Majken Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Sweet Ann Àr den första virtuella sÄngerskan baserad pÄ nya Vocaloid 2. Bakom produkten stÄr svenska Power FX som i detalj samplat en riktig sÄngerska för att skapa ljudbiblioteket. Sweet Ann ska enligt företaget bjuda pÄ en realistisk röst med ett varmt vibrato. Precis som alla andra musiker har Sweet Ann en egen myspace-sida dÀr du kan avnjuta en handfull ljudexempel. http://www.myspace.com/vocaloidsweetann
Anders F Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Sweet Ann Àr den första virtuella sÄngerskan baserad pÄ nya Vocaloid 2. Bakom produkten stÄr svenska Power FX som i detalj samplat en riktig sÄngerska för att skapa ljudbiblioteket. Sweet Ann ska enligt företaget bjuda pÄ en realistisk röst med ett varmt vibrato. Precis som alla andra musiker har Sweet Ann en egen myspace-sida dÀr du kan avnjuta en handfull ljudexempel. http://www.myspace.com/vocaloidsweetann hm...coolt mÄ jag sÀga, men jag hade problem att höra vad hon sjöng största delen av tiden. Men sen satt jag med riktigt kassa lurar ocksÄ och dÄ menar jag riktigt kassa!!! Jag skulle dock kunna tÀnka mig detta som stÀmplÀgg och liknande.
Björn Olsberg Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 [...] dÀr du kan avnjuta en handfull ljudexempel. Det ska bli intressant att höra kommentarer pÄ dessa, om jag uttrycker mig politiskt korrekt.
allansson Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Visst Àr det coolt, men jag tycker inte det lÄter sÀrskilt bra dock.
Piccazzo Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 LÄter S..T tycker jag men kan vara anvÀndbart att fylla ut körer med om man inte har tillgÄng till sÄngerskor. Personligen skulle jag inte spendera pengar pÄ detta..
Fidden Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Fy vilka hemska ljudexempel pÄ myspacen! Urk. Jag fÄr dock lite halvvÄta drömmar av den iallafall, rÀtt anvÀnt tror jag det kan vara mycket effektfullt. Dvs i elektronisk musik a'la air eller Thom Yorke typ.
Majken Postat 2 juli 2007 TrÄdstartare Postat 2 juli 2007 En fundering Àr hur den riktiga sÄngerskan lÄter. Hade varit roligt med ett ljudexempel dÀr de sjunger samma fras efter varandra.
Emil Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Varför samplade dom en utvecklingsstörd sĂ„ngerska? đ
oakleaf (oregistrerad) Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Har dom samplat en full finska pÄ Silja Line? Inte imponerande detta. Ouch...
SHARPo Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Det lĂ„ter som om hon har nĂ„got i ruumpn nĂ€r hon sjunger... och alltid sjunger pĂ„ inandningen... bara en mans Ă„sikt đ =D
Liquid_6 Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Ska bli kul Ä se vad som kommer hÀnda med sÄna hÀr program inom dem nÀrmsta tio Ären eller sÄ.Som det lÄter nu sÄ lÄter det alldeles för sjÀllöst för att vara intressant för mig.Men med lite tweakande sÄ kan man sÀkert fÄ till en del anvÀnbara saker av det men att anvÀnda som sÄng pÄ en hel lÄt kÀnns lite trist.
Trace Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Jag tycker inte det lÄter bra, lyssnade pÄ Killing me softly och det Àr stelt Ä hemskt. Visst det Àr grymt bra för att vara "datoriserad sÄngerska" jÀmfört med andra speech grejjer. Men jag skulle inte betala för det programmet, det Àr skit svÄrt att bara fÄ det att lÄta hyffsat bra...
Pluffo Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 (redigerat) Ja, detta skulle kunna vara kul som en gimick men det Ă€r ju aldrig nĂ„got man skulle anvĂ€nda...Förutom som bakgrundskörer...Möjligtvis! Edit: Det lĂ„ter ju som hon lespar och har hela kĂ€ften full med potatismos! đ Redigerat 2 juli 2007 av Pluffo
Dahla Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 jeg synes hun hĂžres retardert ut jeg... đ litt som pop ala dissimilies.
Jejje Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 hmmm, lÀt ju ganska kasst tyvÀrr. Ska bli intressant att se vad det kan bli av detta i framtiden dock.
GeckoYamori Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Fascinerande rent tekniskt, fast vill jag har röstsyntes tar jag hellre nÄgon riktigt mekanisk gammal atariröst. Det Àr ju sjÀlva charmen, liksom.
Björn Olsberg Postat 2 juli 2007 Postat 2 juli 2007 Fascinerande rent tekniskt, fast vill jag har röstsyntes tar jag hellre nĂ„gon riktigt mekanisk gammal atariröst. Det Ă€r ju sjĂ€lva charmen, liksom. Vi har Vocaloid Lola (version 1) pĂ„ redaktionen đ Den gĂ„r inte av för hackor, jag lovar! (Bevis) Linus var till och med inne och gjorde en "remix" pĂ„ det, se denna trĂ„d đ
DivineCo Postat 3 juli 2007 Postat 3 juli 2007 HÄller med om att det inte lÄter nÄgot vidare men klangmÀssigt lÄter det ju riktigt bra. Dom klangliga förÀndringarna som uppstÄr vid svagt och starkt Àr riktigt bra fÄngat. Bland det bÀsta som jag har hört i allafall. Men röstsyntes Àr oerhört komplext sÄ tekniken behöver nog minst tio Är till pÄ sig om ens det rÀcker. I alla fall dÄ det gÀller virtuella sÄngerskor.
Twilight_Zound Postat 3 juli 2007 Postat 3 juli 2007 Vocaloid LOLA lÄter som en Tungt Autotunad tjej... Sweat A lÄter LITE bÀttre, men inte mycket...
tbruce Postat 3 juli 2007 Postat 3 juli 2007 (redigerat) AlltsĂ„ hur funkar detta? KĂ€nns som att det borde vara ganska lĂ€tt att bygga in möjligheter att Ă€ndra klangen (kön/Ă„lder etc) utan att köpa en helt ny programvara? Klart att sjĂ€lva uttalet blir samma iofs... Lola-klippet lĂ€t förövrigt som ett sjungande munspel. đ Redigerat 3 juli 2007 av tbruce
AndyPandy Postat 3 juli 2007 Postat 3 juli 2007 (redigerat) Hur Àr GUI:t nuförtiden? Jag vet att jag testade Vocaloid precis nÀr det kom, och jag ruttnade direkt eftersom det var sÄ meckigt att fÄ till det. Förresten, Àr det verkligen www.vocaloid.com som Àr hemsidan? Den Àr ju inte ens uppdaterad? Redigerat 3 juli 2007 av AndyPandy
Pazo Postat 3 juli 2007 Postat 3 juli 2007 Varför samplade dom en utvecklingsstörd sĂ„ngerska? DĂ€r kom den!! Eller vad sĂ€ger du majken? đ
Itzhak Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Har dom samplat en full finska pÄ Silja Line? Inte imponerande detta. Ouch... sannerligen. hon varken ser ut, eller lÄter helt kry.
Zyan Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Detta ser jag bara som en inkörsport till en emulerad sÄng och passar idag till en mer elektronisk musikstil. Kommer nog bli vanligare, speciellt doa och körspÄr. DÀr det saknas uttalsproblemet som uppstÄr vid texter.
Stinkey Zwei Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Det Àr ju inget man skulle vilja betala för, om man sÀger sÄ. Det dÀr med retarderad var ju det första som poppade upp i skallen nÀr man lyssnade. Man kanske ska vara glad att mÀnniskan inte Àr helt utbytbar (Àn, vill sÀga).
octavarium72 Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 Det lÄter för jÀvligt!!! Har de lagt upp dem sÀmsta exemplen eller har de jobbat dygnet runt i ett helt Är utan paus och inte kunnat höra till slut om det var bra eller dÄligt? Jag betalar gÀrna en slant för att aldrig mer höra detta hemska...
hegobald Postat 9 juli 2007 Postat 9 juli 2007 (redigerat) Har ni inte nĂ„t ljudexempel med Leon i stĂ€llet? "han" lĂ€t faktiskt bĂ€ttre.. Check it out Your browser does not support the HTML5 audio tag Eller om Leon och Lola tillsammans blir lite percusiva sĂ„ lĂ€t det sĂ„ hĂ€r.. Your browser does not support the HTML5 audio tag đ Redigerat 9 juli 2007 av hegobald
GĂ€st Postat 10 juli 2007 Postat 10 juli 2007 Coolt och kul blir det expandpack till typ dansband. deathmetal hiphop opera mm.mm He He Ja eller typ designade vocals med olika "stjĂ€rnor" đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.