Jump to content
Annons

Vilka monitors?


g0ze

Recommended Posts

Inte speciellt ärligt av dig att jämföra vanliga diskanter från över 10 olika tillverkare mot banddiskanter från 4 tillverkare...

Du svarade ja på frågan om du skulle acceptera resultatet om jag tog bort alla element med horn så det är lite sent att komma med ovanstående klagomål nu va?

några av banddiskanterna du jämför med är dessutom hornladdade för att få upp känsligheten.

Om du tycker att följande klassas som "horn";

PT2C-8

RT2C-A

RT2E-A

ta bort dem då, snittet höjs till 94,14 dB 1W/1m (medianen förblir 93 dB) för banddiskanter... så... vad ska du hitta på att klaga på nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 189
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Glaskatten (oregistrerad)
Du svarade ja på frågan om du skulle acceptera resultatet om jag tog bort alla element med horn så det är lite sent att komma med ovanstående klagomål nu va?

Öh du pratade ju faktiskt om att göra en djupare undersökning.....vilket de flesta inklusive jag antog gällde FLER banddiskanter från fler tillverkare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Om du tycker att följande klassas som "horn";

PT2C-8

RT2C-A

RT2E-A

Ja de har en viss hornladdning liksom de banddiskanter du jämför med som har högst känslighet... Dayton PT2C-8 Planar Tweeter"The flared waveguide's wide horizontal dispersion projects an excellent off axis response."

Waveguide = hornladdning

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Öh du pratade ju faktiskt om att göra en djupare undersökning.....vilket de flesta inklusive jag antog gällde FLER banddiskanter från fler tillverkare...

Återigen, du svarade ja på frågan om du skulle acceptera dessa data om jag tog bort alla element med horn. Givetvis så visste jag att du inte skulle hålla ditt ord.

Att du tycker att minsta lilla urgröpning ska klassas som horn är inte mitt problem.

Om du inte har lust att göra liknande ansträngning för att övertyga så kommer jag absolut inte att göra mer än vad jag redan gjort. God natt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Återigen, du svarade ja på frågan om du skulle acceptera dessa data om jag tog bort alla element med horn.

I den djupare undersökningen som du lovade utföra JA! Men nu tog du ju inte ens bort alla de banddiskanter som var hornladdade från den tidigare jämförelsen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
I den djupare undersökningen som du lovade utföra JA! Men nu tog du ju inte ens bort alla de banddiskanter som var hornladdade från den tidigare jämförelsen..

Vad ska Gilbert gör för djup undersökning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Vad ska Gilbert gör för djup undersökning?

En lite seriösare än den han har gjort för som sagt det finns lite fler tillverkare av banddiskanter än de som han hittade hos en! återförsäljare.

Så här skrev han själv

"CITAT (Gilbert @ 2010-02-27, 16:57)

Du verkar samtidigt inte så sugen på att jag gör djupare undersökningar"

Så här svarade jag: Du får gärna göra djupa undersökningar om du vill då kanske du lär dig något på kuppen som tex skillnaden mellan en (band)diskant med och utan hornladdning och skillnaden mellan uppgivna data och uppmätta data....."

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

I den djupare undersökningen som du lovade utföra JA! Men nu tog du ju inte ens bort alla de banddiskanter som var hornladdade från den tidigare jämförelsen..

vilket bara försämrade siffrorna för banddiskanterna - inte tvärtom

men kom gärna med lite egna siffror

eller inte

du är ointressant

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...