Jump to content
Annons

Thomann.de?


Akatsuki

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

Har kunnat tjata till mig en liten halvdyr julklapp frĂ„n thomann.de, en Ovation i +5000kr klassen. 😄

Nu Ă€r det som sĂ„ att min kĂ€ra fader som skall betala hela kalaset blir lite misstĂ€nksam, dels för att det Ă€r förskottsbetalning och dels för att han inte litar pĂ„ tyskar ett dugg. 🙂 Inom sin branch har han fĂ„tt se Ă„tskilliga paket frĂ„n tyska leverantörer med fraktskador osv. Kanske dock lite mer förekommande dĂ„ man jobbar innom sveriges största trĂ€industri och har mindre seriösa leverantörer men...

Nu undrar ju jag förstÄs... vad Àr era Äsikter om Thomann.de?

Hur Àr allt förpackat och hur funkade leveransen? Nöjd i överlag?

SjĂ€lvklart hittar man ju inte denna Ovation nĂ„gon annanstans och jag tjĂ€nar ju som sagt in pengarna igenom att bestĂ€lla frĂ„n dom. Men som sagt Ă€r ju farsgubben skeptisk... ÖVERTALA HONOM! â˜ș

Med tack pÄ förhand

// Kim

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Om du anvÀnder sökfunktionen och söker pÄ Thomann ska du se att det dyker upp trÄdar i parti och minut!

Har nÀstan bara hört bra saker om Thomann, snabb leverans och grym service!

Det enda negativa var att nÄgra polare för ett 2-3 Är sedan köpte ett sÄng-PA och fick en massa papperspill med import och grejer, nÄgot som jag inte har hört frÄn nÄgon annan..? NÄn som vet hur det ligger till med det egentligen?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Varenda jÀvel i sverige handlar ju pÄ Thoman numera...Dom tar ju över markanden hÀr i sverige mer och mer...dÀrför det gÄr Ät helvete för musikbörsen & 4sound m.m

Det gÄr alldeles utmÀrkt att bestÀlla frÄn thoman, leveransen tar ungefÀr 4-10 dagar.

Det Àr oftast hempaket som gÀller, Àr det större grejjor brukar dom skicka via DHL, vilket fungerar utmÀrkt.

Thoman's supporten ska vara bra den ocksÄ...Finns igentligen ingenting negativt att nÀmna som jag vet...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag hade lite strul första gÄngen jag bestÀllde frÄn thomann, jag hade stÀllt en frÄga om en produkt och nÀr jag fick svar pÄ den sÄ ville de att jag skulle svara innan de skickade produkterna vilket inte framgick i mailet. Men dÄ jag mailade och frÄgade var grejerna var sÄ fick jag veta det. NÀr jag sedan skulle betala fungerade det inte med kortbetalning. DÄ ville de att jag skulle maila kortnummret eller ringa och tala om det, vilket jag inte vill göra. Det löste sig genom att jag gjorde en banköverföring. Senast jag bestÀllde dÀrifrÄn fungerade det dock klockrent.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kan bara rekommendera Thomann.

Har handlat dÀrifrÄn i flera omgÄngar och kan bara sÀga att jag Àr supernöjd.

Snabb leverans, ordentligt förpackat i flera meter gigantisk bubbelplast.

Edit: syftningsfel.

Redigerat av dominion
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har aldrig haft nÄgot strul med mina köp pÄ Thomann och kommer fortsÀtta handla dÀr. Har inget negativt sÀga om dem.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

KÀnns lite överflödigt kanske men...

Mitt band bestÀllde ett ljudkort och allting gick prima och utan minsta problem

möjligen att de inte hade nÄgon bra svensk support vid den tiden

men det har dom ju skaffat nu.

VÄran basist köpte en basförstÀrkare och senare en bas och

det gick ocksÄ finfint, toppen till förstÀrkaren började förvisso

krÄngla men det var bara att skicka tillbaka sÄ löste allting sig

inom 2-3 veckor vilket bara visar pÄ att deras support numera

Àr bra ocksÄ

fem stjÀrnor *****

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har ocksÄ köpt grejer, PA bla, dÀrifrÄn, mkt nöjd. Man kan tex bestÀlla fligthcase efter egna mÄtt sÄ gör de dem dÀrefter i egen verkstad och ÀndÄ billigt och bra!

Men att köpa just en akustisk gitarr tycker jag skulle vara lite lurt, en akust kan man ju inte justera lika enkelt som en elgitarr. Ligger strÀngarna högt frÄn början kan det vara svÄrt att fÄ till efterÄt, och det hÀnder ibland Àven pÄ lite bÀttre gitarrer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Alltid fungerat finfint hÀr!

Bra packat och snabb och korrekt support.

Enda invÀndningen Àr att (som nÄn annan ocksÄ sa) jag Àr tveksam till att köpa en gitarr oprövad.

Har ingen erfarenhet av att returnera produkter till thomann.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maart (oregistrerad)

Àven jag Àr fantastiskt nöjd med Thomann. Senaste ordern gick vi ihop 8 klasskompisar som skulle ha lite grejor var, alltsÄ en hemsk plockorder med mÄnga olika artiklar i smÄ mÀngder. Vi la ordern pÄ tisdag lunch och paketet kom pÄ fredag morgon. Det Àr bra jobbat.

En gÄng krÄnglade det jag hade köpt, dÄ var det bara att maila dom om det, skicka tillbaks det (fraktfritt sÄ klart) och sen vÀnta en vecka sÄ kom det en ny produkt. Allt som allt tog det ungefÀr 10 dagar.

Den enda gÄngen jag inte var 110% nöjd var förra gÄngen nÀr jag fick 2 st Rico LaVoz MS istÀllet för M som jag bestÀllt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min polares första bestÀllning strulade som fan! men det hjÀlpte dom gÀrna till att rÀtta till!

SjÀlv sÄ gillar jag butikshandel, betalar gÀrna en liten extra slant för bra personal!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för era svar! 😄

Jag hoppas att detta lugnar honom... 😄

som sagt Àr han oroad över fraktskador osv, men detta verkar ju inte vara ett problem.

Och sjÀlvklart skulle jag ju inte önska mig ett mÀrke som jag inte gillar sÄ... har dock enbart testat nÄgon modell under den som jag bestÀllt men jag hoppas att jag blir nöjd. (fast det blir jag nog ÀndÄ, dÄ jag har spelat pÄ en spansk Yamahamodell)

Skriv gÀrna fler omdömmen!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Thomann har funkat bra för mig med 😄

Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller nÄgot annat jÀvligt,

fÄr man betala frakten sjÀlv dÄ ? =)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Thomann har funkat bra för mig med 😄

Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller nÄgot annat jÀvligt,

fÄr man betala frakten sjÀlv dÄ ? =)

...En gÄng krÄnglade det jag hade köpt, dÄ var det bara att maila dom om det, skicka tillbaks det (fraktfritt sÄ klart) och sen vÀnta en vecka sÄ kom det en ny produkt. Allt som allt tog det ungefÀr 10 dagar...

Redigerat av Fertan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maart (oregistrerad)
Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller nÄgot annat jÀvligt,

fÄr man betala frakten sjÀlv dÄ ? =)

jag behövde inte det, fast dÄ gÀllde det inte fraktskada utan fabrikationsfel. kanske andra regler...

Edit: Fertan var snabbare 😄

Redigerat av maart
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Thomann har funkat bra för mig med 😄

Men en sak jag undrar bara, OM nu det skulle vara fraktskador, vriden halls eller nÄgot annat jÀvligt,

fÄr man betala frakten sjÀlv dÄ ? =)

yes

kaxiga jĂ€vlar med andra ord 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har aldrig köpt frÄn Thomann, eftersom de Àr nÄgot dyrare Àn bÄde MusicStore, Imuso och Dolphin. De tvÄ sistnÀmnda har jag handlat frÄn dock. Mycket nöjd.

Men idag la jag mÀrke till att Thomann kör med 3 Ärs garanti rakt över i stort sett.

Inte illa.

//:debatt

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...