Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Jag fick hjälpa ett danskt par att hitta rätt i tunnelbanan idag, det kändes vackert att de valde mig som den skandinavist jag är.

- Undskyl, må jeg spøre om en ting?

- Javisst.

- Den grøne linie, går den mod Kristineberg?

- Ja.

- Nå er vi på Rådmansgade, og vi vil reise til Kristineberg, kan vi tage hvilken som helst tog der kommer her?

- Ja, alla tåg som går här går mot Kristineberg.

- Tak så meget!

Typ så.

Vad gjorde du i Köpenhamn? Rådmansgade ligger väl där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag läst klart detektivromanen "Farligt förtal" av Catharina Kjellberg. Den var helt ok.

Nu ska jag framöver slänga mig över kriminalromanen "Den som vakar i mörkret" av Helene Tursten - hon med Irene Huss som huvudperson. Jag har precis börjat, men märker framförallt att språket är mycket mer poetiskt. Det handlar om en pervers djävel.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Eeeeh!

Gick å la mig Full typ vid fyra, eller ja inte full full men lite halvfull eller något!

Vakna 8.30 å försökte somna om en timma men gick fan inte! Så nu är jag uppe å dricker cola för de är fett gott!

Lär ju lätt varit fyllekäket som gjort att man inte är nå vidare bakis alls!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nån frågat mig efter Rådmansgade så hade jag sagt att de kommit helt fel, att det inte fanns någon sådan gata där.

Och om du frågar en dansk i Köpenhamn hur du ska komma till Ströget förväntar du dig att de tror att du är i fel stad, eftersom du inte säger "strouijed"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...