Jump to content
Annons

Bort me spamm från startsidan!


pirateKING

Recommended Posts

Jag tycker inte att onödiga trådar typ: "Vad lyssnar du på just nu"-tråden borde komma fram på "Senaste trådarna" på startsidan. Tycker det är helt onödigt då den funktionen annars är strålande. När jag surfar forum.studio.se så använder jag mig jättemycke av startsidans "Senaste trådarna".

Så snälla låt inte sådana trådar komma upp där. Det är helt onödigt, ingen bryr sig om vad folk lyssnar på, folk bara spammar där för att få flera posts vilket gör att den hela tiden hamnar på startsidan.

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag håller med också... kanske även att medlemspresentationerna kunde försvinna från startsidan? Kanske t o m ta bort postcount från den kategorin också.. 😉

Det tycker jag också:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med också... kanske även att medlemspresentationerna kunde försvinna från startsidan? Kanske t o m ta bort postcount från den kategorin också..  😉

Det tycker jag också:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Egentligen. Jag tycker att man borde ta bort posträknaren helt. Den gör bara att medlemmar fiskar efter posts. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man borde ta bort posträknaren helt. Den gör bara att medlemmar fiskar efter posts. :/

Ja, fokuseringen på antalet inlägg här på Studio är smått sjuk.

Fast jag gillar att man efter ett visst antal inlägg ska kunna få ändra till en egen "titel"... -Och det är det väl fler som gör, därav allt spam...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Spelar det någon egentlig roll om den ligger på startsidan eller inte? Allvarligt, det är väl bara och skita i den tråden. Alla trådar i ett forum har väl samma värde men av olika intresse för vissa? Om man ska förbjuda en så kommer det ju bli en oändlig diskussion om varför man inte kan porta en hel hög med trådar. T ex alla trådar från Bosse Pannben måste bort från första sidan, hans inlägg är ju alltid så ointressanta.

Nej...det håller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också den ska flyttas. Precis som pirateKING använder jag också startsidan väldigt mycket för att se de senaste trådarna, och jag är inte intresserad av att se allt spamm i vad-lyssnar-du-på-tråden.

Lägger min röst på att flytta den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar det någon egentlig roll om den ligger på startsidan eller inte? Allvarligt, det är väl bara och skita i den tråden. Alla trådar i ett forum har väl samma värde men av olika intresse för vissa? Om man ska förbjuda en så kommer det ju bli en oändlig diskussion om varför man inte kan porta en hel hög med trådar. T ex alla trådar från Bosse Pannben måste bort från första sidan, hans inlägg är ju alltid så ointressanta.

Nej...det håller inte.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar det någon egentlig roll om den ligger på startsidan eller inte? Allvarligt, det är väl bara och skita i den tråden. Alla trådar i ett forum har väl samma värde men av olika intresse för vissa? Om man ska förbjuda en så kommer det ju bli en oändlig diskussion om varför man inte kan porta en hel hög med trådar. T ex alla trådar från Bosse Pannben måste bort från första sidan, hans inlägg är ju alltid så ointressanta.

Nej...det håller inte.

Det är ju inte det som det handlar om. Vad-lyssnar-du-på-tråden är helt enkelt en tråd som hör till Utanför ämnet och om den flyttas dit tas den automatiskt bort från Senaste i forumet på förstasidan. Jag vågar bara drömma om vad startsidan sett ut som om alla utanför ämnet-trådar hade kommit med där!

EDIT: För övrigt, om du inte använder startsidan är det väl ointressant för dig vilken typ av trådar vi som faktiskt använder den vill se där?

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker de tär skojjigare när det händer saken på förstasidan.. har sutti många kväll då det vart irl eller bara folk vart på krogen, o det händer inget alls.. tråkigt är det!!!

men om det kommer upp nya inlägg är det skoj!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Det är ju inte det som det handlar om. Vad-lyssnar-du-på-tråden är helt enkelt en tråd som hör till Utanför ämnet och om den flyttas dit tas den automatiskt bort från Senaste i forumet på förstasidan. Jag vågar bara drömma om vad startsidan sett ut som om alla utanför ämnet-trådar hade kommit med där!

EDIT: För övrigt, om du inte använder startsidan är det väl ointressant för dig vilken typ av trådar vi som faktiskt använder den vill se där?

Jodå, jag använder startsidan. Tycker den är galant. Sorry om jag var oklar om detta, men kan inte påminna mig att jag skrev att jag inte använde den.

Fektum rektum är att jag vet inte om jag kan hålla med dig mannen. Somliga tycker det är kul att veta vad andra lyssnar på för att få upplsag. Då blir det ju som ett musik tips? Nu vet jag ej hur pass vanligt det är i denna tråd. Personligen så skriver/läser jag aldrig den tråden men ser inget direkt problem med att den ligger där den ligger.

Med andra ord jag ser inget problem. En tråd om vin eller ferraris får gärna ligga i OT dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inte det som det handlar om. Vad-lyssnar-du-på-tråden är helt enkelt en tråd som hör till Utanför ämnet och om den flyttas dit tas den automatiskt bort från Senaste i forumet på förstasidan. Jag vågar bara drömma om vad startsidan sett ut som om alla utanför ämnet-trådar hade kommit med där!

EDIT: För övrigt, om du inte använder startsidan är det väl ointressant för dig vilken typ av trådar vi som faktiskt använder den vill se där?

Jodå, jag använder startsidan. Tycker den är galant. Sorry om jag var oklar om detta, men kan inte påminna mig att jag skrev att jag inte använde den.

Fektum rektum är att jag vet inte om jag kan hålla med dig mannen. Somliga tycker det är kul att veta vad andra lyssnar på för att få upplsag. Då blir det ju som ett musik tips? Nu vet jag ej hur pass vanligt det är i denna tråd. Personligen så skriver/läser jag aldrig den tråden men ser inget direkt problem med att den ligger där den ligger.

Med andra ord jag ser inget problem. En tråd om vin eller ferraris får gärna ligga i OT dock.

Jag gissar på att det är rätt få som följer "Vilken låt lyssnar du på just nu"-tråden, och dom få skriver väldigt mycket. Kolla runt lit så får ni se. Då som absolut vill kolla den tråden kan väl surfa in dit. Jag tycker den får mer plats än den förtjänar.

Som musiktips måste den väl vara riktigt kass. Allt man får veta är vad låten heter i stort sett och att nån kan tänka sig att lyssna på den.

Sen är ju faktiskt detta ett forum för STUDIO, så vad folk lyssnar på borde väl vara OT, enligt mig iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Jag håller med också... kanske även att medlemspresentationerna kunde försvinna från startsidan? Kanske t o m ta bort postcount från den kategorin också..  😉

Det tycker jag också:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Jovars. Själv har jag inte sett ett enda intressant inlägg över huvud taget från Thimmies sida. Men det har jag inga problem med. 😛

Ni som tycker det är för mycket poster utan kunskapsvärde - gör intressanta inlägg! vips, så är nivån ett litet snäpp högre igen.

Med jämna mellanrum läser jag:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...sult_type=posts

och några till, så törsten släcks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen. Jag tycker att man borde ta bort posträknaren helt. Den gör bara att medlemmar fiskar efter posts. :/

Löjligt, varför skulle man då posta något?

eller vänta nu..?

Vad jag vill ha sagt är att jag håller med, iallafall delvis. Det gör jag eftersom jag vet att det vissa dagar är precis så jag själv fungerar. Jag kommer på att jag inte fått något inlägg som räknats på flera dagar, så då lägger jag någon onödigt inlägg i "vilken låt..."-tråden eller tittar om det kommit någon ny presentation att säga hej i. Eller ännu värre, letar upp den aktuella spamtråden (som kan vara vilken tråd som helst som råkat halka lite OT), och lägger dit någon smiley... och några ord så att det ser ut som att jag tänkt efter.

Eller, riktigt så är det ju inte, men man får ju en liten knuff åt det hållet iallafall. Jag tror att det är fler än jag som fungerar på liknande sätt, och jag tror att andelen vettiga inlägg skulle öka om räknaren togs bort.

MEN! Om skitsnacket minskar, är det inte lika kul att hänga här. Då skulle antalet vettiga inlägg minska. Jag tror nog trots allt på räknaren som en positiv dragkraft, även om den genererar spam.

Håller dock med om att "vilken låt"-tråden ska till OT, men presentationerna bör vara kvar.

Sådär, nu fick jag nr 604. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med också... kanske även att medlemspresentationerna kunde försvinna från startsidan? Kanske t o m ta bort postcount från den kategorin också..  😛

Det tycker jag också:

https://www.studio.se/index.php?act=Searc...mmen%26%2333%3B

Spam?

Det där var ju ren humor! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...