Jump to content
Annons

Piratpartiet vädjar om pengar


ake

Recommended Posts

Annons
  • Svar 387
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Analogfreak (oregistrerad)

Han är ju smart... Han gör ju så här för att folk ska tycka synd om honom och skänka honom pengar för sin välgörenhet. Han blir ju rik på det här. Det var ju hemligt hur mycket som satts in på hans konto. Så är har du bara en affärsidé så är det ju bara att be allmänheten om stöd för din så kallade uppoffring du säger dig göra helt gratis för ett rättvisare samhälle. Du behöver ju inte betala in nån skatt eller arbetsgivaravgifter heller. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHAHAHAHHAH!!!!!!!! sista dagen på året kommer årets roligaste artikel. håller definitivt med herr Åke Björnstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Han kan väl sälja t-shirts och uppträda som pajas på nåt torg så att han får ihop stålar.

Skänk gärna pengar till PP, men glöm inte att skänka minst det dubbla till någon musiker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan har idioten mage att be om pengar? Det är ju helt fraperande! Och hur i helvette tänker fåren som ger han pengar?

Det bor folk på gatorna medans vi sitter med julskinkeutspända bukar och öppnar julklappar. Det är folk som vandrar runt på stadens gator för att hålla värmen och inte frysa ihjäl medans vi står och stryker finskjortan inför nyårsfestens överflöd.

Och idioten har mage att tigga?

"Det verkar som det löser sej" - och folk har skänkt honom pengar?! Herrejösses... fyfan va deprimerande.

Världens problem är inte klimatförändringar, knark eller krig, det är att folk inte tänker. Vår värld har slutat tänka. Sorligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

För att dra en parallell med spridning musik på nätet...

Tänk att du spelar in ett kasettband och tappar det nånstans utomhus. Nästa person kommer och tar reda på det. Ska staten jaga dig då och kräva dig på ersättning?

Link to comment
Dela på andra sajter

vafan?! 20 lax i månaden för "hyra, mat och omkostnader"?! Jag går runt på en vikarielön på 7000, och har pengar över till att spara till studiogrejer..! fan, min polare bor själv i en villa och går runt på 10000.. undras vad han har för omkostnader? Skrivarpapper och lim till klistermärken i tunnelbanan?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att dra en parallell med spridning musik på nätet...

Tänk att du spelar in ett kasettband och tappar det nånstans utomhus. Nästa person kommer och tar reda på det. Ska staten jaga dig då och kräva dig på ersättning?

Nej, men om någon tar ditt kasettband utan lov, det vill säga stjäl det så skall staten jaga personen som stal det... för övrigt vad skall man säga? Det är inte lätt att utföra någon verksamhet utan ersättning om man inte är ekonomiskt oberoende.

Link to comment
Dela på andra sajter

vafan?! 20 lax i månaden för "hyra, mat och omkostnader"?! Jag går runt på en vikarielön på 7000, och har pengar över till att spara till studiogrejer..! fan, min polare bor själv i en villa och går runt på 10000.. undras vad han har för omkostnader? Skrivarpapper och lim till klistermärken i tunnelbanan?

Har flera bekanta med levnadsomkostnader på över 50000. Vet ett par som käkar typ oxfilé varje dag och har matkonto på 11000 kr per skalle (utan att vara feta s.a.s).

😉

få ostbågar//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

För att dra en parallell med spridning musik på nätet...

Tänk att du spelar in ett kasettband och tappar det nånstans utomhus. Nästa person kommer och tar reda på det. Ska staten jaga dig då och kräva dig på ersättning?

Jasså vart det filderlardebatt nu? Handlade inte tråden om ironin i att fanbäraren och språkröret för det som gör det svårare för musiker, skådespelare och filmarbetare att leva på sitt yrke, (för det är ju fakta oavsett vad man tycker om fildelning) själv har blivit pank p.g.a sin idoga kamp?

Det torde vara en sedelärande upplevelse för vår gode pirat. Gratis är gott, men hyran ska betalas.

Link to comment
Dela på andra sajter

vafan?! 20 lax i månaden för "hyra, mat och omkostnader"?! Jag går runt på en vikarielön på 7000, och har pengar över till att spara till studiogrejer..! fan, min polare bor själv i en villa och går runt på 10000.. undras vad han har för omkostnader? Skrivarpapper och lim till klistermärken i tunnelbanan?

Har flera bekanta med levnadsomkostnader på över 50000. Vet ett par som käkar typ oxfilé varje dag och har matkonto på 11000 kr per skalle (utan att vara feta s.a.s).

😄

få ostbågar//:debatt

soft livsstil!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att dra en parallell med spridning musik på nätet...

Tänk att du spelar in ett kasettband och tappar det nånstans utomhus. Nästa person kommer och tar reda på det. Ska staten jaga dig då och kräva dig på ersättning?

Jasså vart det filderlardebatt nu? Handlade inte tråden om ironin i att fanbäraren och språkröret för det som gör det svårare för musiker, skådespelare och filmarbetare att leva på sitt yrke, (för det är ju fakta oavsett vad man tycker om fildelning) själv har blivit pank p.g.a sin idoga kamp?

Det torde vara en sedelärande upplevelse för vår gode pirat. Gratis är gott, men hyran ska betalas.

Fildelningsdebatten kommer aldrig komma någon vart om inte motståndarna till fri fildelning slutar upp att resonera på pensionärsnivå. Eftersom det är ett helt nytt fenomen, d v s att någonting går att reproducera både helt utan konstnad och utan att den ursprungliga ägaren egentligen förlorar något, går det inte att jämföra med traditionell handel av varor.

Det handlar inte om avskaffande av möjligheten att leva på något man gör. Oavsett vad alla desperata film/skivbolag som fortfarande tror att DVD/CD-skivor är vad man ska satsa på, så går det att tjäna bra pengar på att dela ut saker gratis. På grund av en trög och konservativ bransch så finns det sannerligen inte många exempel att visa på, men det som finns är ganska övertygande.

Radiohead släppte t ex sin senaste skiva gratis via sin hemsida. Vem som helst fick ladda ner. Ville man betala fanns möjlighet till det. På de första två veckorna laddades skivan ner drygt en miljon gånger. 400 000 valde att betala, och då i snitt ca 8 US$.

Läste häromveckan i Aftonbladet om någon video-uthyrning där man kan hämta hem filerna m h a torrentfiler och sen få betalt ju mer man seedar filmen. Dessa pengar kan sen användas för att hyra nya filmer.

Om ni tänker efter lite och kollar på andra tilldragelser i samhället så upptäcker man att folk är bekväma. De vill att saker ska vara enkla. Eller få ut ett mervärde. Det behöver absolut inte vara det billigaste sättet. Skifta hjul på bilen t ex, många åker gladeligen in till och betalar ett par-tre hundra för ett jobb som de flesta kan utföra själva helt gratis. Man går ut på en restaurang och käkar för 500-1000 kronor (två pers), trots att man ofta kunnat ordna lika god mat hemma för bara bråkdelen av den kostnaden. O s v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Mikke o ni andra!

Upp med börsen nu bara o skänk till er ledare!

Personligen tycker jag de skulle skjuta sådana giriga jävla isterbukar som Falkvinge o hans pp pack!

Självklart skänker jag pengar till PP. Jag kan oxo tänka mej att skänka pengar till Rick så han kan fortsätta vara Partiledare på heltid. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Mikke o ni andra!

Upp med börsen nu bara o skänk till er ledare!

Personligen tycker jag de skulle skjuta sådana giriga jävla isterbukar som Falkvinge o hans pp pack!

Självklart skänker jag pengar till PP. Jag kan oxo tänka mej att skänka pengar till Rick så han kan fortsätta vara Partiledare på heltid. / Mikke

Det må jag säga var generöst av dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte vad som skulle vara så himla ironiskt. Han tjänar inga pengar på att hålla på med ideell verksamhet, det är väl inge konstigt?

Ideell verksamhet betyder ju att man INTE tjänar pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte vad som skulle vara så himla ironiskt. Han tjänar inga pengar på att hålla på med ideell verksamhet, det är väl inge konstigt?

Ideell verksamhet betyder ju att man INTE tjänar pengar?

Vart vill du komma?

Jag tror han menar att idéel verksamhet är inget man sysslar med på fulltid.

PP kanske borde slänga upp några feta reklamannonser på sin sida för att få in pengar? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

.. eller för att dra en parallell till deras egna argument:

Han får väl gå ut på gator och torg och hålla föredrag för att få in sitt levebröd!

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...