Jump to content
Annons

Vilken gitarr?


Luke

Recommended Posts

Har en nybörjar elgitarr, märke Morgan.

En vanlig Stratocasterkopia i svart och vitt.

Den ser bättre ut än den låter 🙁

EDIT: Glömde säga att jag klistrat på ett stort Fenderklistermärke från min förstärkare på gitarren så officiellt är det en Fender Stratocaster 😄

Redigerat av Barris
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 126
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Bc Rich Kerry King Signature Special Guitar V

imgGrande_741.jpg

Helt okej gitarr! haft många roliga spelningar med den! men nu har elektroniken pajjat och den måste på service  🙂

Waw, har funderat länge på att köpa en sån. :rolleyes:

Själv har jag:

Concord Strata (jävla hembygge) 😎

Stagg V 😎

B.C Rich Warlock 😎

Jackson Warrior 😎

och jag kör med Elexir - 0,09 -0,42 på alla utom Warlocken där jag har 0,12 - 0,68.

Den brukar vara stämd i B eller i D en octav ner. 😎

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

El gitarrer: Warmoth Telecaster med seymore duncan micar. Handbyggd av gitarrmakare ifrån irland.

Variax

Akustiska: Fina FG26 (helsolid gitarr i gran och mahogny)

Levin Smallbody - 1917 Min blues gitarr som jag älskar väldigt mycket

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har 3 Fender Stratocaster, 1 Squier Telecaster, 1 Squier Stratocaster, 1 Epiphone Les Paul cherry red, 1 Gould ES335 kopia i sunburst, 1 stålsträngad Washburn, 1 nylonsträngad Levin + ytterligare en nylonsträngad av okänt märke,

en Jazzman bas kopia alá Squier.

Den guran jag gillar mest för tillfället är Gould ES335 kopian. Den är helt underbar.

Stämmer aldrig ur sig och verkligen har koll på tonerna och banden. Helt super. Underbart ljud. Skulle vilja ha en riktig Gibson ES335 med den bellar nästan 30 papp.

Link to comment
Dela på andra sajter

* Stålsträngad Tanglewood 15NS, låter riktigt bra och är helt solid kropp, väl värd sitt billiga pris om man hittar den, ca 4500 kr.

* Nylon Yamaha CG-151C, hyfsad standard, med solid top. Låter helt ok för sitt pris, runt 4000kr

* Elgitarr Telecaster custom 50/70s, med lönhals, riktig finlirare, sunburst, pris ingen aning 😄

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är min blygsamma samling

Gibson explorer

F-n dom är ju så coola. När är den ifrån ? Är den gulaktig ?

Gitarrer är en drog. Fast man bara kan lira på en i taget så vill man bara ha

fler och fler stående på ställen och på väggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)

Elgitarren.

Epiphone les paul standard XD

Fenix stratakopia (kjellsson moddad)

ackestålsträngat

Hagström

acke nylon

Neville

Cataluna

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick en Gibson Explorer av frugan när jag fyllde 30!

Den har jag senare bestyckat med två stygen EMG 81'or. Låter helt ok, och är skön att spela på även om den känns lite väl tung ibland...

explorer.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

El

Brownswille choirboy

Min första gitarr, en rosa (!) halvakustisk gitarr från musikbörsen. tror dom beställde in två stycken. en köpte jag, den andra hängde dom upp i taket bland gitarrerna de aldrig fick sålda.

funderar på att köpa en epiphone es335

akustikt

en Alhambra J2. nyinköpt tokskön gitarr med inbyggd mick

har även en nylonsträngad gitarr av märket classic. låter helt okej och är skön att spela på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elgitarrer

Ibanez ArtCore AF75 - mysig jazzburk!

Jackson Dinkyl XL Professional - jo, den funkade förrut, men inte nu längre. är däremot en bra dammuppsamlare!

Falcon Stratocaster - köpt av en fritidsgård för hundra år sen för en hundring, nya seymour duncanmickar, samt nytt stall, väntar på den nya halsen. 🙁

Hemmabygge - Min första gitarr.. farsan byggde den till mig så jag fick den julen, när jag var nio bast!!! asfin med lite J-bas kurvor!! 🙁

Akustiska

J&D brother - jädrans sunkig stålsträngad, men funkar, o har ganska mustigt ljud, när man drar på snusktunna strängar!!

Serenad - sextiotals nylonsträngad 3/4 gitarr, köptes av min farfar, gick vidare till farsan o senare mig. är ingen kvalitetsgitarr, men den är så jädra snygg!!

Höfner - nylonsträngad gammal gobit som jag hittade på min sambos föräldrars vind! låter asbra!

En annan! - farsgubben hittade en nylonsträngad acke i en kontainer på sitt jobb, och tog hem den varav jag limmade ihop den, fixade till den o slipade banden o lite sånt, drog på nya strängar, och prövade att spela in med den. o jisses va den lät bra!! lite finjusteringar så blir den lätt bäst! 😕

sen har jag trummor o basar med..😕 men det tillhör en annan tråd!!

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyligen iförskaffat mig en Peavey Wolfgang Special (Eddie Van Halen signatur). Är mycket nöjd med den då den bl.a. har "drop D mekanik".

Annars har jag spelat på samma gamla gura i 16 år. En billig Washburn för 3000:- Jag "byggde" om den ett antal gånger. Satte stämjärnet i den och karvade för att få plats med Humbucker fram, Lackat om den flera gånger. Bytt hals fram och tillbaka. Bytt elektroniken ett flertal gånger etc. etc.

En liten kul historia angående denna billiga gura. Jag fick äran att bli intervjuad i "YOUNG GUITAR Magasin" i Japan förra året. De ringde hem och intervjuade mig i 1,5 timme. De ville bl.a. veta vad jag hade för utrustning och gitrarrer. Jag "ljög" lite och sade att jag hade en "Custom made Washburn" eftersom det igentligen är en skitgitarr som jag "moddat" i många år.

De ville även ha bilder på mina prylar, vilket de fick. Men... då zoomade de in bilden på min gura och hittade modellnumret i allafall och bildtexten blev: Washburn KC40-V 😉

Lite som att spela Wimbledon med ett tennisracket från Statoil 😉

Young-Guitar.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibanez RG470FMWB.

Jävligt snygg. 😎 Dessutom riktigt skön att spela på. Man kan misshandla stallet hejvilt utan att den blir ostämd. 🙂

Tokai Fender-kopia (med en Fender-klisterlapp på huvudet 😄 )

Helt okej gitarr, vinröd snygg gitarr. Spelbarheten är rätt okej, men jag vill gärna byta ut mickarna...

Fender akustisk (vet inte modellnumret)

Förutom gamla strängar ( 😉 ) så är den helt okej. Djupt, härligt ljud ur den. 🙂

Bara så ni vet så såg jag en bild på Lynxos Ibanez och jag gissade på RG470 och dte var rätt!

Ska tillägga att jag är trummis 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Elgura:

Schecter C1+

DENNA handbyggda sak har jag nyligen fått hem. Klicka på Ztevie's Blue. Observera också att de satt in den i huvudloggan, haha...

Akustiskt:

Yamaha LS6X

De gör j-t trevliga gitarrer ser det ut som... är på jakt efter en till gitarr, tänkte Ibanez men nu är jag allt lite sugen på en Schecter av något slag! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyligen iförskaffat mig en Peavey Wolfgang Special (Eddie Van Halen signatur). Är mycket nöjd med den då den bl.a. har "drop D mekanik".

Annars har jag spelat på samma gamla gura i 16 år. En billig Washburn för 3000:- Jag "byggde" om den ett antal gånger. Satte stämjärnet i den och karvade för att få plats med Humbucker fram, Lackat om den flera gånger. Bytt hals fram och tillbaka. Bytt elektroniken ett flertal gånger etc. etc.

En liten kul historia angående denna billiga gura. Jag fick äran att bli intervjuad i "YOUNG GUITAR Magasin" i Japan förra året. De ringde hem och intervjuade mig i 1,5 timme. De ville bl.a. veta vad jag hade för utrustning och gitrarrer. Jag "ljög" lite och sade att jag hade en "Custom made Washburn" eftersom det igentligen är en skitgitarr som jag "moddat" i många år.

De ville även ha bilder på mina prylar, vilket de fick. Men... då zoomade de in bilden på min gura och hittade modellnumret i allafall och bildtexten blev: Washburn KC40-V 🙁

Lite som att spela Wimbledon med ett tennisracket från Statoil 😄

Young-Guitar.jpg

Tyckte du såg bekant ut på bild, sedan såg jag att det stod Supreme Majesty (det enda läsbara) i textblocket, först då kopplade jag. 😆

Lite nyfiken bara: Är det Mattias Norén som gjort omslaget till Elements of Creation plattan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elgura:

Schecter C1+

DENNA handbyggda sak har jag nyligen fått hem. Klicka på Ztevie's Blue. Observera också att de satt in den i huvudloggan, haha...

Akustiskt:

Yamaha LS6X

De gör j-t trevliga gitarrer ser det ut som... är på jakt efter en till gitarr, tänkte Ibanez men nu är jag allt lite sugen på en Schecter av något slag! 🙂

Ja, Schecter är fina...

Men hur mycket har du tänkt satsa?

Min andra elgura här uppe är ju ett custombygge från Polen, och jag kan varmt rekommendera en egen handbyggd från grunden...

Tänk att få bestämma allt själv, Från träslag till minsta detalj!?

Du kan få en polsk custom från 10.000:- och uppåt. Min gick på 16.000, vilket också är jävligt billigt... Kvalite'n är helt outstanding, inte en skavank eller tecken på hafsbygge någonstans.

Jag kan ju också nämna att jag skickat samma spec till ett antal firmor bl.a. några i USA, de ville ha 40-45000:-, Ruokangas i Finland skulle ha närmare 60 papp...

Och jag tvivlar på att de skulle kunna byggt den bättre, eftersom jag inte hittar några fel?

Skickade till ett tiotal firmor i Polen... Mellan 13-20.000:-.. Lite skillnad!

EDIT: Jag har inte bestämt mig än om jag ska sälja min Schecter, det kanske blir så om ett tag, ifall du är intresserad?

jag har slängt på svart mekanik och EMG 81/89 på bilderna du kan se HÄR...

Nu har jag sålt EMG-mickarna och lött tillbaka originalen, fast mekaniken är kvar än så länge...

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...