Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

m_351b86ec6be5d93a81bf7939fec457dd.jpg

Sweet Ann Àr den första virtuella sÄngerskan baserad pÄ nya Vocaloid 2. Bakom produkten stÄr svenska Power FX som i detalj samplat en riktig sÄngerska för att skapa ljudbiblioteket. Sweet Ann ska enligt företaget bjuda pÄ en realistisk röst med ett varmt vibrato. Precis som alla andra musiker har Sweet Ann en egen myspace-sida dÀr du kan avnjuta en handfull ljudexempel.

http://www.myspace.com/vocaloidsweetann

Annons
Postat
m_351b86ec6be5d93a81bf7939fec457dd.jpg

Sweet Ann Àr den första virtuella sÄngerskan baserad pÄ nya Vocaloid 2. Bakom produkten stÄr svenska Power FX som i detalj samplat en riktig sÄngerska för att skapa ljudbiblioteket. Sweet Ann ska enligt företaget bjuda pÄ en realistisk röst med ett varmt vibrato. Precis som alla andra musiker har Sweet Ann en egen myspace-sida dÀr du kan avnjuta en handfull ljudexempel.

http://www.myspace.com/vocaloidsweetann

hm...coolt mÄ jag sÀga, men jag hade problem att höra vad hon sjöng största delen av tiden. Men sen satt jag med riktigt kassa lurar ocksÄ och dÄ menar jag riktigt kassa!!! Jag skulle dock kunna tÀnka mig detta som stÀmplÀgg och liknande.

Postat

Visst Àr det coolt, men jag tycker inte det lÄter sÀrskilt bra dock.

Postat

Fy vilka hemska ljudexempel pÄ myspacen! Urk.

Jag fÄr dock lite halvvÄta drömmar av den iallafall, rÀtt anvÀnt tror jag det kan vara mycket effektfullt. Dvs i elektronisk musik a'la air eller Thom Yorke typ.

Postat

En fundering Àr hur den riktiga sÄngerskan lÄter. Hade varit roligt med ett ljudexempel dÀr de sjunger samma fras efter varandra.

Postat

Varför samplade dom en utvecklingsstörd sĂ„ngerska? 😛

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Har dom samplat en full finska pÄ Silja Line? Inte imponerande detta. Ouch...

Postat

Det lÄter som om hon har nÄgot i ruumpn nÀr hon sjunger... och alltid sjunger pÄ inandningen...

bara en mans Ă„sikt 😛

=D

Postat

Ska bli kul Ä se vad som kommer hÀnda med sÄna hÀr program inom dem nÀrmsta tio Ären eller sÄ.Som det lÄter nu sÄ lÄter det alldeles för sjÀllöst för att vara intressant för mig.Men med lite tweakande sÄ kan man sÀkert fÄ till en del anvÀnbara saker av det men att anvÀnda som sÄng pÄ en hel lÄt kÀnns lite trist.

Postat

Jag tycker inte det lÄter bra, lyssnade pÄ Killing me softly och det Àr stelt Ä hemskt.

Visst det Àr grymt bra för att vara "datoriserad sÄngerska" jÀmfört med andra speech grejjer.

Men jag skulle inte betala för det programmet, det Àr skit svÄrt att bara fÄ det att lÄta hyffsat bra...

Postat (redigerat)

Ja, detta skulle kunna vara kul som en gimick men det Àr ju aldrig nÄgot man skulle anvÀnda...Förutom som bakgrundskörer...Möjligtvis!

Edit: Det lĂ„ter ju som hon lespar och har hela kĂ€ften full med potatismos! 😆

Redigerat av Pluffo
Postat

jeg synes hun hþres retardert ut jeg... 😆 litt som pop ala dissimilies.

Postat

hmmm, lÀt ju ganska kasst tyvÀrr. Ska bli intressant att se vad det kan bli av detta i framtiden dock.

Postat

Fascinerande rent tekniskt, fast vill jag har röstsyntes tar jag hellre nÄgon riktigt mekanisk gammal atariröst. Det Àr ju sjÀlva charmen, liksom.

Postat
Fascinerande rent tekniskt, fast vill jag har röstsyntes tar jag hellre nÄgon riktigt mekanisk gammal atariröst. Det Àr ju sjÀlva charmen, liksom.

Vi har Vocaloid Lola (version 1) pĂ„ redaktionen 😉 Den gĂ„r inte av för hackor, jag lovar! (Bevis)

Linus var till och med inne och gjorde en "remix" pĂ„ det, se denna trĂ„d 😛

Postat

HÄller med om att det inte lÄter nÄgot vidare men klangmÀssigt lÄter det ju riktigt bra. Dom klangliga förÀndringarna som uppstÄr vid svagt och starkt Àr riktigt bra fÄngat. Bland det bÀsta som jag har hört i allafall. Men röstsyntes Àr oerhört komplext sÄ tekniken behöver nog minst tio Är till pÄ sig om ens det rÀcker. I alla fall dÄ det gÀller virtuella sÄngerskor.

Postat (redigerat)

AlltsÄ hur funkar detta? KÀnns som att det borde vara ganska lÀtt att bygga in möjligheter att Àndra klangen (kön/Älder etc) utan att köpa en helt ny programvara? Klart att sjÀlva uttalet blir samma iofs...

Lola-klippet lĂ€t förövrigt som ett sjungande munspel. 😛

Redigerat av tbruce
Postat (redigerat)

Hur Àr GUI:t nuförtiden? Jag vet att jag testade Vocaloid precis nÀr det kom, och jag ruttnade direkt eftersom det var sÄ meckigt att fÄ till det.

Förresten, Àr det verkligen www.vocaloid.com som Àr hemsidan? Den Àr ju inte ens uppdaterad?

Redigerat av AndyPandy
Postat
Har dom samplat en full finska pÄ Silja Line? Inte imponerande detta. Ouch...

sannerligen. hon varken ser ut, eller lÄter helt kry.

Postat

Detta ser jag bara som en inkörsport till en emulerad sÄng och passar idag till en mer elektronisk musikstil.

Kommer nog bli vanligare, speciellt doa och körspÄr. DÀr det saknas uttalsproblemet som uppstÄr vid texter.

Postat

Det Àr ju inget man skulle vilja betala för, om man sÀger sÄ. Det dÀr med retarderad var ju det första som poppade upp i skallen nÀr man lyssnade. Man kanske ska vara glad att mÀnniskan inte Àr helt utbytbar (Àn, vill sÀga).

Postat

Det lÄter för jÀvligt!!! Har de lagt upp dem sÀmsta exemplen eller har de jobbat dygnet runt i ett helt Är utan paus och inte kunnat höra till slut om det var bra eller dÄligt? Jag betalar gÀrna en slant för att aldrig mer höra detta hemska... :rolleyes:

Postat (redigerat)

Har ni inte nÄt ljudexempel med Leon i stÀllet? "han" lÀt faktiskt bÀttre.. Check it out

Eller om Leon och Lola tillsammans blir lite percusiva sÄ lÀt det sÄ hÀr..

😎

Redigerat av hegobald
Postat

Coolt och kul blir det expandpack till typ dansband. deathmetal hiphop opera mm.mm He He

Ja eller typ designade vocals med olika "stjĂ€rnor" 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.