Jump to content
Annons

visa frekvenser!?!


rockdemon

Recommended Posts

kan man inte på nåt sätt i cubase eller med hjälp av nån (helst gratis) plugg se frekvensernas nivåer istället för bara volymen på sina spår, då blir det ju lättare att upptäcka saker som kanske är lite svåra att lyssna sig till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kan man inte på nåt sätt i cubase eller med hjälp av nån (helst gratis) plugg se frekvensernas nivåer istället för bara volymen på sina spår, då blir det ju lättare att upptäcka saker som kanske är lite svåra att lyssna sig till.

sök efter voxengo span eller Nugen visualizer

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

I något av studionumrerna gör dom reklam för en spektrumanalysator som man kunde köra på alla spåren för att kolla vilka frekvenser som krockade med varandra på alla spår samtidigt, , någon som kommer ihåg den? för ja har glömt bort va den hette...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en gratisplugg som heter Inspector, den finns nog på KVR Audio eller nånting. Jag har för mig den kunde visa frekvensspektrum.

Den röstar jag på med. Det är faktiskt en enkel gratis-variant av Roger Nichols InspectorXL plug-ins, och dom är toppen, tycker jag.

Inspector finns på Roger Nichols Hemsida, man måste ange e-posten för att få ladda ner den gratis, men jag har aldrig blivit tokspammad från Nichols personal så .. det är nog bara göra det. http://www.rndigital.org/inspector.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har den dära Nugen audio Visualizer

men jag fattar inte hur man sätter ''igång'' den

om ni fattar ska man sätta in den i ett inspelnings program har bara Audacity vet inte om det gåt att sätta in isåfall

:/

Redigerat av perrock
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...