Jump to content
Annons

Fem trådtyper vi sett nog av på forumet V 1.0


nattvaktaren

Recommended Posts

1. Loudness-trådar

Alla gnäller om dynamikdöden men när det verkligen gäller och man ska betala för mastring vill alla ändå låta P3.

Nu räcker det med tjat, det är väl bara att mastra som på 70-talet om det är så ni vill ha det?

2. Lip-trådar

"Taskig stämning", "Dåligt bemötande" - ni vet vad jag menar.

Detta är internet, här finns inga småskolefröknar att skvallra för. Lägg av, håll käft or both.

3. Ta bort musiken-trådar

"Hej, jag tänkte remixa Lady GaGa och nu vill jag typ ha sången utan musik!" Information: DET GÅR INTE. Vad sägs om att klistra denna upplysning på förstasidan, font size 72?

4. Musikhandlarmaffiatrådar

Teorin är att alla svenska musikhandlare ägs av Ron L Hubbard som planterat ut subtila scientologimeddelanden i allt som säljs på Musikbörsen. Eller nåt.

5. Krystade fredagstrådar,

vars enda syfte är att skapa lite munhugg om något relativt ointressant. Hej Valle.

Jaså? Ja okej, guilty as charged.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Håller med.

2. Håller delvis med men det skadar ju inte att vara lite trevlig. Men det är inte så svårt att ignorera någon som man finner otrevlig heller.

3. 😄

4. 😉

5. Det är bara att låta bli att läsa den så. Sluta gnälla. Det här är internet. Skolfröknar. Käft.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ja och ska det ändå bli en sticky av det så kan vi fortsätta med en underavdelning där vi rabblar upp typer av inlägg vi inte vill ha här och först på den listan kan ju då förslagsvis vara taskiga inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Vi kan lägga till Mac vs PC flame wars oxå

+1 Tröttnat på alla trådar där någon frågar vilken pc de ska köpa och in kliver mac-iter och säger köp en mac istället, det är mycket bättre. Håll Käften!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina kommentarer:

1. Loudness-trådar ~ Håller med! Men jag vet inte vilket av lägren som är värst; de som gnäller om dynamikdöden sig, eller de som gnäller om att det är marknadens fel att det förhåller sig så och att det var "bättre förr", när det i själva verket är de s.k. själv-förgudade och -titlade "mastrarna" som hjärntvättat dagens kids. Och joachime. Och Demonproducenten.

2. Lip-trådar ~ Värsta jävla sorten! Särskilt värst är när trådskaparen bölar om att "nu lämnar jag det här forumet", bara för att minuter senare regga nytt nick/konto, och sedan tro att han/hon har skaffat sig en "hemlig" identitet.

3. Ta bort musiken-trådar ~ Dessa skiter jag i.

4. Musikhandlarmaffiatrådar ~ Dessa skiter jag också i. Som oftast. Är det förresten inte i dessa trådar som Analogfreak postat 99% av sina inlägg — sina och hans "rösters" åsikter?

5. Krystade fredagstrådar ~ Krystade fredagstrådar suger. Fast inte mina. Jag har till och med blivit kallad "king" tack vare mina "fredagsämnen"... Whooooo... Så, bite me!

Jag skulle förresten vilja lägga till två trådtyper till:

  • 6. 5-i-top-listor, typ... Såååå fjolligt!
     
     
  • 7. Vad-är-det-egentligen-du-vill-ha-sagt-trådar ~ Dvs, när trådskaparen ska söva hela jävla forumet med en 1000-teckens miniuppsats ur hans/hennes liv bara för att skapa någon sorts intresse kring den annars grå personen. Typ, Boohooo, jag blev hånad för att jag stavade fel på engelska... Boohooo, jag hatar Salsa.... Boohoo, min gratis-EQ låter jävlar i det precis lika bra som din $$$-EQ... Booo- fucking-hoo... Skärpning, för helvete!

Och så tycker jag det svärs för mycket på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)
+1 Tröttnat på alla trådar där någon frågar vilken pc de ska köpa och in kliver mac-iter och säger köp en mac istället, det är mycket bättre. Håll Käften!

+1!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och antagligen kommer vi se 100 trådar som spårar ur p.g.a något dryghuvud kommer och ger en dryg kommentar som egentligen menar "jag är mycket bättre än dig trots att jag är helt anonym, hursomhelst vet jag bäst fast det handlar om smak" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Vi kan lägga till Mac vs PC flame wars oxå

Man ska köpa hårdvara så man köra båda på samma givetvis.

Edit

Hmm ärente fredag ida får komma på nåt lämpligt bra spåra ur ämne, är det nån mer som är nykter ikväll

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Och antagligen kommer vi se 100 trådar som spårar ur p.g.a något dryghuvud kommer och ger en dryg kommentar som egentligen menar "jag är mycket bättre än dig trots att jag är helt anonym, hursomhelst vet jag bäst fast det handlar om smak" 😄

Än du heter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

6. Gnäll på vad andra startar för trådar. Låt bli att läsa dem bara... låter du sedan bli att skriva i dem så löser sig säkert nr.2 också.

Angående 5:an... Jag har aldrig varit engagerad i nån fredagstråd här, men jag minns på idg's eforum att de brukade vara riktigt trevliga.

Men krystade fredagstrådar låter ju inte så kul... Vad innebär det? Kan du länka till en krystad fredagstråd? Skulle vara kul i studiesyfte.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det ni som startade forumet eller har ni köpt det eftersom ni verkar ta all plats?

Om man gnäller på just gnälltrådar så kanske alla som ser till att de som startar så kallade gnälltrådar känner sig lite mer välkommen?

Det känns så motsägelsefullt när vissa ständigt gnäller på en vanlig enkel fråga som kanske är för enkel, vad vet jag, och kommer med inlägg som Läs manualen, Sök i forumet eller Vet du inte så mycket ska du inte hålla på med musik, eller liknande grejer.

Sen fyller man SJÄLV forumet med skit, bråk och spydiga kommentarer?

Städa sin egen trapp, någonsin hört det uttrycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...