Jump to content
Annons

Vem är världens bäste sångare/sångerska?


SadamJR

Recommended Posts

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Okej, lite mainstream.

Men Chris Martin i Coldplay kan faktiskt sjunga jävligt bra.

Duktiga musiker också. Lite tråkigt, och finns bättre sångare.

Men tyckte han var värd att nämnas, och James Hetfield från Metallica.

Hans röst är faktiskt ganska stadig igen, men den var ju som mest klockren i vevan kring black album när den pajade!

Har ofta tänkt att Coldplay skulle vara mer intressanta med en lite mer "opolerad och skitig" stämma.

Joe Strummer !!!

Fast det är väl två helt skilda saker, bästa sångröst och bästa sångare?

Redigerat av tomazopantera
Link to comment
Dela på andra sajter

Har ofta tänkt att Coldplay skulle vara mer intressanta med en lite mer "opolerad och skitig" stämma.

Joe Strummer !!!

Fast det är väl två helt skilda saker, bästa sångröst och bästa sångare?

Intressant, utveckla gärna detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa tekniskt duktiga sångerskor orkar jag inte med. Mariah Carey exempelvis. Går ju inte att bortse från att hon är tekniskt duktig med allt vejlande. Men det är ju inte skönt att lyssna på.

Att vara duktig innebär också att man ska känna när det är lagom eller blir för mycket. På hennes första platta wailade hon också, men lite mer lagom - men senare har det nästan blivit så att man inte vet hur melodin egentligen skulle ha gått... Våldsamt irriterande - och något som definitivt diskvalificerar henne från min lista över "världens bästa", trots att hon sjunger både bra och tonsäkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, inte ett agressivt inlägg om att jag och nämnda sångare är dum hi huvudet när jag nomierade Håkan Hellström i denna tråd. Mycket ovanligt.

Jag kom på att jag vill ha med Bob Dylan också. Och han som sjunger i Pet Shop Boys, mest för hans speciella röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, inte ett agressivt inlägg om att jag och nämnda sångare är dum hi huvudet när jag nomierade Håkan Hellström i denna tråd. Mycket ovanligt.

Jag kom på att jag vill ha med Bob Dylan också. Och han som sjunger i Pet Shop Boys, mest för hans speciella röst.

Stick och brinn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker iof att det är ointressant att försöka nå någon konsensus angående vem som är bäst. Jag tycker ni har gett underbart bra exempel på fantastiska sångare i den här tråden. Tycker egentligen att alla av dom som ni har nämt och som jag känner till, från Minnie Ripperton till Brian Johnsson är fantastiska. Sång är inte idrott och inte heller mätbart på samma sätt.

Jag vill ändå ge några exempel på bra sångare och sångerskor som jag tror inte redan har nämnts i tråden.

Liz Frazer & Paul Buchannan

Paul Buchannan som bäst

Cathal Coughlan

In a Lifetime två bra sångare där

Ritchie Havens

Jag säger inte att någon av mina klipp är bäst men kanske fick någon nya tips på artister även om de flesta av er redan har hört både Bono och Kate Bush

BRAVO!!! Paul...och David S...ojojoj...och Kate!

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, inte ett agressivt inlägg om att jag och nämnda sångare är dum hi huvudet när jag nomierade Håkan Hellström i denna tråd. Mycket ovanligt.

Jag kom på att jag vill ha med Bob Dylan också. Och han som sjunger i Pet Shop Boys, mest för hans speciella röst.

Neil Tennant

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...