Jump to content
Annons

Återuppväck din idol från de döda!


AnthonyS

Recommended Posts

Annons

Jeff Healey - världens bäste gitarrist enligt mig

Lolly Vegas - gitarrist, sångare

Tony Bellamy - gitarrist, sångare

Don Van Vliet - sångare

Vince Welnick - keyboardist

Rick van der Linden - orgel

Mick Tucker - trummis

John Bonham - trummis

Jim Morrison - sångare

Brian Connolly - sångare

Syd Barrett - gitarrist, sångare

Elvis Presley - sångare

Frank Zappa - gitarr, keyboard, sångare

Roy Orbinson - gitarrist, sångare

Bob Marley, sångare

John Lee Hooker - gitarrist, sångare

Två gamla Sweetmedlemmar där minsann:) Jag har "på senare tid" (sent 80- tidigt 90-tal) sett två avdankade Sweetföreställningar, en av dem med Brian. Lågbudget, överviktigt och två timmar försenat, men den magiska rösten fanns i behåll. RIP... men jag undrar om han hade så mycket mer att ge än redan givet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buddy Holly borde inte dött heller!

+1 - minst. Buddy Holly var min allra största idol när jag var 15-16. Trots att han mulade vid blott 21 års ålder hann han spela in oerhört mycket musik, tack och lov. Killen var en helvetes låtskrivare och jag törs inte tänka på vilka sånger världen kan ha gått miste om.

Eddie Cochran hade jag velat höra mer ifrån också. Han dog 1960, bara 22 bast.

Link to comment
Dela på andra sajter

+1 - minst. Buddy Holly var min allra största idol när jag var 15-16. Trots att han mulade vid blott 21 års ålder hann han spela in oerhört mycket musik, tack och lov. Killen var en helvetes låtskrivare och jag törs inte tänka på vilka sånger världen kan ha gått miste om.

Eddie Cochran hade jag velat höra mer ifrån också. Han dog 1960, bara 22 bast.

Båda hade en känsla för bra poplåtar. Tror att de kunde ha varit fortsatt framgångsrika till skillnad från många andra amerikanska artister som kom fram vid samma tid.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Att diskutera och analysera huruvida KISS svänger eller inte är definitivt OT i denna tråd...så här kommer mina snubbar som berör trådskaparens intentioner.

Jag kommer att välja musiker jag hade velat höra mer av då jag är övertygad om att de hade mycket kvar att ge:

Jimi Hendrix - Det han började göra med bl a Band of Gypsys hade jag velat höra mycket mer av, detta gillar jag mer än det han är mest känd för. Jag tror att han skulle varit exalterad med all denna nya teknik som kommit de senaste årtionden och han hade nog gjort en hel del häftiga prylar...han hade definitivt varit på omslaget till Guitar Player med en Parker gitarr kopplad till en Zoom på det tidiga 90-talet...och jag är helt seriös när jag påstår det.

Randy Rhoads - Han hann knappt börja innan det tog slut...snopet, minst sagt. Detta sagt trots att jag är ett lite större fan av både Jake och Zack.

John Bonham - Vem hade inte velat höra mer av honom? Given trummis i det ena superbandet efter det andra...

Bon Scott - AC/DC med Bon bakom micken hade jag velat höra mer av, helt klart, men då hade vi inte fått någon Back in Black å andra sidan...

Det man kan konstatera är att vissa musikers frånfälle onekligen har lett fram till att stor musik har skapats av eller tillsammans med deras efterträdare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jimi Hendrix - Det han började göra med bl a Band of Gypsys hade jag velat höra mycket mer av, detta gillar jag mer än det han är mest känd för. Jag tror att han skulle varit exalterad med all denna nya teknik som kommit de senaste årtionden och han hade nog gjort en hel del häftiga prylar...han hade definitivt varit på omslaget till Guitar Player med en Parker gitarr kopplad till en Zoom på det tidiga 90-talet...och jag är helt seriös när jag påstår det.

Haha, det är en intressant tanke 🙂 Vad hade hänt med shredexplosionen under 80-talet? Satriani till exempel, plockade ju upp guran på allvar när han hörde att Hendrix gått hädan. Kanske hade saker och ting sett redikalt annorlunda ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

+1 - minst. Buddy Holly var min allra största idol när jag var 15-16. Trots att han mulade vid blott 21 års ålder hann han spela in oerhört mycket musik, tack och lov. Killen var en helvetes låtskrivare och jag törs inte tänka på vilka sånger världen kan ha gått miste om.

Eddie Cochran hade jag velat höra mer ifrån också. Han dog 1960, bara 22 bast.

kolla upp Bobby fuller, han skrev låtar i samma stil som Buddy Holly. dog vid 24 tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det blev väl en påse (för historien relativt ointressanta) låtar med Quiet Riot, och två album fulla med klassiker med Ozzy. Men du kanske var ironisk?

Njae...Diary of a madman full med klassiker, är det där vi sätter ribban så OK!?

Han var magisk!😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss har väl aldrig överhuvudtaget svängt?

Lyssnat än?

...väntar på en liten uttömmande förklaring på vart det hela brister på "love her all i can...eller vi kan bara släppa det också.

Tycker den låter riktigt grym i mina öron och ligger precis i paritet med allt som Thin lizzy gjort bla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personliga favoriter

Kurt Cobain

Mark Spoon

Freddie Mercury

Bob Marley

Joey Ramone

Dennis Pop

Artister som gärna hade fått leva längre.

Michael Jackson

Phil Lynott (Thin Lizzy)

Layne Staley (Alice In Chains)

James Brown

och många andra som jag inte orkar skriva ner.

Egentligen borde alla ha levt vidare till de dog av ålder. Förutom James Brown han dog ju redan gammal.

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

Många artister som nämnts i tråden plussar jag på.

Här är min lista:

Jan Johansson. Hands down!!

Bubblare: Elvis - bara för att, liksom 😛

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Marilyn Manson

Öhh han är väl inte död än....Men KISS är ju som gamla lik som står på scenen. Tror de har blöjpaus på scenen. 😆 Och nej, de svänger fortfarande. INSE DET!!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...