Jump to content
Annons

förslag på tema till studiofestival nr33


sixties

Recommended Posts

Annons

musik från 1865:

leadbelly. goodnight irene, ska vara en gammal folksång:

http://www.youtube.com/watch?v=eCf60f_sAA0...feature=related

house of the rising sun är ju också en gammal sång som ingen vet vem som skrivit.

Doc Boggs folk music från 20-30 talet:

http://www.youtube.com/watch?v=oACJ3VOHmhY

Link to comment
Dela på andra sajter

Distorsion! Gärna med gitarrförbud, så det inte blir massa punklåtar bara. Riktigt fuzzigt skare va!
Jag hoppas ni inte har glömt att min idé om distorsionstema är bäst.

Ja det skulle va kul, men helst inte med gitarrförbud

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Vet att det varit svårt att få bidrag till festivaler under sommaren.

Så min betting är att vi hamnar i september. Men jag kanske har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att det varit svårt att få bidrag till festivaler under sommaren.

Så min betting är att vi hamnar i september. Men jag kanske har fel.

Äh, rulla på du...man har ju i regel 4 veckors semester och nog hinner folk svänga ihop nåt...om inte så får therocker sitt efterlängtade guld han som har börjat bli litegrann av forumets silvermink (alltid 2:a) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, rulla på du...man har ju i regel 4 veckors semester och nog hinner folk svänga ihop nåt...om inte så får therocker sitt efterlängtade guld han som har börjat bli litegrann av forumets silvermink (alltid 2:a) 😄

Jag börjar gilla silver, snyggare än guld!

/therocker, going for silver

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, rulla på du...man har ju i regel 4 veckors semester och nog hinner folk svänga ihop nåt...om inte så får therocker sitt efterlängtade guld han som har börjat bli litegrann av forumets silvermink (alltid 2:a) 🙂

Det är väl då man borde hinna göra något när man är ledig och om inte ska iväg någonstans 🙂 ! Jag tycker med att drloop ska bestämma och så kör vi på de han valt! Eller att han sj tar fram några förslag snabbt så får man rösta

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt att förstå varför jag gjorde som jag gjorde på KR!?

Blir detta långkukigt eller! 🙂

Nä mer tradigt med tjafset - en förslagstråd för mig är att a) man skriver ner ide(er) man själv har (mer eller mindre utvecklat) och 😎 kommenterar de ideer man kan tänka sig delta i själv.

Dags för drloop att träda in och ta befälet över tråden! 🙂

Angående att festivllängd gissar jag att det inte spelar så stor roll om det är 1 månad eller 3? Mesta aktiviteten sker väl första och sista veckan, dessemellan lär det bli dött, i alla fall trådarna brukar vara ganska slappa - med reservation för sixties alla fina tips 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående att festivllängd gissar jag att det inte spelar så stor roll om det är 1 månad eller 3? Mesta aktiviteten sker väl första och sista veckan, dessemellan lär det bli dött, i alla fall trådarna brukar vara ganska slappa - med reservation för sixties alla fina tips 🙂

Ja, men isåfall kan man ju köra åtta år istället? Man vill ju att det ska bli lite fart på festivalerna, inget slapperi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man vill ju att det ska bli lite fart på festivalerna, inget slapperi.

Man ska inte underskatta känslan av att unna sig lägga fötterna på soffbordet eftersom det är så gott om tid att man kommer hinna ändå. Det kan ge nästan lika stor njutning som att faktiskt bli klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä mer tradigt med tjafset - en förslagstråd för mig är att a) man skriver ner ide(er) man själv har (mer eller mindre utvecklat) och ☺️ kommenterar de ideer man kan tänka sig delta i själv.

Dags för drloop att träda in och ta befälet över tråden! 🙂

Angående att festivllängd gissar jag att det inte spelar så stor roll om det är 1 månad eller 3? Mesta aktiviteten sker väl första och sista veckan, dessemellan lär det bli dött, i alla fall trådarna brukar vara ganska slappa - med reservation för sixties alla fina tips 🙂

det gäller ju att få tråden att synas så att ingen missar att det är en festival. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...