Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Annons

Det har jag! Men den ligger fan på runt 60% ändå i snitt. När jag skriver långa mejl går den upp mot 90%.

Men de är väl rätt lugnt. Jag brukar ha en växelfil på nästan 2gb. Så med 2gb extra skulle jag helt enkelt bara fylla ramet när de blir som fullast

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de är väl rätt lugnt. Jag brukar ha en växelfil på nästan 2gb. Så med 2gb extra skulle jag helt enkelt bara fylla ramet när de blir som fullast

Jag har en växelfil på 2 gig, men den fyller den aldrig mer än typ 10%, den går hellre på ramet så långt det går.

Men så jävla störande bara när man måste stänga ner följande program efter de kört ett antal timmar för att de inte ska rusa iväg i minne:

Firefox

KTorrent

Evolution (mejlklient)

Även Banshee (musikspelaren) tar en del, men inte så jättemycket. Ibland har det hänt att X (fönsterhanteraren) läckt minne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick bra, rättade proven, hälften blev godkända, väntar nu bara på pengarna.

Ah, just ja, det läste jag ju tidigare men förstod inte att det redan var slut efter det.

Jag skulle också gärna undervisa lite i matematik, helst kurserna C, D. Inte högskolematten, som typ flervariabeln, e ju lite overkill att undervisa i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, just ja, det läste jag ju tidigare men förstod inte att det redan var slut efter det.

Jag skulle också gärna undervisa lite i matematik, helst kurserna C, D. Inte högskolematten, som typ flervariabeln, e ju lite overkill att undervisa i.

Är du bra på att lära ut? För jag trodde att jag skulle ha både A och B, men det var bara A. Men när jag väl började som lärare var jag glad att det bara var A, för även om jag kan B-kursen också så sitter den inte lika mycket i ryggmärgen som A, och det krävs att det sitter jävligt bra för att man ska kunna lära ut det bra kändes det. För man måste ju kunna förklara det så att någon som inte kan det också kan förstå liksom, och folk är dummare än man tror.

Hur mycket matte har du läst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du bra på att lära ut? För jag trodde att jag skulle ha både A och B, men det var bara A. Men när jag väl började som lärare var jag glad att det bara var A, för även om jag kan B-kursen också så sitter den inte lika mycket i ryggmärgen som A, och det krävs att det sitter jävligt bra för att man ska kunna lära ut det bra kändes det. För man måste ju kunna förklara det så att någon som inte kan det också kan förstå liksom, och folk är dummare än man tror.

Hur mycket matte har du läst?

Jag är rätt bra på att förklara, enligt klasskompisar, om jag nu kan grejerna bra förstås. Skulle jag undervisa i nån gymnasiekurs så skulle man ju få repetera rätt mycket ändå såklart. För som du säger så måste det ju sitta ordentligt för att man ska kunna förklara så de förstår.

Har läst fram till flervariabeln, (så har alltså även läst Linjär algebra, envariabel), kunde valt till Överbryggning nu men skippade det. Dels för att den enligt många är väldigt svår och det ingår Matlab-programering, samt även för att jag vill inrikta mig på mitt ämne och lära mig sånt som jag har mer nytta av. Och räknar gör vi tillräckligt i alla andra kurser ändå. 😛

edit, "profilera" kanske inte ens betyder inrikta sig på? Kändes så bara.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Har läst fram till flervariabeln, (så har alltså även läst Linjär algebra, envariabel), kunde valt till Överbryggning nu men skippade det.

Ojoj. Allt över gymnasiekurserna är för avancerat för att det ska betyda något för mig.

edit, "profilera" kanske inte ens betyder inrikta sig på? Kändes så bara.

Det är bra, man ska gå på känn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, just fan, tekniskt basår, så var det ja.

Gillade aldrig matte E, usch för komplexa tal 😛 vi hade en del repetition på högskolan också men var lika krångligt. Fattar ju vad det handlar om men så omständigt att räkna med. Det tillämpas ju bara inom växelströmsberäkningar egentligen och som tur e gick vi aldrig in så djupt på det i Eltekniken.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Komplexa tal tyckte jag typ var det roligaste. Men så har ju jag aldrig gillat praktiska tillämpningar av någonting, bara det mumsiga teoretiska.

😄

Jag är väl mest för tillämpningar men tyckte iofs att variabelkurserna var kul när man kom in på att räkna i 4 dimensioner, då e det sjukt teoretiskt. 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Min gamla gymnasielärare håller på mycket med det.

Asså sedär. Verkar vara en rolig grej ändå. Har några på jobbet som sysslar me det, en kvinna har hittills letat upp över 600 gömda grejer! 😄 I sverige finns cirka 15 000 och snubben i Sverige som hittat flest ligger tydligen på över 6000. hehe, då e man überseriös.

Passande för barnfamiljer som kan låta barnen gå på skattjakt etc.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, just fan, tekniskt basår, så var det ja.

Gillade aldrig matte E, usch för komplexa tal 😛 vi hade en del repetition på högskolan också men var lika krångligt. Fattar ju vad det handlar om men så omständigt att räkna med. Det tillämpas ju bara inom växelströmsberäkningar egentligen och som tur e gick vi aldrig in så djupt på det i Eltekniken.

njaaaaaaaa va?

Vad jag förståt används de ganska mkt inom signaler o system

Link to comment
Dela på andra sajter

Nepp! Hade rätt ja! Visste att jag kom ihåg något!

Används sjukt mkt inom signalanalys och sånt för man har signaler i imaginära frekvensplanet! Man får till sånt via transformer å grejer!

Asså okej! Kan ju mycket väl vara så förstås! ☺️ Bara det som jag hade hört av föreläsare iaf, men de har väl inte så bra koll på andra branscher antar jag.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...