Jump to content
Annons

Bort me spamm frÄn startsidan!


pirateKING

Recommended Posts

Jag tycker inte att onödiga trÄdar typ: "Vad lyssnar du pÄ just nu"-trÄden borde komma fram pÄ "Senaste trÄdarna" pÄ startsidan. Tycker det Àr helt onödigt dÄ den funktionen annars Àr strÄlande. NÀr jag surfar forum.studio.se sÄ anvÀnder jag mig jÀttemycke av startsidans "Senaste trÄdarna".

SÄ snÀlla lÄt inte sÄdana trÄdar komma upp dÀr. Det Àr helt onödigt, ingen bryr sig om vad folk lyssnar pÄ, folk bara spammar dÀr för att fÄ flera posts vilket gör att den hela tiden hamnar pÄ startsidan.

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Jag hĂ„ller med ocksĂ„... kanske Ă€ven att medlemspresentationerna kunde försvinna frĂ„n startsidan? Kanske t o m ta bort postcount frĂ„n den kategorin ocksĂ„.. 😉

Det tycker jag ocksÄ:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag hĂ„ller med ocksĂ„... kanske Ă€ven att medlemspresentationerna kunde försvinna frĂ„n startsidan? Kanske t o m ta bort postcount frĂ„n den kategorin ocksĂ„..  😉

Det tycker jag ocksÄ:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Egentligen. Jag tycker att man borde ta bort postrÀknaren helt. Den gör bara att medlemmar fiskar efter posts. :/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker att man borde ta bort postrÀknaren helt. Den gör bara att medlemmar fiskar efter posts. :/

Ja, fokuseringen pÄ antalet inlÀgg hÀr pÄ Studio Àr smÄtt sjuk.

Fast jag gillar att man efter ett visst antal inlÀgg ska kunna fÄ Àndra till en egen "titel"... -Och det Àr det vÀl fler som gör, dÀrav allt spam...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Spelar det nÄgon egentlig roll om den ligger pÄ startsidan eller inte? Allvarligt, det Àr vÀl bara och skita i den trÄden. Alla trÄdar i ett forum har vÀl samma vÀrde men av olika intresse för vissa? Om man ska förbjuda en sÄ kommer det ju bli en oÀndlig diskussion om varför man inte kan porta en hel hög med trÄdar. T ex alla trÄdar frÄn Bosse Pannben mÄste bort frÄn första sidan, hans inlÀgg Àr ju alltid sÄ ointressanta.

Nej...det hÄller inte.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker ocksÄ den ska flyttas. Precis som pirateKING anvÀnder jag ocksÄ startsidan vÀldigt mycket för att se de senaste trÄdarna, och jag Àr inte intresserad av att se allt spamm i vad-lyssnar-du-pÄ-trÄden.

LÀgger min röst pÄ att flytta den.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Spelar det nÄgon egentlig roll om den ligger pÄ startsidan eller inte? Allvarligt, det Àr vÀl bara och skita i den trÄden. Alla trÄdar i ett forum har vÀl samma vÀrde men av olika intresse för vissa? Om man ska förbjuda en sÄ kommer det ju bli en oÀndlig diskussion om varför man inte kan porta en hel hög med trÄdar. T ex alla trÄdar frÄn Bosse Pannben mÄste bort frÄn första sidan, hans inlÀgg Àr ju alltid sÄ ointressanta.

Nej...det hÄller inte.

Tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Spelar det nÄgon egentlig roll om den ligger pÄ startsidan eller inte? Allvarligt, det Àr vÀl bara och skita i den trÄden. Alla trÄdar i ett forum har vÀl samma vÀrde men av olika intresse för vissa? Om man ska förbjuda en sÄ kommer det ju bli en oÀndlig diskussion om varför man inte kan porta en hel hög med trÄdar. T ex alla trÄdar frÄn Bosse Pannben mÄste bort frÄn första sidan, hans inlÀgg Àr ju alltid sÄ ointressanta.

Nej...det hÄller inte.

Det Àr ju inte det som det handlar om. Vad-lyssnar-du-pÄ-trÄden Àr helt enkelt en trÄd som hör till Utanför Àmnet och om den flyttas dit tas den automatiskt bort frÄn Senaste i forumet pÄ förstasidan. Jag vÄgar bara drömma om vad startsidan sett ut som om alla utanför Àmnet-trÄdar hade kommit med dÀr!

EDIT: För övrigt, om du inte anvÀnder startsidan Àr det vÀl ointressant för dig vilken typ av trÄdar vi som faktiskt anvÀnder den vill se dÀr?

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker de tÀr skojjigare nÀr det hÀnder saken pÄ förstasidan.. har sutti mÄnga kvÀll dÄ det vart irl eller bara folk vart pÄ krogen, o det hÀnder inget alls.. trÄkigt Àr det!!!

men om det kommer upp nya inlÀgg Àr det skoj!! :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Det Àr ju inte det som det handlar om. Vad-lyssnar-du-pÄ-trÄden Àr helt enkelt en trÄd som hör till Utanför Àmnet och om den flyttas dit tas den automatiskt bort frÄn Senaste i forumet pÄ förstasidan. Jag vÄgar bara drömma om vad startsidan sett ut som om alla utanför Àmnet-trÄdar hade kommit med dÀr!

EDIT: För övrigt, om du inte anvÀnder startsidan Àr det vÀl ointressant för dig vilken typ av trÄdar vi som faktiskt anvÀnder den vill se dÀr?

JodÄ, jag anvÀnder startsidan. Tycker den Àr galant. Sorry om jag var oklar om detta, men kan inte pÄminna mig att jag skrev att jag inte anvÀnde den.

Fektum rektum Àr att jag vet inte om jag kan hÄlla med dig mannen. Somliga tycker det Àr kul att veta vad andra lyssnar pÄ för att fÄ upplsag. DÄ blir det ju som ett musik tips? Nu vet jag ej hur pass vanligt det Àr i denna trÄd. Personligen sÄ skriver/lÀser jag aldrig den trÄden men ser inget direkt problem med att den ligger dÀr den ligger.

Med andra ord jag ser inget problem. En trÄd om vin eller ferraris fÄr gÀrna ligga i OT dock.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr ju inte det som det handlar om. Vad-lyssnar-du-pÄ-trÄden Àr helt enkelt en trÄd som hör till Utanför Àmnet och om den flyttas dit tas den automatiskt bort frÄn Senaste i forumet pÄ förstasidan. Jag vÄgar bara drömma om vad startsidan sett ut som om alla utanför Àmnet-trÄdar hade kommit med dÀr!

EDIT: För övrigt, om du inte anvÀnder startsidan Àr det vÀl ointressant för dig vilken typ av trÄdar vi som faktiskt anvÀnder den vill se dÀr?

JodÄ, jag anvÀnder startsidan. Tycker den Àr galant. Sorry om jag var oklar om detta, men kan inte pÄminna mig att jag skrev att jag inte anvÀnde den.

Fektum rektum Àr att jag vet inte om jag kan hÄlla med dig mannen. Somliga tycker det Àr kul att veta vad andra lyssnar pÄ för att fÄ upplsag. DÄ blir det ju som ett musik tips? Nu vet jag ej hur pass vanligt det Àr i denna trÄd. Personligen sÄ skriver/lÀser jag aldrig den trÄden men ser inget direkt problem med att den ligger dÀr den ligger.

Med andra ord jag ser inget problem. En trÄd om vin eller ferraris fÄr gÀrna ligga i OT dock.

Jag gissar pÄ att det Àr rÀtt fÄ som följer "Vilken lÄt lyssnar du pÄ just nu"-trÄden, och dom fÄ skriver vÀldigt mycket. Kolla runt lit sÄ fÄr ni se. DÄ som absolut vill kolla den trÄden kan vÀl surfa in dit. Jag tycker den fÄr mer plats Àn den förtjÀnar.

Som musiktips mÄste den vÀl vara riktigt kass. Allt man fÄr veta Àr vad lÄten heter i stort sett och att nÄn kan tÀnka sig att lyssna pÄ den.

Sen Àr ju faktiskt detta ett forum för STUDIO, sÄ vad folk lyssnar pÄ borde vÀl vara OT, enligt mig iallafall.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag hĂ„ller med ocksĂ„... kanske Ă€ven att medlemspresentationerna kunde försvinna frĂ„n startsidan? Kanske t o m ta bort postcount frĂ„n den kategorin ocksĂ„..  😉

Det tycker jag ocksÄ:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Jovars. SjĂ€lv har jag inte sett ett enda intressant inlĂ€gg över huvud taget frĂ„n Thimmies sida. Men det har jag inga problem med. 😛

Ni som tycker det Àr för mycket poster utan kunskapsvÀrde - gör intressanta inlÀgg! vips, sÄ Àr nivÄn ett litet snÀpp högre igen.

Med jÀmna mellanrum lÀser jag:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...sult_type=posts

och nÄgra till, sÄ törsten slÀcks.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Egentligen. Jag tycker att man borde ta bort postrÀknaren helt. Den gör bara att medlemmar fiskar efter posts. :/

Löjligt, varför skulle man dÄ posta nÄgot?

eller vÀnta nu..?

Vad jag vill ha sagt Àr att jag hÄller med, iallafall delvis. Det gör jag eftersom jag vet att det vissa dagar Àr precis sÄ jag sjÀlv fungerar. Jag kommer pÄ att jag inte fÄtt nÄgot inlÀgg som rÀknats pÄ flera dagar, sÄ dÄ lÀgger jag nÄgon onödigt inlÀgg i "vilken lÄt..."-trÄden eller tittar om det kommit nÄgon ny presentation att sÀga hej i. Eller Ànnu vÀrre, letar upp den aktuella spamtrÄden (som kan vara vilken trÄd som helst som rÄkat halka lite OT), och lÀgger dit nÄgon smiley... och nÄgra ord sÄ att det ser ut som att jag tÀnkt efter.

Eller, riktigt sÄ Àr det ju inte, men man fÄr ju en liten knuff Ät det hÄllet iallafall. Jag tror att det Àr fler Àn jag som fungerar pÄ liknande sÀtt, och jag tror att andelen vettiga inlÀgg skulle öka om rÀknaren togs bort.

MEN! Om skitsnacket minskar, Àr det inte lika kul att hÀnga hÀr. DÄ skulle antalet vettiga inlÀgg minska. Jag tror nog trots allt pÄ rÀknaren som en positiv dragkraft, Àven om den genererar spam.

HÄller dock med om att "vilken lÄt"-trÄden ska till OT, men presentationerna bör vara kvar.

SĂ„dĂ€r, nu fick jag nr 604. 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
SÄja, nu kan avsluta den hÀr trÄden... Eller iallafall flytta fokus frÄn lyssna-trÄden.

https://www.studio.se/index.php?showtopic...ndpost&p=484289

🙂

Ja och se till sÄ att den inte kommer upp pÄ startsidan. Jag blir sÄ förbannad att sÄna hÀr trÄdar skall synas dÀr....

😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag hĂ„ller med ocksĂ„... kanske Ă€ven att medlemspresentationerna kunde försvinna frĂ„n startsidan? Kanske t o m ta bort postcount frĂ„n den kategorin ocksĂ„..  😛

Det tycker jag ocksÄ:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Det dĂ€r var ju ren humor! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Nu nĂ€r allt Ă€r konstaterat och trĂ„den Ă€r flyttat... sĂ„ kan vi vĂ€l flytta den hĂ€r trĂ„den ocksĂ„... jag gillar inte nĂ€r jag ser den pĂ„ förstasidan 😛

Eller Ă€r det hĂ€r den nya spĂ€m-trĂ„den 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

GĂ€st
Detta Àmne Àr nu stÀngt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...