Jump to content
Annons

Upprensning i avdelning Utanför ämnet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Hela OT ska bort tycker jag.

Vissa trådar har blivit slängt medan andra trådar som är minst lika fjantiga finns kvar.

Hur värderar ni detta?

Hur fan är det möjligt att längsta tråden kan få finnas kvar?

Och en massa andra jävla tramstrådar?

Gå igenom hela off-topic så ser ni...

Ta bort hela off-topic istället eller lämna den som det har varit.

host, men du är ju rätt så aktiv i dessa tramstrådar själv herr grahn, nu binder du ju ris åt egen rygg... 🙂

Lagt kort ligger.

med John Holm...

Ironi, florian, IRONI

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 80
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Danny Cort (oregistrerad)

Jo, men Oknytt, du förstår säkert vad jag menade.

Eftersom du är den som är mest aktiv i nonsens-trådar så antar jag att dessa är anledningen till att du ens besöker Studio Forum.

Kanske hade jag en sarkastisk ton och avslutningsfrasen kanske var en smula otrevlig, men jag hoppas faktiskt att du hittar ett forum som passar dig, nu när det inte längre kommer förekomma den typen av trådar som intresserar dig.

Varför jag skickade PM'et till dig vet jag inte riktigt, men jag ska fundera en stund. Omvärdera. Och återkomma.

Som jag upplever det är flertalet av genuint musikintresserade och musikaliskt aktiva på forumet nöjda med "upprensningen" av OT-avdelningen. Jag är inte särskilt bevandrad i forumvärlden, men jag är övertygan om att det finns rena snackforum där smiley- och kånkelbärstrådar är uppskattade.

//Young Dan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ja, de-snackforumen alltså har ju ersatt fritidsklubbar och ungdomsgårdarna som försvann redan när jag var "ung"... 😎

Jasså.

Så man behöver inte ens gå ut längre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men Oknytt, du förstår säkert vad jag menade.

Eftersom du är den som är mest aktiv i nonsens-trådar så antar jag att dessa är anledningen till att du ens besöker Studio Forum.

Kanske hade jag en sarkastisk ton och avslutningsfrasen kanske var en smula otrevlig, men jag hoppas faktiskt att du hittar ett forum som passar dig, nu när det inte längre kommer förekomma den typen av trådar som intresserar dig.

Varför jag skickade PM'et till dig vet jag inte riktigt, men jag ska fundera en stund. Omvärdera. Och återkomma.

Som jag upplever det är flertalet av genuint musikintresserade och musikaliskt aktiva på forumet nöjda med "upprensningen" av OT-avdelningen. Jag är inte särskilt bevandrad i forumvärlden, men jag är övertygan om att det finns rena snackforum där smiley- och kånkelbärstrådar är uppskattade.

//Young Dan.

Vem är det som bestämmer om VEM som får vara på det här forumet egentligen?? är det DU??

Dessutom, VAD BETYDER OT?

Jo, det betyder OFF TOPIC!!

Och då kan man undra VAD BETYDER OFF TOPIC??

JO men se på Faan, det BETYDER = U T A N F Ö R Ä M N E T!

D V S: Utanför ämnet MUSIK

Nonsens eller inte -trådar, det är DIN tolkning, vissa har just använt OT precis som det betyder, även JAG, UTANFÖR ÄMNET

Vill bara påpeka det du skrev här :

"men jag hoppas faktiskt att du hittar ett forum som passar dig, nu när det inte längre kommer förekomma den typen av trådar som intresserar dig."

Det TOLKAR jag som det är MIG du vill ha bort, eller är det en ny form av "rasism"

mot folk som INTE spelar nått särskilt instrument eller gör EGEN musik??

jag KANSKE tycker om MUSIK utan ett behöva vara med i ett band eller hitta på låtar själv

Som jag också sa i mitt förra inlägg till dig, det finns folk här som jag TYCKER OM att tjattra och skoja med!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jo, men Oknytt, du förstår säkert vad jag menade.

Eftersom du är den som är mest aktiv i nonsens-trådar så antar jag att dessa är anledningen till att du ens besöker Studio Forum.

Kanske hade jag en sarkastisk ton och avslutningsfrasen kanske var en smula otrevlig, men jag hoppas faktiskt att du hittar ett forum som passar dig, nu när det inte längre kommer förekomma den typen av trådar som intresserar dig.

Varför jag skickade PM'et till dig vet jag inte riktigt, men jag ska fundera en stund. Omvärdera. Och återkomma.

Som jag upplever det är flertalet av genuint musikintresserade och musikaliskt aktiva på forumet nöjda med "upprensningen" av OT-avdelningen. Jag är inte särskilt bevandrad i forumvärlden, men jag är övertygan om att det finns rena snackforum där smiley- och kånkelbärstrådar är uppskattade.

//Young Dan.

Vem är det som bestämmer om VEM som får vara på det här forumet egentligen?? är det DU??

Dessutom, VAD BETYDER OT?

Jo, det betyder OFF TOPIC!!

Och då kan man undra VAD BETYDER OFF TOPIC??

JO men se på Faan, det BETYDER = U T A N F Ö R Ä M N E T!

D V S: Utanför ämnet MUSIK

Nonsens eller inte -trådar, det är DIN tolkning, vissa har just använt OT precis som det betyder, även JAG, UTANFÖR ÄMNET

Vill bara påpeka det du skrev här :

"men jag hoppas faktiskt att du hittar ett forum som passar dig, nu när det inte längre kommer förekomma den typen av trådar som intresserar dig."

Det TOLKAR jag som det är MIG du vill ha bort, eller är det en ny form av "rasism"

mot folk som INTE spelar nått särskilt instrument eller gör EGEN musik??

jag KANSKE tycker om MUSIK utan ett behöva vara med i ett band eller hitta på låtar själv

Som jag också sa i mitt förra inlägg till dig, det finns folk här som jag TYCKER OM att tjattra och skoja med!!!

Ok.

Point taken.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Som jag också sa i mitt förra inlägg till dig, det finns folk här som jag TYCKER OM att tjattra och skoja med!!!

MSN?

I övrigt så är det inte bara ett forum för musik, utan för musikutövande och inspelning av musik.

Allt som är OT har givetvis lägre prio än det som forumet i huvudsak riktar in sig på. Helt logiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det TOLKAR jag som det är MIG du vill ha bort, eller är det en ny form av "rasism"

mot folk som INTE spelar nått särskilt instrument eller gör EGEN musik??

Nej, det är ingen rasism mot folk som inte gör musik.

Men detta är ett forum för folk som gör musik och som vill diskutera musik och musikskapande.

Vad är det du inte vill förstå?

EDIT; la till en rad...

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Det TOLKAR jag som det är MIG du vill ha bort, eller är det en ny form av "rasism"

mot folk som INTE spelar nått särskilt instrument eller gör EGEN musik??

Nej, det är ingen rasism mot folk som inte gör musik.

Men detta är ett forum för folk som gör musik.

Vad är det du inte vill förstå?

Oavsett om jag är på forumet eller inte så behöver inte du om du har ett eget liv behöva bekymra dig om vad jag gör och inte , eller hur

Och jag frågar dig en en gång: är det DU som bestämmer vilka som får vara med på forum??

Isf borde man ju också lämna in ett INTYG på att man verkligen är musiker, för tänk på en sak, KANSKE finns de som ljuger här....

Tänk om JAG ljuger, jag kanske visst är musikant,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag också sa i mitt förra inlägg till dig, det finns folk här som jag TYCKER OM att tjattra och skoja med!!!

MSN?

I övrigt så är det inte bara ett forum för musik, utan för musikutövande och inspelning av musik.

Allt som är OT har givetvis lägre prio än det som forumet i huvudsak riktar in sig på. Helt logiskt.

Tack för ditt svar, jag är ledsen över att det ska behöva bli såhär att man känner sig "utslängd" bara för man vill sitta på ett forum bland kompisar och trevligt folk, för att man själv inte är en musiker som de flesta andra..

ja jag har msn;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Oavsett om jag är på forumet eller inte så behöver inte du om du har ett eget liv behöva bekymra dig om vad jag gör och inte , eller hur

Nej såklart.

Jag är som många andra bara lite bekymrad över utvecklingen i OT-avdelningen, när det börjar trådkrigas i ämnet att starta flest fråga-trådar.

Studio Forum upplevs, som någon skrev som väldigt oseriöst när 5 av 10 trådar i aktiva ämnen-listan är rent trams.

Vad du gör och inte gör på internet är naturligtvis inte mitt bekymmer, men allvarligt Oknytt - förstår du ens vad jag menar och vart jag vill komma med det jag har skrivit i detta ämne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett om jag är på forumet eller inte så behöver inte du om du har ett eget liv behöva bekymra dig om vad jag gör och inte , eller hur

Nej såklart.

Jag är som många andra bara lite bekymrad över utvecklingen i OT-avdelningen, när det börjar trådkrigas i ämnet att starta flest fråga-trådar.

Studio Forum upplevs, som någon skrev som väldigt oseriöst när 5 av 10 trådar i aktiva ämnen-listan är rent trams.

Vad du gör och inte gör på internet är naturligtvis inte mitt bekymmer, men allvarligt Oknytt - förstår du ens vad jag menar och vart jag vill komma med det jag har skrivit i detta ämne?

Men jösses människa, jag har verkligen INTE uppfattat det som trådkrig, eller tävlan om vem som gör mest trådar

DET ÄR PÅ SKOJ

Får man inte ha kul och skoja så vill jag ändå inte vara med så du kan ta det lugnt och sluta ha dina agg mot mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Får man inte ha kul och skoja så vill jag ändå inte vara med så du kan ta det lugnt och sluta ha dina agg mot mig

Jag har väl inget agg mot dig Oknytt?

Det kom ut lite fel allting kanske.

Och är det nån som tar det lugnt så är det väl jag?

EDIT; jag börjar gilla den här diskussionen...

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Som jag också sa i mitt förra inlägg till dig, det finns folk här som jag TYCKER OM att tjattra och skoja med!!!

MSN?

I övrigt så är det inte bara ett forum för musik, utan för musikutövande och inspelning av musik.

Allt som är OT har givetvis lägre prio än det som forumet i huvudsak riktar in sig på. Helt logiskt.

Tack för ditt svar, jag är ledsen över att det ska behöva bli såhär att man känner sig "utslängd" bara för man vill sitta på ett forum bland kompisar och trevligt folk, för att man själv inte är en musiker som de flesta andra..

ja jag har msn;)

Ja, min poäng var att man kanske ska använda MSN till att tjattra med folk som man tycker om att tjattra med.

Det är väl egentligen inte så att du blir utslängd, utan att huset du kommit in i stänger igen o städar upp ett rum som husets värd och majoriteten av de boende tycker tar för mycket plats. Om du inte hittar nåt roligt i de andra rummen så kan du gå om du vill. Om du hittar nåt som intresserar så är du välkommen att stanna hur mycket som helst. Men huset/forumet har en specialinriktning, det går inte att komma ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag också sa i mitt förra inlägg till dig, det finns folk här som jag TYCKER OM att tjattra och skoja med!!!

MSN?

I övrigt så är det inte bara ett forum för musik, utan för musikutövande och inspelning av musik.

Allt som är OT har givetvis lägre prio än det som forumet i huvudsak riktar in sig på. Helt logiskt.

Tack för ditt svar, jag är ledsen över att det ska behöva bli såhär att man känner sig "utslängd" bara för man vill sitta på ett forum bland kompisar och trevligt folk, för att man själv inte är en musiker som de flesta andra..

ja jag har msn;)

Ja, min poäng var att man kanske ska använda MSN till att tjattra med folk som man tycker om att tjattra med.

Det är väl egentligen inte så att du blir utslängd, utan att huset du kommit in i stänger igen o städar upp ett rum som husets värd och majoriteten av de boende tycker tar för mycket plats. Om du inte hittar nåt roligt i de andra rummen så kan du gå om du vill. Om du hittar nåt som intresserar så är du välkommen att stanna hur mycket som helst. Men huset/forumet har en specialinriktning, det går inte att komma ifrån.

Då undrar jag varför du inte sitter på MSN, nä du kanske inte har kompisar??

Men tänk på att du sitter antagligen på ett forum för prata med folk som du inte har kontakt med privat. Det är ju därför det finns olika forum, comunitys, eller hur?

Det här är ju löjligt, märker inte du det

Jag står fast vid min teori att det ni håller på med du och Danny är fan en rasismkampanj ni har mot mig

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Men huset/forumet har en specialinriktning, det går inte att komma ifrån.

Där har vi kärnan!

Tack, Phille.

Tyvärr tror jag inte den gick hem för oknytt... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Då undrar jag varför du inte sitter på MSN, nä du kanske inte har kompisar??

Men tänk på att du sitter antagligen på ett forum för prata med folk som du inte har kontakt med privat.

Mina kompisar umgås jag hellre med IRL, o detta forum är jag med i för att det är inriktat på just musikinspelning och musicerande - något jag utövar.

Rasism utövar jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag står fast vid min teori att det ni håller på med du och Danny är fan en rasismkampanj ni har mot mig

Nej de sysslar inte med någon form av rasism.

Danny kom med ett förslag som gillades av rätt många inkl. Ohlsberg. Själv är jag möjligen skeptisk, men jag ser problemet.

Danny har oxå, om jag tolkar hans inlägg rätt, backat en centimeter och förklarat för dig att han inte alls menade att vara onödigt hård. Så din heder torde vara upprättad.

Det är lite ditt val; du kan välja att tolka uppmaningen "hoppas du hittar ett ball ställe att hänga på" (fritt citat) som något positivt.

***

Om jag inte är helt ute och cyklar så är du egentligen en rätt glad skit. Fortsätt så, och hantera en eventuell negativ kommentar utan snedtolkning. Om jag får skärpa tonen lite, så är det rätt grovt att obefogat kalla nån rasist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ok Oknytt, nu ska jag förklara exakt vad det är jag menar, och jag hoppas att du kommer förstå;

Studio Forum är, som Herr Phil hade den goda smaken att uttrycka det, ett diskussionsforum med specialinrikting: musik och musikskapande.

Detta är ett enormt brett ämne och ett gigantiskt paraply under vilket det ryms ett närmast oändligt antal ämnen som behandlar musik och musikskapande i någon form.

För inte så länge sedan var Studio Forum ett forum där i stort sett enbart musiker och musikintresserade bytte erfarenheter och kom med tips och råd för att hjälpa andra musiker och musikintresserade. Allt kändes väldigt seriöst och professionellt och det skojades en hel del, även om det isåfall skojades i musiktrådar. Nu har det som någon skrev "ballat ur" till det som Olsberg kallar en lekstuga, där folk som inte har det minsta intresse av att diskutera musik i stort eller smått skapar nya trådar på daglig basis och på så vis spamar sönder Studio Forum. Flera av medlemmarna använder sig av andra musikforum när dom på ett seriöst vis vill diskutera musik, och tittar in på Studio Forum för att se vilka dom senaste tramstrådarna är.

Den längsta tråden, som Pluffo skapade är en tråd som är utmärkt att skoja och tramsa och nonsenschatta i, jag gör det själv ganska ofta och tycker att det är underhållande, och ibland känns som att man sitter och pratar med ett gäng polare. Tråden Fråga Oknytt var också rätt underhållande, men följdes snabbt av trådar som kopierade ämnet och vattnade ut idén totalt. Jag tycker att den längsta tråden är ett bra ställe att posta sånt som inte har med musik att göra - där kan vi/ni skoja och personer kan ställa sina frågor om tvättstugor, sjukdomar och annat utan att behöva skapa ny trådar. Alla som är intresserade av det jag kallar trams tittar ändå alltid in i längsta tråden.

Jag har flera intressen utom musik - när jag vill diskutera mode så använder jag mig av ett modeforum där modeintresserade är medlemmar, när jag vill byta recept och matlagningstekniker eller allmänt diskutera kring mat och dryck tittar jag naturligtvis in på t.ex. Ironchef-forumet, där kockar, sommelierer och andra branschkunniga personer träffas. Har jag skrivit poesi eller noveller jag vill ha feedback på så postar jag detta på ett posei- eller skrivforum. Dessa är exempel på forum med specialinrikting.

Vill jag sen chatta bort lite tid eller en sömnlös natt så skriver jag i forum eller trådar som är skapade för just detta, t.ex. Studio Forums längsta tråd.

Så tillbaks till kärnan - Studio Forum är ett diskussionsforum med specialinrikting på musik. Är man inte intresserad av musik eller vill diskutera musikskapande så är det kanske en idé att söka upp ett forum som inte har denna specialinrikting.

Hur någon sen kan få mina tankar till rasism, förstår jag inte.

Oknytt, är vi vänner igen?

EDIT; 🙁🙂

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Men så länge längsta är kvar och moderatorerna inte är alltför hårda såhär i "övergången" så blir dte säkert bra. 🙁

Word, Overkill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
En fråga: Varför är alla myspace-trådar och t.ex "HD READY" kvar? Vart går liksom själva gränsen? Varför finns det tre politik-trådar när alla tre utgår från olika punkter men efter ett par sidor blir pajkastning/vänster-höger debatt?

Jag tycker att moderatorerna är ganska snabba på att låsa trådar som spårar ur och på att varna medlemmar som går över gränsen.

Många av politiktrådarna innehåller dessutom ämnen som vi är intresserade av och som kan ha en anknytning till musikskapande; fildelings- och kulturfrågor.

Du förstår säkert själv vilka trådar det är som behöver rensas bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...