Jump to content
Annons

världens bästa musikvideo?


josie87

Recommended Posts

Annons
  • Svar 109
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Johnny Cash - Hurt

Word! Den video är helt makalös! Får gåshud varje gång jag ser den!

Kan bara hålla med...

Den är väl regisserad av nån känd regissör? Om jag inte minns helt fel.

George Lucas och Lasse Hallström. Colin Nutley producerade.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det många bra och inspirerande musikvideos att skriva om, men jag skall inte stjäla all er tid med att babbla om varför mina val är just de valen.

( Gör FETA beats, sliriga leadslingor och lägg arga gitarr-riff istället ) 🙂

Men, nummer ett i mitt hjärta är och kommer troligtvis alltid att vara, ja ni gissade rätt! (yeah right)

NO GOOD (Start The Dance) med PRODIGY ! 🙂

Finns att beskåda på följande adress :

http://www.vidilife.com/index.cfm?f=media....D3F-409B-AE97-9

Varför?

Videon säger allt! Slå Dig fri från systemet!

Notera Liam´s arga hantering av släggan mot en upphängd mur!

Flinth´s kippande efter luft i en glasbox som fylls med rök!

Transaktig, manisk dans underground!

Blir fortfarande lika spasmisk när jag ser den!

Dessutom är låten lika bra som universum är stort! PEACE!!!

Redigerat av Emo Niobic
Link to comment
Dela på andra sajter

Gnarls Barkleys video till låten Crazy är ju grymt snyggg. Hela videon är ett Rorshach-test. 😳

http://video.google.com/videoplay?docid=48...=gnarls+barkley

Sen är ju Dylans Subterranean Homsick Blues en höjdare.

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...301&q=bob+dylan

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

,19 July 2006, 16:05] Få videor är så grymma som Estranged med Guns n' Roses. I tell ya. Se den här: Estranged

rådiggar scenenen när Slash kommer ut ur vattnet med gitarren (ca 8 min in i videon). Undrar hur elektroniken i gitarren mådde efter saltvattensbehandlingen.. 🙂

Fö måste detta vara en av de längre videona jag sett. 9.40 lång.. Måste ha kostat en del!

😄

Saltvatten? Du tror väl inte de var ute i vattnet på riktigt? 😄

Scenen är faktiskt inspelad utomhus i havet. Så gitarren var väl kanske inte så brukbar efter den saltvattensbehandlingen... 😄

Det finns också två andra lite roliga grejer med den scenen, att Slash faktiskt har en våtdräkt under de tighta jeansen samt att dom hade en stuntman utklädd till Slash med under inspelningen av scenen...

Ska inte babbla för mycket, men en annan rolig kuriosa är att live-scenerna egentligen är ett montage av två tagningar. Publiken är inspelad under ett gig i Tyskland (München) medan bandet är inspelat i en filmstudiolokal (man byggde upp scenen igen) i Long Beach, LA.

Nåväl, en video som nästan håller samma klass som Estranged ( 😆 ) är New noise med Refused. Ah, den är cool den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sabaton - Attero Dominatus 😆

Har alltid varit svag för töntiga 80-tals hårdrocksvideos så jag väljer nog: Twisted Sister - "We're not gonna take it"

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl som vanligt läxa upp forumet vad gäller smak och tycke, denna gång med Fransk erotisk och konstfull form i Mylene Farmer´s låt:

Pourvu Qu´elles Soient Douces

en skön retroflash från slutet av 80-talet, bifogar givetvis en annan Fransyska i samma veva, en favoritlåt 1983-84---detta är klass!!!

hepp gick inte att hitta...Jeanne Mas hette hon i alla fall och låten TOUT PREMIÈRE FOIS som är svinbra i original gick varm på radio MRS osv på den gamla goda tiden när man gjorde lumpen på A7 i Visby 1984, ni får hitta/köpa den själva... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån av Jennifer Lopez musikvideos givetvis 😏

(helst utan musik dock)

Och endast med loopad sekvens på hennes rumpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån av Jennifer Lopez musikvideos givetvis 😏

(helst utan musik dock)

Och endast med loopad sekvens på hennes rumpa.

I BREDbild 😛

Syns bäst i 16:9 på en 100" plasma...eller det kanske blir lite FÖÖÖR mycket stuss?

Link to comment
Dela på andra sajter

Syns bäst i 16:9 på en 100" plasma...eller det kanske blir lite FÖÖÖR mycket stuss?

Tss.... Det kan aldrig bli för mycket stuss!!! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Min favorit är kanske inte en musikvideo i vanlig bemärkelse,, snarare en kortfilm.

Cost of living

Någon som sett den? En perfomance/dans -film.

Jag har letat och letat, men hittar den inte på nätet, någon som har den?!

Grymt bra tycker jag i alla fall den är.

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är utan tvekan den snyggaste videon jag sett:

Grym låt också!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Daft Punk's Around The World är väldigt bra. Sen är den med hunden jävligt cool också. Vet inte vilken låt det är till, nån från Homework iaf. Da Funk kanske det är?

Sigur Rós' Glósóli är min absoluta favoritvideo (länk). Har aldrig sett någon vackrare, det är faktiskt helt sjukt vad grym den är. Precis lika snuskigt bra som låten faktiskt.

Chemical Brothers' Star Guitar är en annan favorit (

länk).

Kanske kommer på fler...

Link to comment
Dela på andra sajter

Daft Punk's Around The World är väldigt bra. Sen är den med hunden jävligt cool också. Vet inte vilken låt det är till, nån från Homework iaf. Da Funk kanske det är?

Ja, jag tror att Da Funk är hundvideon.

Min Daft Punk-favorit är dock Revolution 909: i videon får man se hur en tomatfläck på en polis skjorta kommer till, från att bonden planterar tomaten till att polisens mamma gör i ordning hans matlåda. Sinnessjukt snygg, och en grym låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

booster (oregistrerad)
Sigur Rós' Glósóli är min absoluta favoritvideo (länk). Har aldrig sett någon vackrare, det är faktiskt helt sjukt vad grym den är. Precis lika snuskigt bra som låten faktiskt.

Hade inte sett den innan, måste säga att den var riktigt vacker!

Lite kul är att vi under en riktigt blöt festkväll i Reykjavík för ett par år sedan hamnade på en fest hemma hos sångaren i just Sigur Rós. Väl där drack vi upp hans sprit och frågade honom 1000 ggr om hans bror var Håkan Hellström, då han hade en sjömanskostym på sig. (Det var tydligen en maskerad...). Sen agerade vi DJ och spelade enbart Beatles i ca en timme tills de nog tröttnade på oss och bad oss gå...

Skulle nog be om ursäkt om jag träffade honom idag.

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...