Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

Jag kan väl knappast vara den första som kommit på idén att sälja andrahandsjobb? Man får en anställning som sträcker sig några veckor, som man säljer vidare till någon annan som inte lyckats hitta jobb mot en tredjedel av lönen eller så. På mitt mattevikariejobb hade det lätt fungerat utan problem, det var ingen som kollade upp att jag var den jag skulle vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Och om du frågar en dansk i Köpenhamn hur du ska komma till Ströget förväntar du dig att de tror att du är i fel stad, eftersom du inte säger "strouijed"?

Ja, för de har helt ärligt aldrig fattat ett skit av vad jag säger.

Numera fattar jag en del av vad de säger iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan väl knappast vara den första som kommit på idén att sälja andrahandsjobb? Man får en anställning som sträcker sig några veckor, som man säljer vidare till någon annan som inte lyckats hitta jobb mot en tredjedel av lönen eller så. På mitt mattevikariejobb hade det lätt fungerat utan problem, det var ingen som kollade upp att jag var den jag skulle vara.

Men så kan man inte göra, för man måste ju för fan ha kompetent personal på alla jobb!

Dessutom, varför skulle man ta betalt vid förmedlingen för?

Det är ju som om arbetsförmedlingen skulle ta betalt om den hittar ett jobb åt en.

Men det är klart, en sådan sjuk utveckling kanske vi går mot...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå in på 1960-talet hade man ett elitistiskt tänkande som gick ut på att de med tinnitus var sinnessjuka och man sände dem på dårhus.

På senaste tiden har ett annat elitistiskt tänkande kommit fram som går åt andra hållet som istället säger följande: Om vi har en grupp

av individer med helt identiskt neurogen hörselskada, så kan det vara så att låt oss säga hälften av dem har tinnitus och den andra halvan

upplever ingen tinnitus alls. Hur kommer det sig? Jo, den halva som upplever tinnitus har en mer aktiv, alert och reparerande hjärna medan

de i den andra gruppen har en nollställd, icke fullt lika funktionsduglig hjärna, utan denna förmåga. Denna slutsats har framkommit då man

studerat PET-scanning och bilder över blodflöden och liknande aktiviteter inom hjärnans olika delar. Hos de med tinnitus har man sett en

mycket livligare aktivitet.

Frågan är vilket synsätt som är värst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl lite som en privat version av bemanningsföretag? Och att företagen gör det omedvetet.

Ja, det är det ju på sätt och vis. Fast i min version gör man det svart och utan att arbetsgivaren får veta något.

Men så kan man inte göra, för man måste ju för fan ha kompetent personal på alla jobb!

Dessutom, varför skulle man ta betalt vid förmedlingen för?

Det är ju som om arbetsförmedlingen skulle ta betalt om den hittar ett jobb åt en.

Men det är klart, en sådan sjuk utveckling kanske vi går mot...

För att man vill tjäna pengar. På det här viset kan en som är bra på att söka och få jobb söka och få en himla massa, och sälja vidare anställningarna till andra som inte är så attraktiva på arbetsmarknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN det kan ju vara så att det KAN vara en bra ingång eftersom då slipper arbetsgivaren betala något i början. Ser han/hon att man är jävligt bra så KAN det leda till någon form av anställning. Jag har dock INTE varit med om det ännu...

Såatte.

Jag har hittat ett dur-spel som jag tränar på.

HÄHJÄHähäheheh...heh....hihi..eeeh.

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN det kan ju vara så att det KAN vara en bra ingång eftersom då slipper arbetsgivaren betala något i början. Ser han/hon att man är jävligt bra så KAN det leda till någon form av anställning. Jag har dock INTE varit med om det ännu...

Såatte.

Jag har hittat ett dur-spel som jag tränar på.

HÄHJÄHähäheheh...heh....hihi..eeeh.

😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...