Jump to content
Annons

världens bästa musikvideo?


josie87

Recommended Posts

Annons
  • Svar 109
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 3 veckor senare...
Immortal - Call of the Wintermoon

Det är så rätt att man blir rädd!

sjukt bra.. hade fan inte sett den. knäckte ju videon till Blashyrk med hästlängder. finns fan inget som går upp mot corpsepaint, facklor och norsk barrskog.

Satyricons Mother north (uncensored.. of course) är fan ingen lek heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag gillar Radiohead's video till låten "Just".

Den är grym, likaså många av deras andra videor!

Har sett att några Sigur Ros har omnämnts, men mina favoriter är:

Untitled #1 (Vaka)

Viðrar vel til loftárása

De lyckas nästan få mig till tårar de här två!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg en gammal musikvideo med en syntrockgrupp som hette Ultravox. Låten/videon var The Thin Wall. Trots att den nog är 25 år gammal blev jag imponerad av regi och produktion. Faktiskt den musikvideo jag gillar bäst.

Jag tror att det delvis hänger ihop med att när musikvideovågen kom i början av 80-talet satsade man ganska mycket på att få till en bra video. Man brände stora budgetar, ibland på flera miljoner kronor (även om exempelvis Dire Straits 25-miljonersvideo Calling Elvis misslyckades) och hade riktiga filmregissörer och producenter en masse.

Senare blev musikvideogenren urvattnad. Alla var tvungna att göra videos för att få airplay och guldkornen försvann lätt i mängden. Andra gamla bra videos jag sett på senare tid är Billy Joels "Pressure". Nigel Pattersons video till a-has låt Train of Thought är också jättebra. Fin grafik.

Men ibland är det enkla det geniala. Jag minns tex Portishead Sour Times från cirka 1994. Enkel och oförglömlig. (Dire Straits lågbudgetvideo Walk of Life visade också att idén kan sälja bättre än budgeten så att säga. FÅnig video men effektiv.)Många Massive Attack-videos är också ovanligt bra, liksom Chris Cunninghams videos till exempelvis Björk.

Eric Prydz video som några håller högt här såg jag för första gången helt nyligen. Innan jag sett den fattade jag inte varför låten blev så poppis. Jag har läst allt om tillblivelsen av den, bl a i Studio, men när jag såg videon fattade jag ju. Det är videon som är stor, inte låten. Helt hysterisk video. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Men effektiv var den ju...och det är ju det viktigaste med att sälja en produkt, att marknadsföringen är effektiv, oavsett öm det är "kycklig på fredag" eller en laptopåtervunnen låt blandad med Korg Legacy Collection.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

The tiny kör en riktigt snygg video som man ser ibland. Eller om det är låten som är riktigt bra. Fin estetik iallafall.

Annars gillar jag det såna där tramsiga saker från runt -67 när det mest handlade om att flamsa och ha kul. Lågbudget, lekfullt och trovärdigt.

Digga pink floyd - arnold layne

hihi, de är så söta. hattar blåser av och de går i armkrok och försöker vara allvarliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tunnan och Moroten - Runka to the hills 😆

http://video.google.com/videoplay?docid=84...179343093&q=tgb

Den är allvarligt den bästa musikvideon som finns på Google

det var det bästa jag hört ngnsin!!!!!!!!!!!!

fan va ja saknat dom..inte hört ngt av dom på flera år.. 😆

men nu är jag glad igen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...