Jump to content
Annons

Dropbox ger bort 10 gigabyte gratis


Björn Olsberg

Recommended Posts

Näthårddisken Dropbox som ger bort 2 gigabyte gratis, gav tidigare bort upp till 3 gigabyte extra utrymme om man rekommenderade tjänsten till andra. Totalt kunde man alltså komma upp i 5 gigabyte gratisutrymme.

Sedan idag går det att få upp till 8 gigabyte extra utrymme gratis, totalt 10 gigabyte. Vad som krävs är alltså att man rekommenderar andra att använda tjänsten, och för varje rekommendation som resulterar i en installation så får man 250 megabyte.

Med Dropbox går det enkelt att dela ut mappar till andra Dropbox-användare vilket är utmärkt för nätsamarbete med stora projekt. Det går även utmärkt att dela ut filer med länkar som kan e-postas eller skickas via exempelvis MSN.

Sammanställning över de tjänster forumet rekommenderar finns på

https://www.studio.se/index.php?showtopic=47342

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skaffade ett konto. Verkar ju kanon!

Dock såg jag att om jag värvar en "kompis" så får inte bara jag 250mb extra utan även den jag värvar får det. Så om det är någon som tänker skaffa det så kan vi fixa 250mb extra till oss båda om jag får värva dig istället för att skapar eget konto 🙁

Skicka PM så kan vi hjälpas åt att få upp våra utrymmen 🙂 Bra om man kommer upp till hela 10GB och kan dela hela projekt.

Gör som de andra i tråden och lägger in en direktlänk för att ge oss båda 250MB extra så ni slipper skicka PM 🙂 Tar också bort min om ett tag så alla får ha sina länkar ett tag

https://www.dropbox.com/referrals/NTU3MjY2OTk5

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Näthårddisken Dropbox som ger bort 2 gigabyte gratis, gav tidigare bort upp till 3 gigabyte extra utrymme om man rekommenderade tjänsten till andra. Totalt kunde man alltså komma upp i 5 gigabyte gratisutrymme.

Sedan idag går det att få upp till 8 gigabyte extra utrymme gratis, totalt 10 gigabyte. Vad som krävs är alltså att man rekommenderar andra att använda tjänsten, och för varje rekommendation som resulterar i en installation så får man 250 megabyte.

Med Dropbox går det enkelt att dela ut mappar till andra Dropbox-användare vilket är utmärkt för nätsamarbete med stora projekt. Det går även utmärkt att dela ut filer med länkar som kan e-postas eller skickas via exempelvis MSN.

Sammanställning över de tjänster forumet rekommenderar finns på

https://www.studio.se/index.php?showtopic=47342

Du har ju min mail så du kanske kan värva mig så får du ju mer lagringsutrymme. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Hoppas tjänsten är säker så att inte programmet scannar hårddiskar och filer ofrivilligt delas ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört dropbox i några månader. Det är rätt smidigt. Bara att installera på hur många datorer som helst. Dessutom så funkar det till iPhone.

Tyvärr så rullar det inte alltid så bra med windows 7... än!

Och ofta är det rätt seg upload. Har 10mbit upload och att ligga på 40kb/s är inget ovanligt.

Att få 250MB extra per invite har funnits ett tag, om nån vill vara schysst och få 250MB extra så hojta till. 😳

https://www.dropbox.com/referrals/NTQyMDE2MDY5

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hittar man er andra att byta filer med?

Såhär fattade jag det lite snabbt:

Gör en ny mapp då man inte kan dela public mappen, Välj share folder och följ instruktonerna. Du får helt enkelt bjuda in personen att dela din mapp via deras mailadress 😳

EDIT: Du behöver visst inte göra den nya mappen först, utan det kommer upp som ett alternativ 😄

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Tänk om du Björn i framtiden kanske kan integrera en liknande funktion med forumet. Tänk om man skulle få fram en programvara som via Studioforum länkar ihop Shared Folders på användrarnas datorer så att man kan dela filer med varandra utan att det tar utrymme på Studioforums server... alltså att Studioforums server inte lagrar några filer utan bara uprätthåller en lina för filöverföringen mellan mapparna som styrs via programvaran. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Dropbox ganska länge nu, jättesmidigt. Har en delad mapp med en kompis, en public-mapp med grejer som man behöver ladda upp (smidigare, stabilare och trevligare än typ speedyshare och liknande) och en backupmapp med reasonfiler. Något jag uppskattar med är att man lätt kan gå in på hemsidan och återskapa filer om man råkar ta bort dom (finns någon tidsbegränsning, men inom några dagar är det inga problem).

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten varning måste jag utfärda här.

Jag gillar dropbox och tycker det funkar sjukt smidigt.

Jag och min producent distansjobbar med mitt nästa album, vi behövde mer utrymme så naiv som jag är betalade jag glatt för 50GB.

Det visade sig snabbt att det var helt meningslöst såvida inte min producent också betalade för 50GB.

Jag slänger in ett citat från en Gunnar T på dropbox förslagssida som förklarar det rätt bra.

"I also think it is a strange model as; if I pay for space through your service I pay for space on your server, not the space taken up in other peoples computer. Every shared folder is only stored once on your server, not once for every user sharing it, making the model you have adopted illogical. If you have two customers paying for two accounts using 50GB each they have in fact paid for 100GB and should be allowed to use the storage paid for. Not be crippled to a total of 50GB just because they are sharing folders."

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...