Jump to content
Annons

Dagens ord!


Majken

Recommended Posts

Dags för Majken att starta en ny livsviktig tråd i offtopic forumet, reglerna är enkla. Ni får endast posta angående ord som är intressanta, nytänkande eller används allt för sällan. Sedan ska ni gärna sätta ordet i ett sammanhang eller ge förslag på hur det kan användas. Den som bryter mot reglerna får kall gröt på julafton.

Upplägget kommer egentligen från en god vän, så tack Jodson 😱

---

Dagens ord: Snowracer-mord

Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,814441,00.html

Förslag: "Jimmy Hoffa är sedan flera år försvunnen och polisen misstänker att han kan ha förolyckats i ett snowracer-mord."

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

You go, Majken! Kolla i längsta tråden, det var någon tjej där som ropade på dig. 😱

För att hålla sig on topic i ett off topic-ämne... 😆

Ord: Rasar.

Sammanhang: Bert Karlsson rasar mot deltagare i Melodifestivalen.

Har alltid tyckt att det ordet varit lite lustigt. Hittade tidningarna på det, eller fanns det redan innan? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

jodson (oregistrerad)

Ja och hej allihopa! Nu kände jag mig tvungen att hälsa bara för att Majken namedroppade mig. Attans bananer. Jag brukar ju bara läsa vad alla andra skriver. Det här kommer bli en ytterst intressant och spännande följetong. Så att ni ska bli lite inspirerade har jag letat upp några tidigare ord:

"Knark-kaka"

"Tjallarmord"

"Bordellhärva"

"Dödslista"

"Porrfest-tjej"

"Sexnödig"

"Utplåna"

Så, nu sitter ribban där den ska. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

uschanamig

Uschanamig vilket herrans reverb du har lagt på Svennes gitarr.

Långben säger väl så, i serietidningarna! 😄

Han säger nog snarare uschiamej har jag för mig. 🙂

Aha, okej. Något sådant var det i alla fall. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nej det tror inte jag det är! Jag tror snarare det är när småbarnen från en radhusfamilj tar sig ut och hugger ned a-lagare som sniffar butangas.

Därmed leder jag er in på ett fantastiskt ord, som nästan bara JAG använder:

VEDERSTYGGLIGT!

Det betyder att något är rent ut sagt för djävligt.

Exempel:

Att erkänna T Linderoth som en viktig kugge i det svenska VM-laget är något rent vederstyggligt!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

"Knark-kaka"

"Tjallarmord"

"Bordellhärva"

"Dödslista"

"Porrfest-tjej"

"Sexnödig"

"Utplåna"

Så, nu sitter ribban där den ska. 🙂

Hej Jodson! Jag tycker det verkar som om Du glömde det andra ledet i leken? Här kommer ett förslag:

Efter att ha ätit av en knark-kaka virrade Pundar-Jocke ut på sta´n. Det var bäddat för trubbel. Han hade knappt kommit igång förrän han fastnade i en bordellhärva som låg och skräpade. När han som bäst höll på att försöka tråckla sig ut, träffade han på en sexfest-tjej som sa att hon var sexnödig. Jocke var inte nödbedd. Men efter kärleksakten smet tjejen ur bordellhärvan och sprang gråtandes och hämtade sin far. Fadern var jättearg. Han sa att han skulle utplåna Jocke och att han stod högst upp på faderns dödslista. Jocke ströp fadern med bordellhärvan och tvingade sen i sexfest-tjejen en jättestor knarkkaka. Sexfest-tjejen grät och undrade varför han gav henne en dödlig mängd knark-kaka. "Tjallar-mord!" sa Jocke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom mitt (fula) ord nog inte får skrivas här i forumet så får jag väl länka dit i stället. Det lustiga är att just en sån hatt (eller mössa är det egentligen) hade jag som liten :rolleyes:

EDIT: Sorry... Nu hamnade detta ämne under midjan också 😮

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom mitt (fula) ord nog inte får skrivas här i forumet så får jag väl länka dit i stället. Det lustiga är att just en sån hatt (eller mössa är det egentligen) hade jag som liten 😉

EDIT: Sorry... Nu hamnade detta ämne under midjan också 😄

"Exempel: Ingen har sett till Igor sen han tryckte huvudet i fel björnfitta häromdagen."

😆😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jodson (oregistrerad)

"Knark-kaka"

"Tjallarmord"

"Bordellhärva"

"Dödslista"

"Porrfest-tjej"

"Sexnödig"

"Utplåna"

Så, nu sitter ribban där den ska.  😉

Hej Jodson! Jag tycker det verkar som om Du glömde det andra ledet i leken? Här kommer ett förslag:

Efter att ha ätit av en knark-kaka virrade Pundar-Jocke ut på sta´n. Det var bäddat för trubbel. Han hade knappt kommit igång förrän han fastnade i en bordellhärva som låg och skräpade. När han som bäst höll på att försöka tråckla sig ut, träffade han på en sexfest-tjej som sa att hon var sexnödig. Jocke var inte nödbedd. Men efter kärleksakten smet tjejen ur bordellhärvan och sprang gråtandes och hämtade sin far. Fadern var jättearg. Han sa att han skulle utplåna Jocke och att han stod högst upp på faderns dödslista. Jocke ströp fadern med bordellhärvan och tvingade sen i sexfest-tjejen en jättestor knarkkaka. Sexfest-tjejen grät och undrade varför han gav henne en dödlig mängd knark-kaka. "Tjallar-mord!" sa Jocke.

Hatten är din, helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

När man inte är nöjd med en vara så kan man ju reklamera den.

Vad kallas man då? Apropå SAOL, jag hittar inte det ordet där!!

REKLAMATÖR

eller

REKLAMERARE

eller ingetdera?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

När man inte är nöjd med en vara så kan man ju reklamera den.

Vad kallas man då? Apropå SAOL, jag hittar inte det ordet där!!

REKLAMATÖR

eller

REKLAMERARE

eller ingetdera?

😉

:musik

::gnällspik!:: 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

reklamist?

Reklamationsutropare?

reklamand?

reklam-and? 😉

Fan - jag har haft leksaksaffär i 11 år, och jag har inte en aning! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Reklam-and tror jag inte på, då kan det lika gärna heta reklam-struts.

Hur går försäljningen av leksakstrumset nuförtiden??

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Porrkropp

"Birger lyfte valken kring bältet och jämförde sig stolt med planschen på väggen. Du och jag Ron Jeremy, du och jag. Han njöt till fullo när han smekte sin lekamen samtidigt som han passade på att insupa den vackra porrkroppen som reflekterades tillbaka mot honom i hallspegeln."

MP3-mord

"Alexander Bard satt förstummad när han hittade nya BWO-skivan på Direct Connect. Låtarna var kodade i 96kbps med Fraunhofer och var knappt lyssningsbara.

- MP3-mord! brölade den förkrossade Alexander när musiken knastrade förbi i Winamp-spelaren. Samtidigt slogs den store konstnärens liv sakta i spillror"

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

På Kanal 5:s text-tv stod det i natt om ett "Snowracer-mord". Tydligen hade en vansinnig kvinna slagit ihjäl en man med en dylik, brr! En polis sade att den avlidne såg ut som efter en rejäl trafikolycka. Jag undrar bara om detta verkligen inte är en trafikolycka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller helt med Stefan att det här med att plocka in ord från s.k. blattesvenska i SAOL är det dummaste jag har hört på mången god dag. Allra värst är när man får se chefredaktören på Gringo sitta i tv och försvara det, men själv talade han helt normalt under samtalet. Att lära sig tala korrekt underlättar när man vill bli förstådd.

Ursäkta för trådkapningen, men jag blev så upprörd, jag bor ju i Malme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...