Jump to content
Annons

Kvällsrea på 4sound


Tracer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)

Hade jag haft råd så 😆 Hade inte varit fel med Eventmonitorerna. Inte testat dem men för det priset kan det ju inte vara ett dåligt köp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte testat dem men för det priset [...]

Vilka monitorer? För vilket pris?

Var har du sett vad som säljs på rean? 😆

Och alla 4Sound-butiker rear väl olika saker?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Stod i senaste katalogen som jag fick igår. Där fanns vissa utvalda varor som alla butiker kommer att ha stod det. Det var Event Sp8 monitorerna, för 6995:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hoppa in och kapa tråden lite. Jag vet inte hur jag kunnat missa detta, men vad fan har hänt med priserna. Ett Apogee duet för 5495:- (förr 4495:-), M-audio Projectmix för 16995 (förr runt 11000:-, 003 - Factory Fader för 29995:- (förr runt 23995:-). Vad har hänt? Är det den svaga kronan och den starka dollarna som påverkat priserna så otroligt mycket? Helt absurt tycker jag...

//Fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hoppa in och kapa tråden lite. Jag vet inte hur jag kunnat missa detta, men vad fan har hänt med priserna. Ett Apogee duet för 5495:- (förr 4495:-), M-audio Projectmix för 16995 (förr runt 11000:-, 003 - Factory Fader för 29995:- (förr runt 23995:-). Vad har hänt? Är det den svaga kronan och den starka dollarna som påverkat priserna så otroligt mycket? Helt absurt tycker jag...

//Fredrik

Ja, det verkar vara en ganska annorlunda rea, eller hur? Fan vet, det kanske funkar?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag passar in lite oxå...

Jag har missat att 4sound har rea i morron, men vet att Musikbörsens rea är samtidigt (torsdag 16-22). Jag har varit på börsens rea de senaste två åren här i linköping, och har blivit ärligt besviken. INGET fynd. Lite 10% hit o dit bara.

Brukar 4sound-rean vara bra?

Eller hur är det i norrköping, kan det vara värt att ta sig dit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hoppa in och kapa tråden lite. Jag vet inte hur jag kunnat missa detta, men vad fan har hänt med priserna. Ett Apogee duet för 5495:- (förr 4495:-), M-audio Projectmix för 16995 (förr runt 11000:-, 003 - Factory Fader för 29995:- (förr runt 23995:-). Vad har hänt? Är det den svaga kronan och den starka dollarna som påverkat priserna så otroligt mycket? Helt absurt tycker jag...

//Fredrik

Kronan faller 30%, priserna på importvaror stiger motsvarande. Inte absurt på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hoppa in och kapa tråden lite. Jag vet inte hur jag kunnat missa detta, men vad fan har hänt med priserna. Ett Apogee duet för 5495:- (förr 4495:-), M-audio Projectmix för 16995 (förr runt 11000:-, 003 - Factory Fader för 29995:- (förr runt 23995:-). Vad har hänt? Är det den svaga kronan och den starka dollarna som påverkat priserna så otroligt mycket? Helt absurt tycker jag...

//Fredrik

Kronan har fallit 41% mot dollarn på ungefär ett halvår, så det är inte konstigt att priserna skjuter i höjden när distributörerna har tömt sina lager på det som har köpts in till en bättre valutakurs. Det är nu vi får skörda frukterna av att inte ha infört Euron... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ja det är mycket som har blivit dyrare på senaste tiden. Såg att t ex GT10 var i stort sett tusingen dyrare än när den kom. Och det var ju inte länge sen. Blir väl än fler som handlar utomlands, beggat eller väntar ut. Vem fan går och handlar något som nyss har stigit med lappen? Inte jag i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan har fallit 41% mot dollarn på ungefär ett halvår, så det är inte konstigt att priserna skjuter i höjden när distributörerna har tömt sina lager på det som har köpts in till en bättre valutakurs. Det är nu vi får skörda frukterna av att inte ha infört Euron... 🙂

Vad hade skillnaden blivit i procent om vi nu hade haft euron?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kronan faller 30%, priserna på importvaror stiger motsvarande. Inte absurt på något sätt.
Kronan har fallit 41% mot dollarn på ungefär ett halvår, så det är inte konstigt att priserna skjuter i höjden när distributörerna har tömt sina lager på det som har köpts in till en bättre valutakurs. Det är nu vi får skörda frukterna av att inte ha infört Euron... 🙂

Jo, det var ju det jag skrev. Är det alltså den svaga kronan och att dollarn stigit så pass mycket på så kort tid som gjort att det skjutit i höjden. Tur att man handlade så pass mycket i höstas då 😳

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Kronan har fallit 41% mot dollarn på ungefär ett halvår, så det är inte konstigt att priserna skjuter i höjden när distributörerna har tömt sina lager på det som har köpts in till en bättre valutakurs. Det är nu vi får skörda frukterna av att inte ha infört Euron... 🙂

Och hur mycket dyrare har det inte blivit i de länder som införde euron? Så det där resonemanget håller inte. Men tar ditt inlägg med en nypa salt för du är importör av varor och du vill ju tjäna mesta möjliga på det du säljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara hoppa in och kapa tråden lite. Jag vet inte hur jag kunnat missa detta, men vad fan har hänt med priserna. Ett Apogee duet för 5495:- (förr 4495:-), M-audio Projectmix för 16995 (förr runt 11000:-, 003 - Factory Fader för 29995:- (förr runt 23995:-). Vad har hänt? Är det den svaga kronan och den starka dollarna som påverkat priserna så otroligt mycket? Helt absurt tycker jag...

//Fredrik

Vet att du redan fått svar men... du kanske har hört om den så kallade finanskrisen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur mycket dyrare har det inte blivit i de länder som införde euron? Så det där resonemanget håller inte. Men tar ditt inlägg med en nypa salt för du är importör av varor och du vill ju tjäna mesta möjliga på det du säljer.

Kyl ner dig lite......

Det Claes säger helt korrekt. Hade vi haft euro nu skulle vi inte drabbats lika hårt. Men att det är blivit dyrare i andra länder som infört det är en annan sak :S....frågan är om det kanske inte lönar sig med euro i längden. Kan tänka mig att ex apogee duet som tidigare nämndes är dyrare här nu än andra länder med en stark valuta.

ps, själv vill jag inte ha euro....

Tillbaka till tråden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att du redan fått svar men... du kanske har hört om den så kallade finanskrisen?

Om du skulle lägga ner dina onödiga inlägg här och var så kanske man skulle kunna börja ta dig lite seriöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du skulle lägga ner dina onödiga inlägg här och var så kanske man skulle kunna börja ta dig lite seriöst.

Tyckte mest det var en kul grej, ta det inte så hårt. Måste ju kunna ha lite humor. Inget menat mot dig utan att det kändes ganska självklart. sry!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag passar in lite oxå...

Jag har missat att 4sound har rea i morron, men vet att Musikbörsens rea är samtidigt (torsdag 16-22). Jag har varit på börsens rea de senaste två åren här i linköping, och har blivit ärligt besviken. INGET fynd. Lite 10% hit o dit...

MB hade rea här för ett och annat år sedan, bästa fyndet var nog Gibson Les Paul för 33% nedsatt vilka gjorde runt 9000 spänn. Tyvärr köpte jag ingen...

Handlar man från England och Tyskland så har man ju "rea" året runt.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ni, att höja priserna under finanskrisen är ju inget toppendrag dírekt.

Folk har mindre pengar och många står utan jobb och KAN inte köpa deras produkter om dom höjer priset. Dom kanske får 25% sämre försäljning bara för det.

...och om de säljer till det gamla priset så får de kanske förlust på varje försäljning, något som inte är så lysnade heller när det är sämre tider... 🙂

När butikernas inköpspriser stiger, så har de ju inget val, utan de måste höja priserna till sina kunder. En försämring på 41% mot dollarn, innebär att det borde bli 41% höjning av priserna på det som handlas i dollar (dvs allt från USA och Asien - dvs en stor majoritet av det som säljs när det gäller studioprylar...). Det är inget litet ras för valutan det handlar om, utan något som tidigare kostade 1000:- borde egentligen hamna på 1400:- - och fullt så illa har det inte blivit ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Dollarkursen. Det är nog det mest spännande som har hänt på bra länge. Den amerikanska ekonomin är i mycket sämre skick än den svenska

eller europeiska. De har en fastighetsbubbla som har spruckit och deras banksystem har mer eller mindre klappat ihop. Normalt sätt skulle

detta få dollarn att rasa. Men den gör precis tvärt om. Marknaden förväntar sig att något ska hända som har stor ekonomisk betydelse

till USA:s fördel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknaden förväntar sig att något ska hända som har stor ekonomisk betydelse

till USA:s fördel.

Och om det väl visar sig att amerikanarna inte har nån lösning på sina problem med finanserna,

så är det mycket troligt att dollarn sjunker som en sten.. kanske till och med lägre än tidigare..

.....eller så blir den starkare.. tror jag dock inte.. men det visar sig.

Angående rean så fyndade jag en del förra året, köpte bl.a. Reason 3 för typ 2000:-

(inklusive en gratis uppdatering till Reason 4) Grymt prisvärt!

Sen köpte jag DFH2 (Drumkits from hell 2) för 150:-, vilket var ett sämre köp.

Har bara använt den 2-3 gånger. Rätt ok ljud, men svårjobbad och seg plugg.

Och just ja, Virtual Guitarist 2 för c:a 1000:- mycket nöjd med det köpet.

Så... man kan fynda.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Dollarkursen. Det är nog det mest spännande som har hänt på bra länge. Den amerikanska ekonomin är i mycket sämre skick än den svenska

eller europeiska. De har en fastighetsbubbla som har spruckit och deras banksystem har mer eller mindre klappat ihop. Normalt sätt skulle

detta få dollarn att rasa. Men den gör precis tvärt om. Marknaden förväntar sig att något ska hända som har stor ekonomisk betydelse

till USA:s fördel.

Med det gigantiska stimulanspaketet så kommer det nog att öka ett tag till, innan alla investerare till slut inser att det är konstgjord andning och att det behövs helt andra åtgärder än att försöka rädda hopplöst konkursmässiga biltillverkare och undermålig stålindustri etc...

Jag skulle tro att det handlar om något år innan dollarn ramlar tillbaks på en rimligare nivå igen, men jag kan förstås ha helt fel... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Claes: Oj.. jo tänkte lite konstigt där, jag skyller på att det var slutet på arbetsdagen och jag var trött. Men nu har ja precis kommit hem och är pigg ! 😛

Tänk er att dollarn sjunker till 1:1 mot svenska kronan! Tänk er vilken dröm! 😲

En shure SM81 för 400 kr 😄

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...