Jump to content
Annons

FL Studio Tutorial videos


Piccazzo

Recommended Posts

Här kommer några FL Studio Videon.

Kanske dom kan tvätta bort stämpelt om att det är ett amatörprogram

då dessa Producenter/Låtskrivare tjänar mer än dom flesta på sina låtar..

50 cent " in da club "

Reggaton Tutorial

Phene Tutorial 1

Phene FL Studio Demo

Jay Z " A million and one questions"

Outlaw making da beat

Så där.

Nu har ni lite att titta på ett tag framåt...

Höger klicka och spara ifall ni vill ha dom på hårddisken.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

uh. jorå, madskillz på att tråckla på en trött kick och virvel över nån snodd slinga. Vad vore hiphop utan efterproduktion av tredje part och befintlig musik att nasa på? Om Phene tjänar mer än någon som pantar burkar så kommer jag må genuint dåligt.

jaja, de va ju bara tutorials, men på något sätt fick dom FL att framstå kanonamatör. Göm länkarna, annars kommer jag snart bli tvungen att använda cubase eller nåt istället för FL 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, trevliga tutorials och det är alltid roligt med just tutorials men jag vet inte riktigt hur detta skulle hjälpa till att tvätta bort någon amatörstämpel. Detta ligger ju just på en rätt amatörmässig nivå.

Dock så tycker jag att hela den här amatördiskussionen är fjantig. Det går att skapa schysst musik med alla dessa program även om detta kanske inte var något bra exempel på just detta 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Förhoppningsvis är det människan som skapar musiken och inte tekniken 🙂

FL Studio kan knappast vara för amatörer...även om amatörer lätt kan komponera ihop något som går att lyssna på.

Har själv bara Express versionen eftersom plånboken inte tillåter några större utsvävningar för tillfället 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte tänka mig något fall där utrustning är viktigare än begåvning. Jo, det finns givetvis några fall där begåvningen är så vek att det krävs fet uttrustning för att fixa det... 😉 Nåja, fina vids - tack för länkarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
uh. jorå, madskillz på att tråckla på en trött kick och virvel över nån snodd slinga. Vad vore hiphop utan efterproduktion av tredje part och befintlig musik att nasa på? Om Phene tjänar mer än någon som pantar burkar så kommer jag må genuint dåligt.

jaja, de va ju bara tutorials, men på något sätt fick dom FL att framstå kanonamatör. Göm länkarna, annars kommer jag snart bli tvungen att använda cubase eller nåt istället för FL 😉

Jasså... visst, nu är jag inte så insatt i hiphop att jag kan säga att det stämmer eller ej. Men du ska veta att det finns faktiskt grymt bra beatmakers där ute som faktiskt kan göra riktigt bra grooves utan köra klassikern med en sampling, kick och snare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kollade på den första, In Da Club... han gör en riktigt stor tabbe i den som inte precis hjälper till att få bort "amatörstämpeln" (om det nu finns en sådan). Först programmerar han allt en sextondel för sent, och när han sen ska lägga in clapen så förklarar han att "det som gör den här låten så speciell är att klappen ligger en sextondel senare än vad den brukar". Han har ett långt resonemang om detta, och hur även shaken och mutegitarren ligger "fel". I själva verket ligger dessa saker alltså precis som det brukar med clap på 2an och 4an, bara att han har programmerat allt fel. Pinsamt.

Jag har ingen direkt relation till FL och har inte haft nån anledning att se det som amatörmässigt innan, men att inte ens nån av er upptäckte detta... 😄

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på den första, In Da Club... han gör en riktigt stor tabbe i den som inte precis hjälper till att få bort "amatörstämpeln" (om det nu finns en sådan). Först programmerar han allt en sextondel för sent, och när han sen ska lägga in clapen så förklarar han att "det som gör den här låten så speciell är att klappen ligger en sextondel senare än vad den brukar". Han har ett långt resonemang om detta, och hur även shaken och mutegitarren ligger "fel". I själva verket ligger dessa saker alltså precis som det brukar med clap på 2an och 4an, bara att han har programmerat allt fel. Pinsamt.

Jag har ingen direkt relation till FL och har inte haft nån anledning att se det som amatörmässigt innan, men att inte ens nån av er upptäckte detta... 😄

😎

Ingen som har velat kommentera detta i vareje fall, själv har jag inte koollat så noga. spolade fram filmen och lkyssnade på hela biten ist 🙂...

Link to comment
Dela på andra sajter

jag_alltid_nybörjare (oregistrerad)

Varför säger wmp: "Det går inte att ansluta till servern. Servernamnet kan vara fel, servern är kanske inte tillgänglig eller också kan proxyinställningarna vara felaktiga." Vad ska jag göra??????

Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Det vore ju kul att se nån etablerad person eller professionell producent använda FL istället för massa amatörer som gör "feta" beats på 10 minuter... 😆

DÅ kanske amatörstämpeln tvättas bort...men om det finns nån professionel människa som använder FL istället för Cubase, Reason eller nåt annat vet jag inte...nån som vet det? Vore görsköj att se i så fall ju.

Link to comment
Dela på andra sajter

>om det finns nån professionel människa som använder FL istället för Cubase, >Reason eller nåt annat vet jag inte...nån som vet det? Vore görsköj att se i så >fall ju.

Ja nu måsste jag ju tyvärr säga att jag vet om att Basshunter använder sig av fl-studio. >.< men det var inte dit jag ville komma, tycker inte att han är så professionell människa. Men han har iallfall lyckats med det han gör.

Hursomhällst. Jo.. jag känner 2st otroligt duktiga killar här i Umeå som har egna synthband. En av dessa har nog sålt en hel del skivor. Han låtar är helt jävla underbara. (= Men då är jag ju en sådan som älskar synth också.

Han brukar först göra sin musik i fl-studio, och sedan förflyttar han sig in i en riktig studio. Vet inte hur men dom hjälps väll åt med att trixa med ljudet för att det skall låta 100 gånger bättre än innan. Och spelar in sång med bra microfoner osv. Om jag hade en länk till hans musik skulle jag skicka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli lite tjatigt om att alla säger att Fl inte räcker till. Det är exakt lika bra som Cubase

. Fattar inte varför man tror att Fl inte räcker till. Det gör det visst,.

Nja

FL är inte riktigt i samma klass som Cubase , Logic , Pro Tools MEN

helt klart räcker det till att skapa musik på , däremot räcker det inte riktigt till när man skall mixa låtar.Eller om man arbetar mot Video.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar bli lite tjatigt om att alla säger att Fl inte räcker till. Det är exakt lika bra som Cubase

. Fattar inte varför man tror att Fl inte räcker till. Det gör det visst,.

Nja

FL är inte riktigt i samma klass som Cubase , Logic , Pro Tools MEN

helt klart räcker det till att skapa musik på , däremot räcker det inte riktigt till när man skall mixa låtar.Eller om man arbetar mot Video.

Kan du ge mig ett svar på varför det inte skulle vara det? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Att göra avancerade automationer , sideschaina , skicka signaler via AUX kanaler ( tex trumpaket ) som sedan tar effekter från bussar , Synka video till Audio i Frames , importera OMF , Exportera OMF , Begränsat med Audio kanaler , Begränsat med Bussar , Göra Fade in / out direkt på AUdiofilen , Göra en volymhöjning på ett specifik ställer på Audiokanale ( Utan Automation )

Finns säker fler funktioner jag anser att det saknar men dessa är det jag kommer på på rak arm.

Och Framför allt , Jag har hittintils inte hittat en ENDA studio som använder sig av FL Studio.Dom flesta har Logic eller Pro Tools både i sverige och utomlands.Så kompabilitet är ju ett problem.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Avancerade automationer går fin fint, inga problem. Sidechain går inte som deafult i Cubase heller. Bara att skaffa hem en plugg som fixar det.

Begränsat med Audio kanaler: Räcker inte 999 stycken för dig?

Synka video till Audio i Frames : Vart det inte kapaciteten inom ljud vi snackade om?

Göra Fade in / out direkt på AUdiofilen: Varför skulle jag vilja göra det? Lika enkelt att göra ett automation clip som är dubbelt så tydligt.

Göra en volymhöjning på ett specifik ställer på Audiokanale ( Utan Automation ) : Jag har inget emot automation clips.

För få fx kanaler: Absolut inte, om du inte vill döda din dator vill säga. (64 fx/Insert kanaler räcker gott och väl (+4 insert till))

För övriga "Problem" som du ser det som finns det flera sätt att komma runt dem. Vad gör det att de inte använder samma program? De flesta jobbar redan väldigt självständigt. Om nått företag ska tex mixa så är det bara att använda funktionen "Split mixer trax" vid export.

// Nexustwins - Sebbe

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla musikprogram arbetar lite olika. Man kan uppnå troligtvis precis samma reslutat bara man vet vad man håller på med.

Det kan vara simpelt i det ena och krångligt i det andra, medans det 3:e har en krånglig sak på det första och så vidare.

Det är helt enkelt tycke och smak.

Vissa program kanske har mera kraft i sig, men det går ÄNDÅ att få ut saker som man vill om man bara lär sig HUR

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla musikprogram arbetar lite olika. Man kan uppnå troligtvis precis samma reslutat bara man vet vad man håller på med.

Det kan vara simpelt i det ena och krångligt i det andra, medans det 3:e har en krånglig sak på det första och så vidare.

Det är helt enkelt tycke och smak.

Vissa program kanske har mera kraft i sig, men det går ÄNDÅ att få ut saker som man vill om man bara lär sig HUR

Håller med dig fullständigt, det är helt beroende på hur man arbetar med programmet. Vissa blir proffs på tex E-jay och vissa inte. Alla kan ju inte tycka att ett program är no1 det är just därföer det finns flera olika program. Nått borde ju falla någon i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...