Jump to content
Annons

Emulator says hello


Emulator

Recommended Posts

Hej på er!

drygt 30-årig uppsalabo som efter ett låååångt uppehåll bestämt sig för att pilla lite med musik igen.

Spelade mest på 90-talet och plöjde ner en mindre förmögenhet i diverse syntar/samplers etc, tex. Emu Emax, ESI-32, Ensoniq SQ1+ /EPS16+. Kawai K4, Korg wavestation A/D, Morg M3R etc. Startade tidigt med hårddiskinspelning, ett program som hette SAW. Någon som minns?

Skruvade och pillade och arrade som vansinniga, och när man till sist fick ner eländet (som ibland lät ganska bra) på band via en fyrkanalig fostex så låt det....skit:D Sången lät som den spelats in genom 40 cm isolering, diskanterna sprakade och basen vibrerade.

Började så smått för ett par månader sedan att köpa på mig lite grejjor; ProTools, Mbox och reason tillsammans med midiklaviatur, och vips -fanken så bra det låter med enkla medel!

Sjunde himlen!

Sneglar ofta på blocket och får våldsamma impulser att köpa på mig en drös samplers och syntar som förr kostade 30-40000, för en tjugondel av värdet, bara för att det är så snyggt med fyllda rack 😮 Denna fixering vid snygga rackprylar har väl givit upphov till "Emulator" 🙂

Ska väl försöka ladd upp något alster sedan när man blivit lite mer varm i kläderna, just nu har jag och min fyraåriga dotter gjort en killermix av Snickerboa och en med Nanne Grönwalls "kom och håll om mig"😄:D

Ser fram mot att få tips, hjälp av alla här, många verkar ju otroligt duktiga!

vi hörs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Hej!

Det behövs lite fler synthnördar här bland alla gitarronanister, så du är mycket välkommen! 😱

kan inget mer än att hålla med till 100%!!!

wilcomen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...