Jump to content
Annons

Piratpartiet vädjar om pengar


ake

Recommended Posts

Alltså???

Är JJRockford och Dingbats samma person?

De svarar ju hela tiden på varandras frågor?

Nej. Men eftersom jag tidigare bett dig göra precis samma sak (läsa partiprogram och argumentera med utgångspunkt från vad som faktiskt står och inte vad du tror det står) så lånade jag frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 387
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Klart att musik skall vara gratis!

Har jag sagt nåt annat?

MEN det är RADIOHEAD som skall ge bort sin musik INTE Pirate Bay!!! Pirate Bay skall INTE tjäna pengar (reklam tex) på Radioheads musik (samtidgt om PB ger bort Radioheads musik så får ju Radiohead inget alls)!

Att en sådan självklar sak skall vara så svår att förstå för folk!

Hade fler grupper gjort som Radiohead så kan man ju misstänka att sidor som Piratebay inte haft lika mycket trafik. Dom kanske inte hade funnits alls. Istället borde det ju varit skivbolagen som gått ihop och smällt upp en liknande site och tagit hand om reklamintäkterna själva. Och dessutom länka direkt till respektive bands donationskonto (eller vad man nu ska kalla det för).

Spotify!

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen handlar ju tråden om att Rick Falkvinge frågar sina anhängare om de vill donera pengar till hans lön!

Ni tycker detta är ok!

Jag tycker detta är skamligt, tycker Falkvinge borde skämmas. Han har mage att tigga pengar samtidigt som det ligger folk och svälter i världen!

Vi har olika uppfattning i frågan, jag vet att jag alltid kommer att tycka att sådana människor är parasiter, ni kanske ändrar uppfattning i framtiden vem vet!

Så känns meningslöst att fortsätta diskutera frågan (som har glidit över mer o mer till en fildelningsfråga vilket jag är jävligt trött på att diskutera om!

Jag är mycket, mycket glad över Falkvinges självmål (tigga pengar för privat bruk) detta kommer bli början till slutet för PP 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att musik skall vara gratis!

Har jag sagt nåt annat?

MEN det är RADIOHEAD som skall ge bort sin musik INTE Pirate Bay!!! Pirate Bay skall INTE tjäna pengar (reklam tex) på Radioheads musik (samtidgt om PB ger bort Radioheads musik så får ju Radiohead inget alls)!

Att en sådan självklar sak skall vara så svår att förstå för folk!

Hade fler grupper gjort som Radiohead så kan man ju misstänka att sidor som Piratebay inte haft lika mycket trafik. Dom kanske inte hade funnits alls. Istället borde det ju varit skivbolagen som gått ihop och smällt upp en liknande site och tagit hand om reklamintäkterna själva. Och dessutom länka direkt till respektive bands donationskonto (eller vad man nu ska kalla det för).

Spotify!

En alldeles utmärkt lösning när mp3-spelarna blir utrustade med 3G-modem och mobila bredbandsabbonemang blir aningen billigare (och inte har ett tak för trafiken som t ex Telia har, eller ett in-officiellt tak som 3 har).

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen handlar ju tråden om att Rick Falkvinge frågar sina anhängare om de vill donera pengar till hans lön!

Ni tycker detta är ok!

Jag tycker detta är skamligt, tycker Falkvinge borde skämmas. Han har mage att tigga pengar samtidigt som det ligger folk och svälter i världen!

Vi har olika uppfattning i frågan, jag vet att jag alltid kommer att tycka att sådana människor är parasiter, ni kanske ändrar uppfattning i framtiden vem vet!

Så känns meningslöst att fortsätta diskutera frågan (som har glidit över mer o mer till en fildelningsfråga vilket jag är jävligt trött på att diskutera om!

Jag är mycket, mycket glad över Falkvinges självmål (tigga pengar för privat bruk) detta kommer bli början till slutet för PP 😏

Det är en helt orimlig jämförelse. Det är ju knappast värre än att du själv sitter med dator och bredbandsabbonemang (och säkert andra egentligen helt onödiga materiella tillgånger) när du lika gärna kunna avstå från allt detta, och skänka pengarna till bättre behövande istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen handlar ju tråden om att Rick Falkvinge frågar sina anhängare om de vill donera pengar till hans lön!

Ni tycker detta är ok!

Jag tycker detta är skamligt, tycker Falkvinge borde skämmas. Han har mage att tigga pengar samtidigt som det ligger folk och svälter i världen!

Vi har olika uppfattning i frågan, jag vet att jag alltid kommer att tycka att sådana människor är parasiter, ni kanske ändrar uppfattning i framtiden vem vet!

Så känns meningslöst att fortsätta diskutera frågan (som har glidit över mer o mer till en fildelningsfråga vilket jag är jävligt trött på att diskutera om!

Jag är mycket, mycket glad över Falkvinges självmål (tigga pengar för privat bruk) detta kommer bli början till slutet för PP 😏

Det är en helt orimlig jämförelse. Det är ju knappast värre än att du själv sitter med dator och bredbandsabbonemang (och säkert andra egentligen helt onödiga materiella tillgånger) när du lika gärna kunna avstå från allt detta, och skänka pengarna till bättre behövande istället.

Iofs så har du ingen aning om vad jag äger eller hur många % av min inkomst jag skänker till bättre behövande!

Men jag tror på Karma så jag och alla andra får betalt (eller betala) till slut i alla fall 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen handlar ju tråden om att Rick Falkvinge frågar sina anhängare om de vill donera pengar till hans lön!

Ni tycker detta är ok!

Jag tycker detta är skamligt, tycker Falkvinge borde skämmas. Han har mage att tigga pengar samtidigt som det ligger folk och svälter i världen!

Vi har olika uppfattning i frågan, jag vet att jag alltid kommer att tycka att sådana människor är parasiter, ni kanske ändrar uppfattning i framtiden vem vet!

Så känns meningslöst att fortsätta diskutera frågan (som har glidit över mer o mer till en fildelningsfråga vilket jag är jävligt trött på att diskutera om!

Jag är mycket, mycket glad över Falkvinges självmål (tigga pengar för privat bruk) detta kommer bli början till slutet för PP 😏

Det är en helt orimlig jämförelse. Det är ju knappast värre än att du själv sitter med dator och bredbandsabbonemang (och säkert andra egentligen helt onödiga materiella tillgånger) när du lika gärna kunna avstå från allt detta, och skänka pengarna till bättre behövande istället.

Iofs så har du ingen aning om vad jag äger eller hur många % av min inkomst jag skänker till bättre behövande!

Men jag tror på Karma så jag och alla andra får betalt (eller betala) till slut i alla fall 😎

Det var bara en kvalificerad gissning. Det finns förmodligen extremt få eller inga personer i Sverige som inte skulle kunna avstå från någonting. Om man jämför med människor som inte ens har de mesta grundläggande behov som föda tillfredställa vill säga. Du har väl t ex en liten studion kan jag tänka mig?

Men annars behöver du ju inte ta det så personligt. Vi skulle ju t ex kunna stänga alla kommunbetalda badanläggningar, ishallar, fritidsgårdar och massa andra helt onödiga saker. Förbjud alla fordon som använder fossila bränsle. Förbjud försäljning av allt annat än basmatvaror. Istället kan man ju ta rejält betalt för dom (så att folk får betala lika mycket som idag för att äta) och ge dom extra pengarna vidare till andra länder som bättre behöver dom.

Annars, om du läser Piratpartiets partiprogram, så finns där punkter som handlar om t ex patenträtt. Skulle man skriva om hur patent-regelverket ser ut, så kanske, som exempel, en mängd afrikanska länder tillverka egen HIV/aids-medicin istället för att vara hänvisade till enbart import som dom ändå inte har råd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man skriva om hur patent-regelverket ser ut, så kanske, som exempel, en mängd afrikanska länder tillverka egen HIV/aids-medicin istället för att vara hänvisade till enbart import som dom ändå inte har råd med.

Det där är en direkt livsfarlig utveckling och enligt mig största anledningen till att stoppa PP!

Ponera att någon bygger ett labb och lägger ner miljoner i pengar och tusentals timmar i tid och ytterligare tusentalstimmar i studier och forskning!

Personen lyckas tillverka tex ett botemedel mot lungcancer han är oxå väldigt nära att hitta ett botemedel mot all cancer.

Han börjar med att släppa/sälja sin medicin mot lungcancer för att få ihop stålar till att utveckla botemedlet mot all cancer.

DÅ kommer Piratpartisten Sven-Göran och kopierar lungcancermedicinen, han säljer den för en promille av priset på orginalet (ingen konst då han inte haft någon som helst kostnad för att forska fram något).

Orginaluppfinnaren går i konkurs tar med sig sina kunskaper och lösningen till att bota all sorts cancer försvinner!

Det finns en väl genomtänkt anledning till att de döpt sig till Piratpartiet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man skriva om hur patent-regelverket ser ut, så kanske, som exempel, en mängd afrikanska länder tillverka egen HIV/aids-medicin istället för att vara hänvisade till enbart import som dom ändå inte har råd med.

Det där är en direkt livsfarlig utveckling och enligt mig största anledningen till att stoppa PP!

Ponera att någon bygger ett labb och lägger ner miljoner i pengar och tusentals timmar i tid och ytterligare tusentalstimmar i studier och forskning!

Personen lyckas tillverka tex ett botemedel mot lungcancer han är oxå väldigt nära att hitta ett botemedel mot all cancer.

Han börjar med att släppa/sälja sin medicin mot lungcancer för att få ihop stålar till att utveckla botemedlet mot all cancer.

DÅ kommer Piratpartisten Sven-Göran och kopierar lungcancermedicinen, han säljer den för en promille av priset på orginalet (ingen konst då han inte haft någon som helst kostnad för att forska fram något).

Orginaluppfinnaren går i konkurs tar med sig sina kunskaper och lösningen till att bota all sorts cancer försvinner!

Det finns en väl genomtänkt anledning till att de döpt sig till Piratpartiet!

Nu gissar du igen. Denna gång om världen i allmänhet. Läs följande text och återkom gärna med invändningar sen (gärna baserat på vad som faktiskt står där, för en gångs skull):

http://www.piratpartiet.se/politik/medicinpatent

För den som inte orkar läsa hela texten så finns en sammanfattning längst ner:

# Redan idag är det staten som står för huvuddelen av läkemedelsbolagens intäkter, tack vare den allmänna sjukförsäkringen.

# Av de pengar som läkemedelsbolagen drar in går 15% till forskning, enligt deras egna siffror. Resterande 85% går till annat (främst marknadsföring).

# Om staten istället anslog 20% av dagens läkemedelsnota direkt till forskning, skulle det bli mer pengar till forskningen. Då skulle inte läkemedelsbolagen behöva forska själva, och det skulle inte behövas några medicinpatent, eftersom de inte skulle ha några forskningskostnader att ta igen.

# Utan patent sjunker priset på själva medicinen med åtminstone 70% när den tillverkas på en konkurrensutsatt marknad istället för av en monopolist.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man skriva om hur patent-regelverket ser ut, så kanske, som exempel, en mängd afrikanska länder tillverka egen HIV/aids-medicin istället för att vara hänvisade till enbart import som dom ändå inte har råd med.

Det där är en direkt livsfarlig utveckling och enligt mig största anledningen till att stoppa PP!

Ponera att någon bygger ett labb och lägger ner miljoner i pengar och tusentals timmar i tid och ytterligare tusentalstimmar i studier och forskning!

Personen lyckas tillverka tex ett botemedel mot lungcancer han är oxå väldigt nära att hitta ett botemedel mot all cancer.

Han börjar med att släppa/sälja sin medicin mot lungcancer för att få ihop stålar till att utveckla botemedlet mot all cancer.

DÅ kommer Piratpartisten Sven-Göran och kopierar lungcancermedicinen, han säljer den för en promille av priset på orginalet (ingen konst då han inte haft någon som helst kostnad för att forska fram något).

Orginaluppfinnaren går i konkurs tar med sig sina kunskaper och lösningen till att bota all sorts cancer försvinner!

Det finns en väl genomtänkt anledning till att de döpt sig till Piratpartiet!

Nu gissar du igen. Denna gång om världen i allmänhet. Läs följande text och återkom gärna med invändningar sen (gärna baserat på vad som faktiskt står där, för en gångs skull):

http://www.piratpartiet.se/politik/medicinpatent

För den som inte orkar läsa hela texten så finns en sammanfattning längst ner:

# Redan idag är det staten som står för huvuddelen av läkemedelsbolagens intäkter, tack vare den allmänna sjukförsäkringen.

# Av de pengar som läkemedelsbolagen drar in går 15% till forskning, enligt deras egna siffror. Resterande 85% går till annat (främst marknadsföring).

# Om staten istället anslog 20% av dagens läkemedelsnota direkt till forskning, skulle det bli mer pengar till forskningen. Då skulle inte läkemedelsbolagen behöva forska själva, och det skulle inte behövas några medicinpatent, eftersom de inte skulle ha några forskningskostnader att ta igen.

# Utan patent sjunker priset på själva medicinen med åtminstone 70% när den tillverkas på en konkurrensutsatt marknad istället för av en monopolist.

☺️

Är Sverige hela världen?

För i så fall så vore det inga problem för Afrika att köpa in HIVmediciner heller!

Skrämmande hur enkelt det är att hjärntvätta folk!

Får ge en eloge till Dick Augustsson för hans enorma skicklighet att manipulera folk!

Link to comment
Dela på andra sajter

AstraZenecas export från bara Sverige uppgick till 39 miljarder kronor år 2005.

Så 15% av det blir ju en slant!

(Har själv aktier i bolaget och följer det en del + att jag kollar årsredovisningar osv..)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

ÄVEN om man antar att alla som laddade ner skivan faktiskt skulle ha köpt den om dom inte haft möjlighet att betala (vilket egentligen är ett helt absurt antagande), så fick Radiohead in i snitt 3US$ PER NEDLADDAD SKIVA. Det är förmodligen (ett antagande, eftersom jag inte vet hur villkoren i deras skivkontrakt sett ut tidigare) betydligt mer än vad dom får när någon köper en vanlig CD för 150 kronor.

Men för fan.

Jag har inget emot fildelning men om jag läser Radiohead i ett enda inlägg till från dig kommer jag kaskadvomera så att svealand sjunker.

Digitala kopior är en självklarhet, fildelning en del av de flestas vardag. Big fucking deal. Piratpartiet däremot är bara en samling pompösa arslen som förmodligen aldrig haft flickvänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Är Sverige hela världen?

För i så fall så vore det inga problem för Afrika att köpa in HIVmediciner heller!

Skrämmande hur enkelt det är att hjärntvätta folk!

Får ge en eloge till Dick Augustsson för hans enorma skicklighet att manipulera folk!

Vad menar du med att Sverige skulle vara hela världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Om du som du påstår faktiskt läst deras partiprogram, så hade du upptäckt att dom skriver att endast icke-kommersiell fildelning ska vara laglig. Lägger du upp inscannade nummer av Studio på din hemsida för att kunna sälja reklamplats, så är det knappast icke-kommersiellt?

Link to comment
Dela på andra sajter

ÄVEN om man antar att alla som laddade ner skivan faktiskt skulle ha köpt den om dom inte haft möjlighet att betala (vilket egentligen är ett helt absurt antagande), så fick Radiohead in i snitt 3US$ PER NEDLADDAD SKIVA. Det är förmodligen (ett antagande, eftersom jag inte vet hur villkoren i deras skivkontrakt sett ut tidigare) betydligt mer än vad dom får när någon köper en vanlig CD för 150 kronor.

Men för fan.

Jag har inget emot fildelning men om jag läser Radiohead i ett enda inlägg till från dig kommer jag kaskadvomera så att svealand sjunker.

Digitala kopior är en självklarhet, fildelning en del av de flestas vardag. Big fucking deal. Piratpartiet däremot är bara en samling pompösa arslen som förmodligen aldrig haft flickvänner.

Det är ingen som tvingar dig att läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs gärna igenom piratpartiets principprogram och visa mig var det står att syftet med deras politik är att människor ska få mindre pengar (eller "musik ska vara gratis" eller "skivbolagen är bara idioter i vilket fall").

Kollade din profil!

Du är alltså 18 år! (kanske bor hos mamma fortfarande).

Har du ett jobb?

Har du egen bostad?

Har du bil, körkort?

Har du barn?

Svarar du nej på de frågorna så kan jag förstå att du röstar på PP.

Den dagen du svarar ja så tror jag du kommer att rösta på nåt helt annat!

Läs gärna igenom piratpartiets principprogram och visa mig var det står att syftet med deras politik är att människor ska få mindre pengar (eller "musik ska vara gratis" eller "skivbolagen är bara idioter i vilket fall").

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Om du som du påstår faktiskt läst deras partiprogram, så hade du upptäckt att dom skriver att endast icke-kommersiell fildelning ska vara laglig. Lägger du upp inscannade nummer av Studio på din hemsida för att kunna sälja reklamplats, så är det knappast icke-kommersiellt?

Som Dicks polare på The Pirate Bay då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs gärna sverigedemokraternas principprogram och berätta för mig var det står att dom hatar blattar.

Nä precis.

ironi på/ Fredrik har ju precis gift sej med en kvinna som härstammar från Asien. Eftersom de kvinnorna är förtryckta slavar så kan vi med säkerhet säga att Fredrik är en mansgris. Han har, mig veterligen, inte sagt nåt som pekar på detta. Men att män som gifter sej med en asiatisk kvinna är av den absolut värsta sorten det tror jag iallafall. / ironi av.

Detta är ju ingen diskussion om Ricks förfrågan utan ren o skär smutskastning. Bara pinsamt att se den totala saknaden av relevant argumentation från en del såsom Fredrik. Vill ni ägna er åt pajkastning så besök ett tivoli istället. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Om du som du påstår faktiskt läst deras partiprogram, så hade du upptäckt att dom skriver att endast icke-kommersiell fildelning ska vara laglig. Lägger du upp inscannade nummer av Studio på din hemsida för att kunna sälja reklamplats, så är det knappast icke-kommersiellt?

Som Dicks polare på The Pirate Bay då eller?

Så alla som är bekanta med varandra har precis samma värderingar och tycker och tänker likadant om allting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrik har ju precis gift sej med en kvinna som härstammar från Asien. Eftersom de kvinnorna är förtryckta slavar

Är de?

Hade varit mycket intressant att få ta del av var du har hittat den informationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju ingen diskussion om Ricks förfrågan utan ren o skär smutskastning. Bara pinsamt att se den totala saknaden av relevant argumentation från en del såsom Fredrik.

Hmmm!

Är du inte läskunnig?

Jag har i flera inlägg skrivit vad jag tycker om Dicks tiggeri!

Sedan att du inte tycker likadant betyder tydligen att jag inte diskuterar och att jag smutskastar?

Detta säger ju mer om dig (och ditt Parti) än vad det säger om mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Om du som du påstår faktiskt läst deras partiprogram, så hade du upptäckt att dom skriver att endast icke-kommersiell fildelning ska vara laglig. Lägger du upp inscannade nummer av Studio på din hemsida för att kunna sälja reklamplats, så är det knappast icke-kommersiellt?

Som Dicks polare på The Pirate Bay då eller?

Så alla som är bekanta med varandra har precis samma värderingar och tycker och tänker likadant om allting?

Hoppas verkligen inte att du har samma åsikter som Mikke (går att läsa högre upp)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man skriva om hur patent-regelverket ser ut, så kanske, som exempel, en mängd afrikanska länder tillverka egen HIV/aids-medicin istället för att vara hänvisade till enbart import som dom ändå inte har råd med.

Det där är en direkt livsfarlig utveckling och enligt mig största anledningen till att stoppa PP!

Ponera att någon bygger ett labb och lägger ner miljoner i pengar och tusentals timmar i tid och ytterligare tusentalstimmar i studier och forskning!

Personen lyckas tillverka tex ett botemedel mot lungcancer han är oxå väldigt nära att hitta ett botemedel mot all cancer.

Han börjar med att släppa/sälja sin medicin mot lungcancer för att få ihop stålar till att utveckla botemedlet mot all cancer.

DÅ kommer Piratpartisten Sven-Göran och kopierar lungcancermedicinen, han säljer den för en promille av priset på orginalet (ingen konst då han inte haft någon som helst kostnad för att forska fram något).

Orginaluppfinnaren går i konkurs tar med sig sina kunskaper och lösningen till att bota all sorts cancer försvinner!

Det finns en väl genomtänkt anledning till att de döpt sig till Piratpartiet!

Fyyyyyyfaaaaaaannn

Vääldigt konstig syn på människovärde.

Jag ser hellre att folk överlever än att folk blir rika!

För forskning är det inte bara företag som står för och ändå så skulle förskningen kunna fortgå precis som vanligt! (anledningarna som nån här gav)

Snacka om att fatta fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Om du som du påstår faktiskt läst deras partiprogram, så hade du upptäckt att dom skriver att endast icke-kommersiell fildelning ska vara laglig. Lägger du upp inscannade nummer av Studio på din hemsida för att kunna sälja reklamplats, så är det knappast icke-kommersiellt?

Som Dicks polare på The Pirate Bay då eller?

Så alla som är bekanta med varandra har precis samma värderingar och tycker och tänker likadant om allting?

Hoppas verkligen inte att du har samma åsikter som Mikke (går att läsa högre upp)!

Sluta slingra dig och kom tillbaka när du har något vettigt att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man skriva om hur patent-regelverket ser ut, så kanske, som exempel, en mängd afrikanska länder tillverka egen HIV/aids-medicin istället för att vara hänvisade till enbart import som dom ändå inte har råd med.

Det där är en direkt livsfarlig utveckling och enligt mig största anledningen till att stoppa PP!

Ponera att någon bygger ett labb och lägger ner miljoner i pengar och tusentals timmar i tid och ytterligare tusentalstimmar i studier och forskning!

Personen lyckas tillverka tex ett botemedel mot lungcancer han är oxå väldigt nära att hitta ett botemedel mot all cancer.

Han börjar med att släppa/sälja sin medicin mot lungcancer för att få ihop stålar till att utveckla botemedlet mot all cancer.

DÅ kommer Piratpartisten Sven-Göran och kopierar lungcancermedicinen, han säljer den för en promille av priset på orginalet (ingen konst då han inte haft någon som helst kostnad för att forska fram något).

Orginaluppfinnaren går i konkurs tar med sig sina kunskaper och lösningen till att bota all sorts cancer försvinner!

Det finns en väl genomtänkt anledning till att de döpt sig till Piratpartiet!

Jag ser hellre att folk överlever än att folk blir rika!

Exakt!

Om Piratpartisten Sven-Göran får som han vill så blir han stormrik medans en massa andra dör i cancer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om PP får sin vilja igenom så kan jag tex scanna in varje nummer av Studio och MM lägga ut det på min hemsida (så alla kan läsa gratis) + ta betalt för reklamplats (bör ju kunna bli en del då jag förmodligen kommer att få en hel del besökare)?

Tycker Dingbats & JJRockford att det är rimligt?

Om du som du påstår faktiskt läst deras partiprogram, så hade du upptäckt att dom skriver att endast icke-kommersiell fildelning ska vara laglig. Lägger du upp inscannade nummer av Studio på din hemsida för att kunna sälja reklamplats, så är det knappast icke-kommersiellt?

Som Dicks polare på The Pirate Bay då eller?

Så alla som är bekanta med varandra har precis samma värderingar och tycker och tänker likadant om allting?

Hoppas verkligen inte att du har samma åsikter som Mikke (går att läsa högre upp)!

Sluta slingra dig och kom tillbaka när du har något vettigt att säga.

Jo det var verkligen vettiga ord du kom med där (ni Pirater är verkligen smarta, jag visste tex inte att asiatiska kvinnor var slavar)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh?

Ingen forskning skulle ju minska? sa jag och han den andra innan också!

Patent på mediciner och "folks gener" är bland de dummaste som finns. fattar inte att de öht uppfanns.

Men aja. Kapitalister skiter väl i hur många hundratusen som dör i fattiga länder, bara de får pengar till en ny mersa...

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Eh?

Ingen forskning skulle ju minska? sa jag och han den andra innan också!

Patent på mediciner och "folks gener" är bland de dummaste som finns. fattar inte att de öht uppfanns.

Men aja. Kapitalister skiter väl i hur många hundratusen som dör i fattiga länder, bara de får pengar till en ny mersa...

Men!

Pengarna som Sven-Göran (i mitt exempel) snor åt sig hamnar ju aldrig till nån forskning!

+ Han har ju egentligen ingen som helst rätt till dem (enligt mig, enligt en PP har han rätt att kopiera medicinen)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...