Jump to content
Annons

förslag på tema till studiofestival nr33


sixties

Recommended Posts

drar i gång denna tråd så Dr Loop som vann studiofestival 32 kan få lite tips på vad för teman som skulle uppskattas till nästa festival så fram med ideer och förslag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

efter 80-talet kom 90-talet, varför inte välja nåt där:

* grunge

* teen pop/boy band

* eurodance

* britpop

* pop punk

* indie rock

* trash metal

det finns väl mycket mer, roligare om det är lite snävare än 80-talsfestivalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

gärna nån midi fil som alla måste använda med valfritt tempo och valfritt ljud. och använda nånstans i låten eller på flera ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dansband, men det kanske har gjorts?

How obvious...

-1

Det var inte länge sedan Dansbandsmusik var tema för Studiofestival. Dessutom, en av de bästa och mest kreativitetsväckande festivalerna, enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stod ju om en kommande "Kraftwerksfestival" i ett av Studionumren för inte så länge sen.

Kanske dags att ha den festivalen nu?

Kan ju bredda det hela till "Kraftwerk anno 2010" eller "Kraftwerksinspirerad musik".

"Kraftwerksinspirerad" skulle kunan vara nån konstig subgen typ:

"Kraftwerksinspirerad hårdrock"

"Kraftwerksinspirerad rap"

"Kraftwerksinspirerad punk"

"Kraftwerksinspirerad dansbandsmusik"

you name it... I.e. musik i annan genre som innehåller vissa element som är typiska för Kraftwerk.

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

How obvious...

-1

Det var inte länge sedan Dansbandsmusik var tema för Studiofestival. Dessutom, en av de bästa och mest kreativitetsväckande festivalerna, enligt min mening.

Antar att det var före min tid.

Redigerat av Olsberg
Raderar text som går emot Forumregel 2 /admin
Link to comment
Dela på andra sajter

Gangster Jazz. 20-30 tal.

Över 10 min lång låt med vissa villkor (Dom kan vara vad som helst)

Göra en låt baserat på ett djur tex Varg och kanske associerar det med indianer, andar, flöjt. eller något annat kan vara vad som helst.

Ett till exempel: Hund man kanske tänker på Tyskland sen, korv öl, dragspel osv.

Koma tema Vad tänker på för musik när man nämner ordet KOMA?

Göra en låt influerad av ett land, man har ett visst antal länder sen lottar man ut olika länder till deltagarna sen får dom göra musik till just dom ländera dom har fått. Tex Korea, Spanien, USA, England osv får man göra musik som tänker när man hör just det landet.

Asiatisk influerad musik.

Göra en låt på tyska Skriv texten på engelska sedan översätt den via Google translate kan bli roligt med massa olika fel :rolleyes:

Black metal

1800 tals musik låter kul, dock inte Bellman roligare att komma på ett nytt 1800 tals stycke.

Även rap låter bra, har några hip-hop låtar på gång som aldrig tycks bli färdig.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

1800 tals musik låter kul, dock inte Bellman roligare att komma på ett nytt 1800 tals stycke.

Hmm.... Bellman är ju inte direkt 1800-tal. Eller?

Kom gärna med ett förslag på någon, helst icke-klassisk musik-, "artist" som man gärna associerar med 1800-tal. Själv kan jag inte komma på annat än psalm- och tramporgelmusik, och då blir det jävligt drygt.

Tycker Valle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Göra en låt influerad av ett land, man har ett visst antal länder sen lottar man ut olika länder till deltagarna sen får dom göra musik till just dom ländera dom har fått. Tex Korea, Spanien, USA, England osv får man göra musik som tänker när man hör just det landet.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.... Bellman är ju inte direkt 1800-tal. Eller?

Kom gärna med ett förslag på någon, helst icke-klassisk musik-, "artist" som man gärna associerar med 1800-tal. Själv kan jag inte komma på annat än psalm- och tramporgelmusik, och då blir det jävligt drygt.

Tycker Valle.

ojojoj vad petig man får vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...