Jump to content
Annons

Youtubeklipp där vi själva är med


slejnard

Recommended Posts

Annons

Åja så fasligt ful är du inte. Kul att ungdomarna vill spela med dig. Börjar bli sugen att sätta ihop ett band här med. Tradigt att vara ute å lira själv.

Det sista är bara bra när man ska dela på pengarna efteråt.

Har mycket, vill ha mer - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

En video som jag och en polare gjorde tillsammans för ett litet tag sedan.

Det är en stop-motion film gjord av 900 bilder som har synkats till 8-delarna i låten.

Hoppas ni gillart!

Skitbra låt!

Videon hade även den sin charm och påminde om en halfass-variant av Peter Gabriels "Sledgehammer"-video (förbaskat jävla bra låt det också, förresten). Men den blev tyvärr skitjobbig att glo på efter en minut eller så.

Men som sagt, skön låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra låt!

Videon hade även den sin charm och påminde om en halfass-variant av Peter Gabriels "Sledgehammer"-video (förbaskat jävla bra låt det också, förresten). Men den blev tyvärr skitjobbig att glo på efter en minut eller så.

Men som sagt, skön låt.

Tack så mycket!! Ja, jag har använt alla de kunskaper jag fått genom tidningen Studio vad gäller musikproduktion. Filmen var väll mer tänkt som en kul grej liksom, opretentiöst som inte tar sig själv på alltför stort allvar. Försökte åtgärda det hackiga genom frameblending, men det var så fruktansvärt trassligt och det blev inte snyggt med beatet. Hoppas den inte utlöser något epilepsianfall.

Redigerat av JurassicJakob
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

https://www.studio.se/index.php/topic/93260-midi-gura-fast-inte-riktigt-kanske-men-anda/page__pid__1357711#entry1357711

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg video!

Gillas att det är skapat utifrån det som går att göra med enkla medel.

Jobbar likadant själv!

Magnific!!!!!!!

/Crunch'

Tackar, det värmer! 🙂

Ja, har man ingen budget så får man ta sig en liten funderare på vad man kan åstadkomma med det man har till hands.

Vi la en del tid på idé och manus, för det är gratis. Vi hade några färgade LED-kannor, några bygglampor och köpte en liten rökmaskin (som vi McGyver:ade till en kylare till av en hålsågad kylväska, silvertejp och en massa is - så röken ligger kvar längre). Hade just tjackat en Canon 600 D på avbetalning (för denna och Bittersweet memory-videon). Bensin och lampolja är ju ganska billigt. Så det fick bli det här! Snickrade en kamera-slider av aluprofil och några inlineshjul också. Vi la ganska mycket tid på planering, ljussättning och att försöka hitta snygga bildvinklar. Hoppas det syns...

Spela-scenerna är inspelade i mitt vardagsrum (mörklagt, en massa rök och motljus mot mörkblå fotobakgrund som farsan hade liggande). Detta när frugan inte var hemma (hon hade inte blivit så glad att vi fyllde hela lägenheten med tjock rök 😄 ). Vi filmade lite stock-eld och tända-på-scener på en ödetomt i ett industriområde i närheten (fort som f** innan snuten kom). Allt annat är filmat under en bro i centrala Stockholm. Piskan brinner på riktigt och gav ett fläskigt eldmoln när hon klatschade (satte upp lappar och ringde brandkåren innan -drog en liten rövare att vi skulle "simulera eld" med rökmaskin och ljus, så de inte skulle rycka ut 😛 ). Drog på en massa rök och ljussatte bakifrån och från sidan med färgade LED-lampor för att simulera eldsken. Sen la vi till slowmotion-eldsmoln bakom i Aftereffects. Anledningen till att eldscenerna ser (tycker jag) hyffsat realistiska ut (well, slowmotion-elddansen är ju inte så realistisk i sig, men det ser iaf ganska övertygande ut), iaf för att vara no-budget-DIY är nog att det är blandat riktig och digital eld och blandat visual och special effects. Svårt att få det snyggt helt med visual effects i efterhand tror jag. Använde LED-arna för atmosfär och färgat sken härovar; tex en grön lampa på Absinthe-flarra och glas (lite förstärkt i AE), kallt sken bakom för djup, orange för eldsken etc...

Hur har det gått för dig med din studio? Har för mig att du skulle göra ett Green screen-rum där också va?

Såg du by the way vår förra video (Bittersweet Memory) som vi gjorde mot just green screen..?

http://youtu.be/dzrA1mH1u5Q

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, det värmer! 🙂

Ja, har man ingen budget så får man ta sig en liten funderare på vad man kan åstadkomma med det man har till hands.

Vi la en del tid på idé och manus, för det är gratis. Vi hade några färgade LED-kannor, några bygglampor och köpte en liten rökmaskin (som vi McGyver:ade till en kylare till av en hålsågad kylväska, silvertejp och en massa is - så röken ligger kvar längre). Hade just tjackat en Canon 600 D på avbetalning (för denna och Bittersweet memory-videon). Bensin och lampolja är ju ganska billigt. Så det fick bli det här! Snickrade en kamera-slider av aluprofil och några inlineshjul också. Vi la ganska mycket tid på planering, ljussättning och att försöka hitta snygga bildvinklar. Hoppas det syns...

Spela-scenerna är inspelade i mitt vardagsrum (mörklagt, en massa rök och motljus mot mörkblå fotobakgrund som farsan hade liggande). Detta när frugan inte var hemma (hon hade inte blivit så glad att vi fyllde hela lägenheten med tjock rök 😄 ). Vi filmade lite stock-eld och tända-på-scener på en ödetomt i ett industriområde i närheten (fort som f** innan snuten kom). Allt annat är filmat under en bro i centrala Stockholm. Piskan brinner på riktigt och gav ett fläskigt eldmoln när hon klatschade (satte upp lappar och ringde brandkåren innan -drog en liten rövare att vi skulle "simulera eld" med rökmaskin och ljus, så de inte skulle rycka ut 😛 ). Drog på en massa rök och ljussatte bakifrån och från sidan med färgade LED-lampor för att simulera eldsken. Sen la vi till slowmotion-eldsmoln bakom i Aftereffects. Anledningen till att eldscenerna ser (tycker jag) hyffsat realistiska ut (well, slowmotion-elddansen är ju inte så realistisk i sig, men det ser iaf ganska övertygande ut), iaf för att vara no-budget-DIY är nog att det är blandat riktig och digital eld och blandat visual och special effects. Svårt att få det snyggt helt med visual effects i efterhand tror jag. Använde LED-arna för atmosfär och färgat sken härovar; tex en grön lampa på Absinthe-flarra och glas (lite förstärkt i AE), kallt sken bakom för djup, orange för eldsken etc...

Hur har det gått för dig med din studio? Har för mig att du skulle du göra ett Green screen-rum där också va?

Såg du by the way vår förra video (Bittersweet Memory) som vi gjorde mot just green screen..?

http://youtu.be/dzrA1mH1u5Q

Förjäkla snygga grejjer ni gör Blues!!!

Kul och enkelt men ack så bra slutresultat.

Skoj att se så mycket talang både i form av musik som video.

För egen del så står rummet tomt...., men redo,,,men avsaknad av dom fysiska lapparna för att bygga.

Har haft alldeles för mycket livejobb det senaste halvåret att ens kunna tänka på annat än jobb och min familj.

Fan, känns ju som att man börjar bli gammal!!! Mohahahah!

Nån gång ska det bli av men för stunden, inget som tränger min försörjning vilket leder till en toppad trea i prioriteringsordningen.

Piiiz!

/Crunch'

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...