Jump to content
Annons

Vilka monitors?


g0ze

Recommended Posts

Annons
  • Svar 189
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Glaskatten (oregistrerad)
Du verkar samtidigt inte så sugen på att jag gör djupare undersökningar... man kan undra varför?

Du får gärna göra djupa undersökningar om du vill då kanske du lär dig något på kuppen som tex skillnaden mellan en (band)diskant med och utan hornladdning och skillnaden mellan uppgivna data och uppmätta data.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får gärna göra djupa undersökningar om du vill då kanske du lär dig något på kuppen som tex skillnaden mellan en (band)diskant med och utan hornladdning och skillnaden mellan uppgivna data och uppmätta data.....

Har du inte läst mina inlägg ang. horn?

Om jag tar bort alla element med horn ur sammanställningen, kommer du då att acceptera resultatet?

Om inte så är det ju liksom ingen idé... Vad jag än tar fram för material så kommer du aldrig att godta dessa om de visar att du har fel. Detta är inte första gånge vi hamnar i denna situation; Jag jobbar häcken av mig och försöker ta reda på sanningen och du gör inget annat än att säga att jag har fel utan att komma med data i samma kvalité eller omfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Har du inte läst mina inlägg ang. horn?

Om jag tar bort alla element med horn ur sammanställningen, kommer du då att acceptera resultatet?

Om inte så är det ju liksom ingen idé... Vad jag än tar fram för material så kommer du aldrig att godta dessa om de visar att du har fel. Detta är inte första gånge vi hamnar i denna situation; Jag jobbar häcken av mig och försöker ta reda på sanningen

Fast jag har ju redan sagt sanningen banddiskanter har oftast lägre känslighet än vanliga diskanter men blandar du in banddiskanter med hornladdning så får de ju ofta högre känslighet än vanliga diskanter...

såsså lär dig nu vad en hornladdning är...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag har ju redan sagt sanningen banddiskanter har oftast lägre känslighet än vanliga diskanter men blandar du in banddiskanter med hornladdning så får de ju ofta högre känslighet än vanliga diskanter...

såsså lär dig nu vad en hornladdning är...

Du vet att jag vet vad ett horn är och vad det har för effekt. Jag har dessutom försökt förklara varför detta inte spelar någon roll då vi har domediskanter med horn med i jämförelserna. Du vill heller inte svara på om du kommer att acceptera ett resultat som baseras på diskanter utan horn, dome eller band.

Hur ska du ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Du vet att jag vet vad ett horn är och vad det har för effekt. Jag har dessutom försökt förklara varför detta inte spelar någon roll då vi har domediskanter med horn med i jämförelserna. Du vill heller inte svara på om du kommer att acceptera ett resultat som baseras på diskanter utan horn, dome eller band.

Hur ska du ha det?

Ju fortare du gör din undersökning desto bättre, desto fortare lär du dig det som de flesta redan vet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju fortare du gör din undersökning desto bättre, desto fortare lär du dig det som de flesta redan vet...

Kan du svara på min fråga då utan att slingra dig; kommer du att acceptera resultatet? Om ditt svar är nej så måste man förmoda att du redan känner på dig att du kanske har fel. Svarar du ja så får vi se hur det ligger till.

Hur ska du ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kan du svara på min fråga då utan att slingra dig; kommer du att acceptera resultatet? Om ditt svar är nej så måste man förmoda att du redan känner på dig att du kanske har fel. Svarar du ja så får vi se hur det ligger till.

Hur ska du ha det?

Jag vet att jag inte har fel om du jämför ärligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att jag inte har fel om du jämför ärligt...

kan du vara vänlig att då presentera vad du anser vara "ärligt"

och dessutom hänvisa till alternativa metoder/källor som du isf anser vara godtagbara

nu får du sluta slingra dig å visa lite stake med konkreta motförslag

ditt sätt att bara avfärda å gömma dig bakom ord som "ärligt" å "äkta" utan att definiera vad du menar med detta

samtidigt som du slänger ur dig icke belagda påståenden om än det ena än det andra

du uppfyller inte med decimaler ens det du avkräver av andra - tvärtom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du svara på min fråga då utan att slingra dig; kommer du att acceptera resultatet? Om ditt svar är nej så måste man förmoda att du redan känner på dig att du kanske har fel. Svarar du ja så får vi se hur det ligger till.

Hur ska du ha det?

Nå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Nå?

Som sagt du får gärna jämföra vanliga banddiskanter mot vanliga diskanter...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt du får gärna jämföra vanliga banddiskanter mot vanliga diskanter...

Jag kommer inte att lägga ned mer energi på detta innan du har svarat på frågan:

Om jag tar bort alla element med horn ur sammanställningen, kommer du då att acceptera resultatet?
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag kommer inte att lägga ned mer energi på detta innan du har svarat på frågan:

Återigen en horndiskant är inte en vanlig diskant, det är en horndiskant! Måste jag förklara för dig vad en vanlig diskant är?

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fortfarande inte svarat tydligt på frågan:

Om jag tar bort alla element med horn ur sammanställningen, kommer du då att acceptera resultatet?

Om inte så är det ju liksom ingen idé... Vad jag än tar fram för material så kommer du aldrig att godta dessa om de visar att du har fel. Detta är inte första gånge vi hamnar i denna situation; Jag jobbar häcken av mig och försöker ta reda på sanningen och du gör inget annat än att säga att jag har fel utan att komma med data i samma kvalité eller omfattning.

Kommer du att acceptera resultatet, ja eller nej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Du har fortfarande inte svarat tydligt på frågan:

Kommer du att acceptera resultatet, ja eller nej?

Hur svårt har du att fatta? Jag har ju redan sagt det! JA om du jämför ärligt vanliga banddiskanter mot vanliga diskanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så du har alltså svarat ja på min fråga då alltså:

Om jag tar bort alla element med horn ur sammanställningen, kommer du då att acceptera resultatet?

Här kommer samma listor utan element med horn:

Vanliga diskanter:

Model , dB (1W/1m)

Audax TM101A39 , 87

Audax TM010A7 , 87

Hiquphon OW1 , 87

Swan TN28 , 88

Tang Band 28-537S , 89

Swan Q1R , 89

Hiquphon OW3 , 89

Vifa D19AD-05-06 , 89

Vifa D20TD-05-06 , 89

Thiel C212-4 , 89,5

Thiel D220-6 , 89,5

Vifa D19SD-05-08 , 89,5

Thiel C223-6 , 89,5

Thiel C212-6 , 89,5

Scan-Speak D2905/970000 , 89,5

Thiel C223-4 , 89,5

Audax TW025L0 , 90

Tang Band 28-847S , 90

Tang Band 25-674B , 90

Hiquphon OW2 , 90

Audax TW025A0 , 90

Tang Band 25-605B , 90

Vifa D25AG-35-06 , 90

Thiel D230-6 , 90

Vifa TC26TF05-06 , 90

Scan-Speak D2905/950000 , 90

Scan-Speak D2905/930000 , 90

Scan-Speak D2904/980000 , 90

Tang Band 25-381S , 90

Scan-Speak D2010/851300 , 90

Swan TN25 , 90

Vifa TC20TD05-06 , 90

Scan-Speak D2904/600000 , 90

Scan-Speak D2904/6000-01 , 90,5

Acousto Pro STF-04 , 91

Swan SD1.1-AÂ , 91

Tang Band 25-669SD , 91

Tang Band 25-669B , 91

Swan X1RÂ Â , 91

Swan SS1II , 91

Swan X1-A , 91

Vifa D26NC-55-06 , 91

Audes 15T25-8 , 91

Audax TM020G3 , 91

Dynaudio D-21 AF , 91

Vifa TC26SF05-06 , 91

Vifa TC20SD05-06 , 91

Vifa D25AG-05-06 , 91

Vifa TC26SF05-06 , 91

Vifa PL27TG35-06 , 91

Vifa D27TG-35-06 , 91

Scan-Speak D2905/990000 , 91

Audax AW010E1 , 91,5

Vifa D26TG-05-06 , 92

Vifa TC26TG05-06 , 92

Vifa PL27TG05-06 , 92

Vifa D27TG-05-06 , 92

Swan X1 , 92

Swan K1Â Â , 92

Dynaudio D-28 , 93

Audax TW025A2 , 93

Audax TW034X0 , 93

Vifa MG27SG29-04 , 93,5

Vifa DX25TG05-04 , 93,5

Vifa MG27TG29-04 , 93,5

Vifa MG27TG39-04 , 95

Focal TLR , 96

Dynaudio D-54 , 96

Snitt = 90,72, Median = 90,75

Ribbon:

Modell, dB (1W/1m)

ER4 , 88

PT2C-8 , 94

RT1.3 , 92

RT1II , 93

RT2C-A , 93

RT2E-A , 93

RT2II , 93

RT2-PRO , 99

RT8II , 95

TPL150 , 99

Snitt: = 93,90, Median = 93,00

Och som du ser så ligger snitt/median-känsligheten för ribbon över vanliga diskanter.

Du kommer givetvis inte att ge upp och klaga på det en eller det andra men om du ska föra en debatt så får du faktiskt möta argument på ett moget vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Om han vägrar erkänna att han har fel så spelar du ingen roll hur mycket fakta du lägger fram. Du kan aldrig nå ditt mål i den här debatten Gilbert.

Det är som om du skulle försöka förklara samma sak för en grek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
? 😲

Rena rama grekiskan eller...

Nej men så länge nån vägrar ge sig så spelar det ingen roll hur mycket rätt du lägger fram. Det är förmodligen bara en enda person som anser att du har fel i den här tråden.

Det bästa du kan göra om du vill komma ur ekorrhjulet är att låta honom få sista ordet hur tokigt det än är det han lägger fram. 😕

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men så länge nån vägrar ge sig så spelar det ingen roll hur mycket rätt du lägger fram. Det är förmodligen bara en enda person som anser att du har fel i den här tråden.

Det bästa du kan göra om du vill komma ur ekorrhjulet är att låta honom få sista ordet hur tokigt det än är det han lägger fram. 😲

Jag hoppas du har rätt även om jag inte var säker på något innan diskussionen började så blev jag mest nyfiken om det verkligen var som Katten påstod och jag vågar nog nu med relativt stor säkerhet säga att det inte finns några belägg för påståendet att banddiskanter generellt skulle ha lägre känslighet jämfört vanliga diskanter. Om Katten fortsätter hävda att så är fallet och på ett sådant sätt att det skulle vara fakta, så får han minsann ta fram liknande mängder data och visa oss, eller så får han hålla snattran. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke i all välmening:

Det vore alltjämt smidigare om diverse debattanter (hombre a hombre) utbyter telefonnummer eller emailadresser för

utskick av kärvänliga påståenden och mottaganden av dementier när det börjar bli fler sidor

som divergerar från trådämnet än som håller sig till det. Med viss marginal givetvis.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke i all välmening:

Det vore alltjämt smidigare om diverse debattanter utbyter telefonnummer eller emailadresser för

utskick av kärvänliga påståenden och mottaganden av dementier när det börjar bli fler sidor

som divergerar från trådämnet än som håller sig till det. Med viss marginal givetvis.

Katten är nog den sista person jag skulle vilja samtala i telefon med...

Jag är medveten om den ibland absurda ordväxling som ibland sker mellan oss och det är alltid ett dilemma att besluta om man ska orka säga emot eller inte. Antingen så skiter man i det och låter myter omvandlas till "sanningar" eller så säger man emot/ifrågasätter. Tyvärr verkar det bara vara jag som orkar ta debatten i många fall...

Som tur var så vet väl de flesta på detta forum om vilka vi är vid detta laget!

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Som tur var så vet väl de flesta på detta forum om vilka vi är vid detta laget!

Japp... grabbarna G 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Och som du ser så ligger snitt/median-känsligheten för ribbon över vanliga diskanter.

Inte speciellt ärligt av dig att jämföra vanliga diskanter från över 10 olika tillverkare mot banddiskanter från 4 tillverkare...några av banddiskanterna du jämför med är dessutom hornladdade för att få upp känsligheten.

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Glaskatten (oregistrerad)

Gilbert har nästan lärt sig hur hornladdade banddiskanter ser ut men det har tydligen inte du...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Gilbert har nästan lärt sig hur hornladdade banddiskanter ser ut men det har tydligen inte du...

Det var inte dom jag letade 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...