Jump to content
Annons

Rykte: Cubase 4 crackat


Björn Olsberg

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det måste vara ett felaktigt rykte. Om det hade varit sant så skulle versionen ha synts ute på nätet vid det här laget.

EDIT: Påminner om mitt tidigare inlägg:

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=656322

I denna tråd diskuterar vi inte vem som eventuellt har knäckt Cubase. 😳 Raderade några inlägg. Mvh,

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 113
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det skulle vara intressant att följa ryktets väg på internet. Alla tycks vara obegripligt snabba med att sprida det vidare och jag tycker nog man måste fråga sig varför - och vem som tjänar på det.

Jag kan utan problem föreställa mig att det finns pengar att tjäna på att folk pratar om ens produkt, själv visste jag knappt att det fanns en Cubase version 4.

Så: Snyggt jobbat Steinberg, vi svalde det allihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Faktumet är att jag skulle bli förvånad om en krackad version skulle komma innan nästa stora patch.

sx3 kracket kom med stora patchen till cubase sx3.. å att släppa en crackad version nu skulle inte vara en bra ide .. dom e ganska smarta dom däe gossarna så min tro om den krackas så blir det efter nästa patch .

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklaste sättet att ta marknadsandelar är att ha ett lätt tillgängligt program/enhet. Precis som med Xbox finns förmodligen i var och vart annat hus pga att det är en otroligt schysst media center för småpengar. Och man kan ju tänka sig hur ofantligt många Xbox 360 som skulle säljas om det kom chip till den pga att man vill ha en ny media center om man sitter på en dammig gammal Xbox 1

Först tar man marknadsandelar sedan börjar man göra pengar...

Hyfsat OT inpass:

Chip till x360 har funnits på marknaden i flera månader. 🙂

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är ganska otroligt att bolag (och då menar jag allt från filmbolag till spelabolag till mjukvarubolag) inte kan skapa bättre kopieringsskydd än vad dom har. Särskilt med de resurser som de har. Särskilt skrattretande är det då en film finns ute typ 5 veckor innan den finns på bio. Ibland undrar man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll tråden till ämnet (som jag skrev i första inlägget: "Låt inte detta bli en allmän tråd om piratkopiering"). Skulle faktiskt säga att det är ganska otroligt att Cubase 4 faktiskt fortfarande inte är knäckt, trots att det gått över ett år sedan det kom.

Om ditt inlägg var riktigt till mig så ber jag om ursäkt. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg har stora vista patchen kommit ännu? om inte så tror jag inte stainberg skall ropa hej ännu..

men iofs jag köper in studio4 med det firewire kort jag nu kommer köpa, men skall ta reda på vilket kort jag skall köpa först.

Redigerat av Broghard
Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt engelska Wikipedia så har ingen ännu lyckats cracka Cubase 4.

Jag tror inte att det skulle stå på Wikipedia först om så var fallet att det är crackat, men jag tror att någon releasegrupp håller på med det just nu och kanske rentav är färdig men väntar med att släppa det innan dom har testat så att allt funkar som det ska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att crackade varor är inkörsporten, så var det för mig när jag bodde hemma.

Crackat sx1 och felstämd pantbanksköpt epiphone i pojkrummet. Snacka om rock n roll.

Nu när jag har ett bra jobb och kan lägga mer på mitt intresse så är det fortfarande Cubase som gäller.

Hade det verkligen varit så om jag inte hade hittat fulversionen?

Helt klart sant!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Jag står fortfarande fast vid att Cubase 4 finns i en crackad version.

Dom har nu efter många månader släppt en crackad version av Cubase Studio 4.

Släpptes på scenen den 8 Januari 2008.

Det enda jag kan bekräfta är att det finns ett crack till Cubase 4/Studio som endast gör att dongeln ej behöver användas men den är låångt ifrån felfri eftersom det är den enda funktionen den fyller (Att programmet inte behöver kommunicera med dongeln).

(Det ryktas att det är en anställd/fd anställd på Steinberg som gjort det. OBS! Ryktas och inget mer.)

Jag ställer mig fortfarande tveksam till att det finns en fullt fungerande crackad version i nuläget.

Redigerat av Zefhyros
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
guitarmageddon (oregistrerad)

Jag kan konfirmera att det inte finns någon "crackad" fullversion av Cubase 4 x ute på nån av "Scenerna" och sannolikt kommer det att, antingen ta mycket lång tid innan detta inträffar,

eller så kommer de (faktiskt mycket duktiga) programmerarna som ägnar sig åt denna verksamhet att ge upp.

Det har laddats upp en massa iso images, till diverse communitys i hopp om att någon skall "cracka"

och en hel del "dongle cracks" cirkulerar, men ingen av dessa ger tillfredställande funktion av själva programmet. förutom att du kan..typ..titta på projektfönstret i en minut.

Jag har jobbat med support och utbildning på Cubase/Nuendo i drygt 8 år

Så jag vet vad jag snackar om.. Överbevisa mig gärna.

Men betala för din mjukvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

För din information så finns Cubase 4 nu även ute på "scenerna"

Orginal ISO filen ligger ute, och det finns en "Syncrosoft Patch Only" fil, att patcha hela skiten med.

Så det spelar absolut ingen roll om du säger att du jobbat med support i 8 år, Syncrosoft donglen är crackad ändå.

Edit: Och igen för din information så kan jag även bekräfta att jag testat denna version och den fungerar.

Vissa små detaljer, som jag finner oanvändbara är dock lite struliga.

Hoppa inte på mig nu. Jag har Cubase Sx 3 orginal (som jag köpt och betalat för), men kör med en crackad version där också då den flyter på mkt bättre än orginalet. Komiskt nog.

Edit 2: För information igen så vill jag bara poängtera att jag enbart testade (Cubase 4) versionen för att se om allt fungera, vilket det gjorde.

Jag betalar för mina verktyg jag arbetar med.

Och jag vill inte ha några PM som jag fick sist av människor som frågar vart man får tag i det.

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Enda svaret till att slippa bli hackad är:

Rörliga koder som de digitala tv-kanalerna använder idag, alltså online program... svårare är det inte.

Hur många år sen var det som typ canal+ kunde ses med ett bränt kort ? 4 år sen ? ja, inte knäckt än, kommer nog bli, men det tar nog ett tag till. <- Ändra kodsystem och det tar ytterligare 4+ år.... där ligger lösningen

Redigerat av Chris_Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det finns folk som crackar mjukvara kommer andra ladda ner det. Ju dyrare desto mer åtråvärt dessutom.

Mao, så länge internet finns kommer olaglig spridning av data förekomma.

Att rörliga koder skulle vara "det enda svaret" låter jättebra! Synd bara att mjukvarutillverkarna, som tittar på lösningar dagligen, inte upptäckt det.

Min musikdator är inte ansluten till internet. Hur skulle en lösning med rörliga koder funka i mitt fall? Att jag måste ladda hem koderna till ett USB-minne och sedan ladda in dem i min musikdator? Hur ofta? Veckovis?

Det låter ju väldigt 2008.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda svaret till att slippa bli hackad är:

Rörliga koder som de digitala tv-kanalerna använder idag, alltså online program... svårare är det inte.

Hur många år sen var det som typ canal+ kunde ses med ett bränt kort ? 4 år sen ? ja, inte knäckt än, kommer nog bli, men det tar nog ett tag till. <- Ändra kodsystem och det tar ytterligare 4+ år.... där ligger lösningen

Det skulle inte fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns i och för sig kareteller man kan ingå i så man typ betalar 100:-/mån för alla kanaler. Fråga mig inte hur det fungerar, men allt går att knäcka.

Nu är vi rejält off-topic men det där är inte en crack i ordets vanliga bemärkelse. Det är sk. card-sharing. Jag har kollat kod (jag råkar jobba med nät och säkerhet på dagarna) och sett ett par "pooler" som gör så här. De är ca: 10-20 personer som slår sig ihop och delar på ett fullt kort . Sen installeras det card-sharingprogramvara. Kostnad ligger med andra ord mellan 1/20-1/10 av priset + hårdvara (som man kan göra det hela med) i det här fallet.

Tillbaks till ämnet. Jag kan inte se att 4:an finns crackat till 100%. Det finns crack därute men de verkar funka mindre bra. Bla. så är det problem med ljudet och det kraschar konstant. Men detta är via kommentarer som jag vet detta. Inte av egna erfarenheter då det definitivt strider mot mina ideal att installera fulvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

För de som inte vet det så finns det en dongle emulator för synchrosoft och cubase 4 ute nu.

Den fungerar hyfsat men har lite småbuggar. Det kommer nog en full paketering inom kort.

Hur som helst, jag kör själv skarp version. Cubase är så buggigt så om man inte kan installera deras uppdateringar är programmet värdelöst. Synchrosoft donglen fungerar faktiskt hyfsat, men de har en usel policy om man råkar bli av med den. Då är det bara att köpa ett nytt cubase för 8000 pix eller vad det nu kan kosta. Surt när man köpt en licens....

Det värsta med steinberg är dock att alla deras pluggar tenderar att gå ur tiden ganska snabbt på grund av klantigt skötta affärer med underleverantörer såsom wizoo, Waldorf etc.

EN plugg blir ju värdelös om den inte underhålls och uppdateras.

Redigerat av mixtur
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...