Jump to content
Annons

Kvällsrea på 4sound


Tracer

Recommended Posts

E-mu 0404 usb - är det rea på det hos 4S eller MB?

Jag har ett EMU0404-USB du kan få köpa billigt, typ 1000spänn. Dock fungerar inte Midi på den. Inte för mig iallfall. Fast det löser man ju lätt med ett litet midi-interface vi sidan av, om man nu behöver midi. Jag ska köpa ett EMU1820 istället. Typ likadant kort men det har fler ASIO utgångar vilket jag behöver för att ha flera instanser av pluggar som standalone-mode utanför min sequencer. Därför säljer jag det. (Inte nått du är beroende av antar jag?) I fint skick och bra kort i övrigt. 🙂

Okej, lite offtopic men på tal om rea. 😆

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har ett emu0404 usb som jag antagligen inte kan sälja 🙁 Storebrorsan var lite full en midsommarkväll och fattade inte hur man skruvade upp volymen, så 3 spakar vreds lite för hårt i fyllevrede! 😄 Spakarna på det är lite plastiga =/ de är ganska känsliga. Dock så är det bara plast, så det fixade jag på 10 minuter med reparationslim, men nu går det antagligen inte att sälja skiten för det! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan har fallit 41% mot dollarn på ungefär ett halvår, så det är inte konstigt att priserna skjuter i höjden när distributörerna har tömt sina lager på det som har köpts in till en bättre valutakurs. Det är nu vi får skörda frukterna av att inte ha infört Euron... 😏

Kollade på Apples hemsida och priserna är de samma som för nån månad sen. iaf på mac pro , den köpte jag i slutet av förra året för samma peng!

konstigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på Apples hemsida och priserna är de samma som för nån månad sen. iaf på mac pro , den köpte jag i slutet av förra året för samma peng!

konstigt.

Det kanske beror på att de har en intern policy angående priset (det är ju inte ett litet lokalt företag, utan de kan flytta vinster och förluster inom koncernen), alternativt att de har ett stort lager som får ha kvar priset som är beräknat på den kurs som de köpte in det till - eller så hade det största fallet redan klarats av när du köpte, så att de inte har tyckt att de har behövt justera priset sedan dess. Det kan alltså finnas många förklaringar och faktum kvarstår, att Kronan har falligt 41% gentemot Dollarn under det senaste halvåret.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jajjemänsan, har inte hunnit testa så mkt men det låter väldigt mycket bättre än det jag haft tidigare i varierande gratis-reverbs samt Cubase egna 🙂

Har testat demon och den är bra. Gratisversioner suger och även Kobajs egna roomworks. Bara plocka bort, usch! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika mycket billigare? Tycker du att de svenska musikbutikerna är billiga? Är det därför som de allra flesta handlar utomlands idag för att det är billigt här? Hört talas om svenska momsen? Eller tror du den försvinner eller sänks vid ett införande av euro?

Nej fattar inte vad du vill ha sagt. Var det för att det var billigt som folk började handla i utländska musikbutiker innan finanskrisen för att det var så billigt i Svenska musikbutiker? Eller för den fina servicen man får här?

De svenska butikerna blir inte billigare - bara svenska varor - relativt sett då eftersom svenska kronan försvagats ca 50% mot dollarn sedan årsskiftet. Halva priset är ju inte dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

floffo66 (oregistrerad)

Jag kan inte riktigt hänga med i det allmänna gnället på svenska priser och svenska butiker vs utländska nätbutiker. Min uppfattning är i alla fall att priserna över lag har jämnats ut de senaste åren. Vissa produkter är billigare på t.ex Thomann men vissa grejor är ju faktiskt billigare att köpa på hemmaplan. För egen del har jag spånat lite på att investera i ett Fireface800 och det är faktiskt 1500:- billigare på 4sound (12.200:-) än hos tysken (13.700:-).

Sen blir jag å andra sidan alltid oerhört bra bemött hos min lokala musikhandlare så jag har aldrig ens övervägt att gå utomlands för att handla ändå, även om det skulle spara mig några kronor och ören..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...