Jump to content
Annons

Kvällsrea på 4sound


Tracer

Recommended Posts

Ljudkort?

Ni som fått hemskicket alltså... och bör veta. DieHard t.ex.

Men har verkligen MB rea också - inget som tyder på det...

Jag fick ett sms: "NATTREA! Massor av fynd. Torsdagen den 26/2 kl 16-21. Butiken stängd under dagen. MVH Musikbörsen"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Ljudkort?

Ni som fått hemskicket alltså... och bör veta. DieHard t.ex.

Men har verkligen MB rea också - inget som tyder på det...

Eh jo. Det är samma som 4sound. Om du har hängt med så vet du att dem är samma kedja idag 🙂 Stod i senaste katalogen att det är kvällsrea, 16-21 i morgon, tors 26/02. Fick även ett sms om det från dem. Men du kanske vet nåt som jag eller MB inte vet?

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Kyl ner dig lite......

Det Claes säger helt korrekt. Hade vi haft euro nu skulle vi inte drabbats lika hårt. Men att det är blivit dyrare i andra länder som infört det är en annan sak :S....frågan är om det kanske inte lönar sig med euro i längden. Kan tänka mig att ex apogee duet som tidigare nämndes är dyrare här nu än andra länder med en stark valuta.

Och det baserar du kunskap på om från källa...??

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur mycket dyrare har det inte blivit i de länder som införde euron? Så det där resonemanget håller inte. Men tar ditt inlägg med en nypa salt för du är importör av varor och du vill ju tjäna mesta möjliga på det du säljer.

Öhh - det gör det visst det. Inget blir dyrare för att man byter valuta. Däremot blir något dyrare om en valuta försvagas mot en annan.

Den kritik som framfördes mot euron var ju att en del passade på att runda upp priser i samband med övergången. Men på en konkurrensutsatt marknad normaliseras alla priser på sikt. Inget blir dyrare bara för att det är i euro.

Svensk musikutrustning blir å andra sidan relativt sätt lika mycket billigare. Dessutom får Sverige en annan fördel, nämligen att svenska varor blir billigare utomlands vilket ökar exporten vilket i sin tur... ja ni fattar. Sedan börjar inflationen krypa upp varpå riksbanken höjer räntan varpå kronan förstärks o.s.v.

Redigerat av mixtur
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Svensk musikutrustning blir å andra sidan relativt sätt lika mycket billigare.

Lika mycket billigare? Tycker du att de svenska musikbutikerna är billiga? Är det därför som de allra flesta handlar utomlands idag för att det är billigt här? Hört talas om svenska momsen? Eller tror du den försvinner eller sänks vid ett införande av euro?

Dessutom får Sverige en annan fördel, nämligen att svenska varor blir billigare utomlands vilket ökar exporten vilket i sin tur... ja ni fattar. Sedan börjar inflationen krypa upp varpå riksbanken höjer räntan varpå kronan förstärks o.s.v.

Nej fattar inte vad du vill ha sagt. Var det för att det var billigt som folk började handla i utländska musikbutiker innan finanskrisen för att det var så billigt i Svenska musikbutiker? Eller för den fina servicen man får här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vad dom har rea på för prylar? Hade tänkt köpa en elbas, stålsträngad gura och ny elgura under denna och nästa månad ^^

Jag ringde och fråga 4sound under veckan om vilka produkter som skulle rea's typ

Svar: " Nej de vet jag inte, det är en överaskning, det är utvalda produkter du får komma förbi på torsdag och kolla"

hmmm =/

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det baserar du kunskap på om från källa...??

Kanske att kornan har försvagats väldigt mycket. Och det ser inte ljust ut heller.

bla bla, man kan elta mycket om detta. Men nu är det som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh jo. Det är samma som 4sound. Om du har hängt med så vet du att dem är samma kedja idag 😄 Stod i senaste katalogen att det är kvällsrea, 16-21 i morgon, tors 26/02. Fick även ett sms om det från dem. Men du kanske vet nåt som jag eller MB inte vet?

Va? Hade ingen aning om att MB och 4S var "samma sak". Det har de inte sagt till mej när jag gått in i butiken...

Vilken katalog? Den har inte jag fått. Listad kund och allt...

Du såg inga ljudkort i katalogen?

😄

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Va? Hade ingen aning om att MB och 4S var "samma sak". Det har de inte sagt till mej när jag gått in i butiken...

Vilken katalog? Den har inte jag fått. Listad kund och allt...

Du såg inga ljudkort i katalogen?

😛

Nej fanns inga ljudkort med som var något som skulle finnas i alla butiker och reas. Så antar du får gå och chansa i morgon om du är ute efter det. Men förvänta inget, du kan du bli besviken. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag ringde och fråga 4sound under veckan om vilka produkter som skulle rea's typ

Svar: " Nej de vet jag inte, det är en överaskning, det är utvalda produkter du får komma förbi på torsdag och kolla"

hmmm =/

Snacka om att ljuga. Det vet de visst vilka. Vet nu inte var din lokala 4sound ligger men kan ju även vara ett tecken på att det är mest skit som de rear ut och försöker locka till sig folk att handla annat istället eller mera som de inte skulle annars. I och för sig så är ju det som är en del av vitsen med rea.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att ljuga. Det vet de visst vilka. Vet nu inte var din lokala 4sound ligger men kan ju även vara ett tecken på att det är mest skit som de rear ut och försöker locka till sig folk att handla annat istället eller mera som de inte skulle annars. I och för sig så är ju det som är en del av vitsen med rea.

hehe absolut ingen tvekan att han ljuger, kunde höra på tonen, han va säkert med och valde ut produkterna lol

nää men man märker att dom vill ha dit massa folk, får väl ta en sväng till MB först sen 4sound, hoppas man hittar nåt

!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikbörsen skriver på sin hemsida:

"Nattrea

Torsdagen den 26/2 smäller det, mellan 16-21.

Då startar vår årliga nattrea.

Du kommer hitta en massa unika klipp till oslagbara priser denna kväll.

Kanske just den produkt du är sugen på?

Välkommen in, mellan 16-21, Torsdagen den 26/2.

PS: Först till kvarn.....

Butikerna är stängda på dagen!

Ang Postorder. Du kommer här hitta en länk runt 16.00 på torsdagen den 26/2 till vad postorder har att erbjuda under kvällen.

Du är mycket välkommen!"

Så man kan kolla postorder-rean om några timmar!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
hehe absolut ingen tvekan att han ljuger, kunde höra på tonen, han va säkert med och valde ut produkterna lol

nää men man märker att dom vill ha dit massa folk, får väl ta en sväng till MB först sen 4sound, hoppas man hittar nåt

!!!

Ja jag har ju jobbat i butik så jag vet ju hur det går till. 😆 Inte i musikbutik men taktiken är densamma. Varor som ska säljas på rea bestäms oftast ett par veckor innan den går igång. Lockvaror är ju annars ett vanligt knep för att få folk till butiken. Men sen får man ta allt gnäll och skäll, speciellt för äldre som inte än, eller någonsin, verkar fatta det där med lockvaror. Eller att överhuvudtaget om det är rea att man inte kan komma in två veckor senare och tro sakerna ligger kvar där och väntar med deras namn på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Feber...

Kollade in MB Postorder - inte ett ljudkort av intresse (fanns ljudkort ens?).

Joo... det fanns ju ett enkelt usbkort med bara två rca in och två ut, för den som vill ha nåt bättre än sitt inbyggda ljudkort. 795 pix.

Ett par Yamaha- och Fenderbasar för den som är intresserad.

Bästa klippet en Gibson Les Paul ur Worn and Faded-serien i rött för 7 papp?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

floffo66 (oregistrerad)
Det tror jag inte

😆

? 😆

Jo, det gjorde jag.. Min polare köpte Superior 2.0 för 1995:- Vi kände oss nöjda med våra "kap" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...