med tanke på tidigare kommentarer samt det billiga priset.

Första intrycket av dem var att propparna satt väldigt bra i örat; när jag väl vridit på dem några gånger för att hitta ett bra läge. Borde liksom föregående talare vara instruktioner på hur dessa ska sättas i. De satt dock väldigt skönt i örat och dämpade väldigt bra med tanke på priset. Testade att dra på gitarrförstärkaren rätt högt för att höra hur pass detaljer i ljudet hördes, och jag måste säga att jag är imponerad! Visst, diskanten verkar vara lite mer dämpad mot vad den är utan, men man kan inte begära för mycket av så pass billiga proppar. Det blev ju dock en enorm skillnad i volym när jag tog ut dem. 😉

Ska förr eller senare repa med några polare, ska passa på att testa dessa i replokal med akustiskt trumset och se om jag för en gångs skull kan vistas i samma rum utan att bli döv (har inte tidigare gjort detta då jag gärna vill ha hörseln i behåll). Återkommer med resultat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett testpar förresten, det hade jag glömt bort. Men efter en kvart eller nåt så bytte jag tillbaka till apotekets silikonproppar. Har fortfarande inte hittat nåt som låter lika bra som dom. Inte ens dom dyrare (Alpine och allt vad dom heter). Men det är ju bara min åsikt.

De gröna?! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick också ett testpar. Tycker de kändes helt ok för det priset. Lite problem i början att få dem att sitta skönt, men efter ett tags användande så gick det bra. I början hade jag dessa och apotekets granar. Växlade hej vilt mellan de två och kunde inte bestämma mig vilka jag gillade mest. Granarna va lite snabbare att få in och ur upplevde jag. Sedan försvann granarna och de från happy ears dög gott och väl till så jag inte behövde köpa nya. Dock har jag svårt att säga vilka som är bäst av de två. HE syns iaf betydligt mindre på en som inte har så mycket hår längs sidan 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...