Jump to content
Annons

Studiofestival #14 - jävla kritiker


woland

Recommended Posts

Hellou!

Temat "jävla kritiker" föddes ur denna tråd och går ut på att skapa en låt utifrån en färdig recension.

Recensionen som låten skall utgå ifrån finns här.

Regler :

1. Låten skall vara ca 210 sek (alltså 3 ½ min, inget annat 🙂 ) lång (utifrån recensionen).

2. Ditt bidrag skall vara en nyskriven originalkompostion av dig, alla genrer tillåtna.

3. Du skall stå för produktionen men andra musiker får användas.

4. Inskickat bidrag skall vara mp3 i 192 bit-rate.

5. Ditt bidrag skall döpas med ditt användarnamn & låttiteln (Soar).

6. 1 st bidrag per användare.

Anmälan:

Anmälan sker genom inskickat bidrag till mej innan deadline.

PM:a mig en länk till ditt bidrag.

Deadline:

Söndagen den 26:e november.

Gör kritikern stolt ! 😉

bidragen finns att hämtas Här

Redigerat av woland
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Usch...för komplicerat...har inte en aning vad de talar om... 

det är "bara" att tolka recentionen som du uppfattar den och få med textraden i sista refrängen och hålla tiden något så när.

"Soar" kan vara de mest fulländade tvåhundratio sekunderna i den moderna musikhistorien

det kanske är nån del som inte är lika fulländad, om låten blir för lång. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt med aktivitet i denna tråd men alla kanske har fullt upp med att göra låten och spela in. :rolleyes:

Det fanns ju ett stort intresse för "jävlakritiker" temat så det ska bli kul att hur många som lyckas få ihop något. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnade på Daft punk idag, fan va dåliga de var, väldigt enformigt och upprepande hela tiden.

Phil Spector har ju producerat en Ramonesplatta, så det kan ju bli bra!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäcker nu att jag bryter mot alla reglerna. Lite som jag tänkte att det skulle komma att bli. 😄

Låten är inte heller längre 3,5 minuter, snarare 4,5.

Jag har inte skrivit allt själv.

Den är inte som den felande länken mellan Irene Caras "Flashdance...What A Feeling", The Smiths "There's A Light That Never Goes Out" och Johnny Cashs cover på Nine Inch Nails "Hurt"

Den liknar inte det minsta Daft Punk och Phil Spector instängda i en friggebod på 14 kvadratmeter.

Den har inte det minsta i likhet med Åttiotalets klyschor när de möter sextiotalets förhoppningar sett med nutidens ögon.

Kanske det är musik som trotsar alla genrebeteckningar - Nej!

här finns den raka bastrumman från klubbmusiken, - Nej!

låtstrukturen och den alldeles galet själhäftande refrängen från popens finaste stunder - Nej!

Rockens grus under under naglarna - Nej!

vissångarens ärlighet, men samtidigt finns här också något helt annat - Haha!

Mao har jag diskat mig själv. Men jag borde väl lära mig..... någon gång..... Äh 😳

Men lycka till ni andra!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten är inte heller längre 3,5 minuter, snarare 4,5.

men 3,5 minuter av låten kanske

kan vara de mest fulländade tvåhundratio sekunderna i den moderna musikhistorien.
de resterande 60 sekunderna kanske inte var lika fulländade. 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäcker nu att jag bryter mot alla reglerna. Lite som jag tänkte att det skulle komma att bli. 😎

Låten är inte heller längre 3,5 minuter, snarare 4,5.

Jag har inte skrivit allt själv.

Den är inte som den felande länken mellan Irene Caras "Flashdance...What A Feeling", The Smiths "There's A Light That Never Goes Out" och Johnny Cashs cover på Nine Inch Nails "Hurt"

Den liknar inte det minsta Daft Punk och Phil Spector instängda i en friggebod på 14 kvadratmeter.

Den har inte det minsta i likhet med Åttiotalets klyschor när de möter sextiotalets förhoppningar sett med nutidens ögon.

Kanske det är musik som trotsar alla genrebeteckningar - Nej!

här finns den raka bastrumman från klubbmusiken, - Nej!

låtstrukturen och den alldeles galet själhäftande refrängen från popens finaste stunder - Nej!

Rockens grus under under naglarna - Nej!

vissångarens ärlighet, men samtidigt finns här också något helt annat - Haha!

Mao har jag diskat mig själv. Men jag borde väl lära mig..... någon gång..... Äh :rolleyes:

Men lycka till ni andra!!!

Petitesser 😄

Skicka in skiten bara!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan!

Var det den 26 som vad deadline? Då kanske jag hinner:

Skriva om låten, spela in på nytt och kanske till och med korta ned den?

Nä kanske inte! 😳

Jag tror jag snor en av Britta Sporres låtar de fyller ju kraven, tycker en del...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det före den 26:e den ska vara klar el. är det 23.59 den 26:e som är sista tid?

senast 23.59 den 26:e.

då får vi snart höra alla bidrag!

Link to comment
Dela på andra sajter

hur ser det ut med producerandet av jävla-kritiker låten,kommer ni hinna bli klara i tid?

har än så länge inte fått in mer än 2 bidrag.. så hur ser det ut för er andra, är det eventuellt så att deadlinen behöver flyttas fram lite, inte så kul ifall det antalet bidrag inte blir fler än en handfull... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...