Jump to content
Annons

Upprensning i avdelning Utanför ämnet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Själv tror jag att detta gör att fler fastnar i off topic-träsket eftersom det är/kommer bli bättre ordning.

Men så länge längsta är kvar och moderatorerna inte är alltför hårda såhär i "övergången" så blir dte säkert bra. 🙂

Det var min värsta fruktan, direkt jag såg alla "låt oss skapa"-trådar, att Längsta skulle ryka med, och just den tanken fick mig att bli irriterad på wannabe-trådarna. 🙁

Sa Pluffo att han tänkte på tråden som en chat-kanal? Precis så har den funkat för mig och flera andra.

Har lärt känna många sköna snubbar just tack vare den tråden, snubbar som jag nu mest snackar med på MSN.

Tråden i sig har haft en hel del trams och när den börjar närma sig nya milstolpar så ser man snabbt hur tramset ökar med hur många som är intresserade av att hänga där, representanter av tidningen inkluderade, för att nypa åt sig äran av att ha fått första posten på säg sida 2000 osv.

Allt möjligt diskuteras där, från roliga historier, mat- och whiskytips till huruvida vissa skåningar ser havet eller ej. Men även frågor mer on topic.

Det är bekvämt att fråga "polarna" om man inte hittar det man behöver veta, istället för att skapa en egen tråd och få "SÖK", "RTFM" till svar, eller bli idiotförklarad på annat vis. Musikaliska samarbeten pågår också mellan besökare av, och troligen tack vare, just den tråden.

Jag är glad att tråden är kvar. 🙂

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

En fråga: Varför är alla myspace-trådar och t.ex "HD READY" kvar? Vart går liksom själva gränsen? Varför finns det tre politik-trådar när alla tre utgår från olika punkter men efter ett par sidor blir pajkastning/vänster-höger debatt?

Jag tycker att moderatorerna är ganska snabba på att låsa trådar som spårar ur och på att varna medlemmar som går över gränsen.

Mjo, men ändå; politik-trådarna blir ju samma sak efter ett par sidor och då diskuterar man sammas aker bredvid varandra. Mitt förslag är att slå ihop dem så får vi mindre trådar igen. Eller alternativt låsa alla utom en. Det är ju populärt att rensa nu, menar jag. 🙁

Sen att trådarna innehåler saker som vi kan aknyta till; egentlige ninte. En grov generalisering är att de som är höger säger att socialdemokraterna har misslyckats, Persson är tjock och har en besserwisser-attityd, medan de som är vänster säger att högern kommer misslyckas med sin mandatperiod, klagar på att de är rika och säger att Sverige är ett bra land.

Och ja, jag förstår allt vilka trådar som borde flyttas, men de som ligger "på gränsen" förstår jag inte riktigt hur man avgör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tror jag att detta gör att fler fastnar i off topic-träsket eftersom det är/kommer bli bättre ordning.

Men så länge längsta är kvar och moderatorerna inte är alltför hårda såhär i "övergången" så blir dte säkert bra. 🙂

Det var min värsta fruktan, direkt jag såg alla "låt oss skapa"-trådar, att Längsta skulle ryka med, och just den tanken fick mig att bli irriterad på wannabe-trådarna. 🙁

Sa Pluffo att han tänkte på tråden som en chat-kanal? Precis så har den funkat för mig och flera andra.

Har lärt känna många sköna snubbar just tack vare den tråden, snubbar som jag nu mest snackar med på MSN.

Tråden i sig har haft en hel del trams och när den börjar närma sig nya milstolpar så ser man snabbt hur tramset ökar med hur många som är intresserade av att hänga där, representanter av tidningen inkluderade, för att nypa åt sig äran av att ha fått första posten på säg sida 2000 osv.

Allt möjligt diskuteras där, från roliga historier, mat- och whiskytips till huruvida vissa skåningar ser havet eller ej. Men även frågor mer on topic.

Det är bekvämt att fråga "polarna" om man inte hittar det man behöver veta, istället för att skapa en egen tråd och få "SÖK", "RTFM" till svar, eller bli idiotförklarad på annat vis. Musikaliska samarbeten pågår också mellan besökare av, och troligen tack vare, just den tråden.

Jag är glad att tråden är kvar. 🙂

Kan hålla med om allt där. Man har allt fått fina kontakter där och jag och Lynxo samarbetar ju, och vi träffades där! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tror jag att detta gör att fler fastnar i off topic-träsket eftersom det är/kommer bli bättre ordning.

Men så länge längsta är kvar och moderatorerna inte är alltför hårda såhär i "övergången" så blir dte säkert bra. 😎

Det var min värsta fruktan, direkt jag såg alla "låt oss skapa"-trådar, att Längsta skulle ryka med, och just den tanken fick mig att bli irriterad på wannabe-trådarna. 🙂

Sa Pluffo att han tänkte på tråden som en chat-kanal? Precis så har den funkat för mig och flera andra.

Har lärt känna många sköna snubbar just tack vare den tråden, snubbar som jag nu mest snackar med på MSN.

Tråden i sig har haft en hel del trams och när den börjar närma sig nya milstolpar så ser man snabbt hur tramset ökar med hur många som är intresserade av att hänga där, representanter av tidningen inkluderade, för att nypa åt sig äran av att ha fått första posten på säg sida 2000 osv.

Allt möjligt diskuteras där, från roliga historier, mat- och whiskytips till huruvida vissa skåningar ser havet eller ej. Men även frågor mer on topic.

Det är bekvämt att fråga "polarna" om man inte hittar det man behöver veta, istället för att skapa en egen tråd och få "SÖK", "RTFM" till svar, eller bli idiotförklarad på annat vis. Musikaliska samarbeten pågår också mellan besökare av, och troligen tack vare, just den tråden.

Jag är glad att tråden är kvar. 🙂

Kan hålla med om allt där. Man har allt fått fina kontakter där och jag och Lynxo samarbetar ju, och vi träffades där! 🙂

Just precis! Utan den tråden hade jag inte haft en trummis att samarbeta med. 🙂

Men angående politik-trådarna, blev jag irriterad när Löken skapade YTTERLIGGARE en som i slutändan ändå behandlade samma saker, och han har ännu inte skrivit ETT ENDA on topic-inlägg...

Men alla ni som vill fortsätta "vara tramsiga", hoppa in på http://forum.grahnsmusik.com

För övrigt har jag alltid gillat den goda stämningen här, och att man dels fått lära sig en hel del, dels fått lära känna lite olika mer eller mindre galna personligheter... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med där om Löken. Tycker det känns som om att allt politik-tjafs hart försämrat stämningen här.

Olsberg, hör med honom vad han gör här, är du snäll.

Fast, att Löken endast skriver i trådarna om politik behöver inte utesluta att han läser om on topic-frågor. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med där om Löken. Tycker det känns som om att allt politik-tjafs hart försämrat stämningen här.

Olsberg, hör med honom vad han gör här, är du snäll.

Fast, att Löken endast skriver i trådarna om politik behöver inte utesluta att han läser om on topic-frågor. 🥰

Nej det är klart. Men vad är mest troligt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Men jösses människa, jag har verkligen INTE uppfattat det som trådkrig, eller tävlan om vem som gör mest trådar

DET ÄR PÅ SKOJ

Om du vill skita ner ditt eget vardagsrum, varsågod. Men låt gärna bli vårt, OK?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa Pluffo att han tänkte på tråden som en chat-kanal? Precis så har den funkat för mig och flera andra.

Om du prövar att läsa det första inlägget i den tråden någon gång så ska du få en "aha"-upplevelse 🥰

Man är inte totalt nuts med andra ord. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg hans länk men blev lite tveksam om han vill att vi länkar dit för trådar som inte platsar i Utanför ämnet. Han har inte sagt något själv och jag vet inte avsikten med hans forum - det kan ju bli helt felriktat om vi styr dit "fel trafik". Han får höra av sig med syftet i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dags att förlägga Löken och Fruppes politiktrådar i Papperskorgen.

Inget annat som fastnade på kroken då?

🙂

Nu förstod jag nog inte vad du menade? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...