Jump to content
Annons

Melodifestivalen...


Claes Holmerup

Recommended Posts

Danmark drog igång med sin ENDA (!) uttagning och presenterade en vinnare efter denna kväll. Tänk om SVT kunde göra samma sak, så att man slapp den nuvarande dokusåpe-versionen...

De danska bidragen kan avnjutas HÄR.

Inte samma klass som förra året, när Jakob Sveistrup och Olsen Brothers hade en jämn kamp om förstaplatsen, men helt ok jämfört med hur det brukar låta här på hemmaplan.

Vinnarlåten var lite för mycket standard för att den skulle kännas rätt som vinnare. Sveistrup förgyllde i alla fall kvällen med ett litet inhopp (dock utom tävlan, tyärr...).

De börjar härma lite av det dåliga från Sverige och fjantar till showen, med den där GraekerKaj - men de har långt kvar innan de sjunker till lika katastrofal nivå som de svenska extrainslagen brukar hålla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 191
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Melodifestival? Vinter-OS?

Det har fan vart lite dålig hype kring det där tycker jag...

Men ja, vi får se vad festivalen bjuder på i år... Electric Banana Band ska tydligen vara med... och det kommer gå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

vägrar...

besudla mina sinnen med sådan "musik" uuuuusch och fyyyyyy-

nej-det får bli en platta med Zappa istället,kanske You are what you is i morgon kväll-

fina minnen och redig musik! 😆

Du sa det.. Själv blir man nästan tvingad till att sitta o kolla. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

OS? Är det sådant trams på gång också? 😄

Nåja - trots att att samma låtskrivare automatiskt är självskrivna varje år och "tävlingen" inte är på lika villkor, utan utesluter alla som inte har förlagskontrakt (trots att det påstås att det inte är så... 🙁 ), så är det ändå roligt att se på spektaklet - trots snedsteg som Gardell, Allram, halvnaken "indian" och annat meningslöst fjant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodifestivalen...bara ordet får mig att sucka och bli less på tramset.

Rätt låt blev fel tvåa, trean skulle vunnit men det vart kalabalik i kulissen för att ettan plagierat femmans kjol som egentligen var fyrans melodi, men trots detta så var allt sååå bra...SUCK 😎

Dessutom, skulle det vara mer öppet så finns det hundratals bättre låtar som skulle kunna sparkat stjärt på alla dessa låtar som är med, det finns säkert ett antal på detta forum t, ex som skulle kunna komponera så j-a mycket bättre än det som presenteras på ovan nänmnda "festival" men men...Usch.

Link to comment
Dela på andra sajter

imageserviceaspx3av.jpg

Den där sista skulle jag aldrig kunnat tro lyssna på schlager-dängor eller ens vilja ha något att göra med den sortens tramserier (yes you heard me right)... nåja där ser man vad fördomar gör...

Link to comment
Dela på andra sajter

Allram

Va? Den där vulgära handdockan? 😆

Precis! Som jag sade så är det ett av snedstegen som aldrig skulle ha plockats in. Jag har faktiskt inte lyckats skratta åt något Allram-"skämt" hittills. Kanske är jag då en tråkmåns enligt somliga, men enligt mig är det inte jag som är tråkmånsen i det fallet... 😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodifestivalen...AAAAAAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!! Jag är så trött på allt detta skit, låtarna som var aktuella förra året spelas ju fortfarande 24/7. Nej det får vara slut på sånt trams nu, fyll globen med 10.000 partysugna ungdomar och släng på en megamix.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allram

Va? Den där vulgära handdockan? 😆

Precis! Som jag sade så är det ett av snedstegen som aldrig skulle ha plockats in. Jag har faktiskt inte lyckats skratta åt något Allram-"skämt" hittills. Kanske är jag då en tråkmåns enligt somliga, men enligt mig är det inte jag som är tråkmånsen i det fallet... 😆😉

Allram är ju en sjukt skojjig figur... men han är tråkig utan alla sina mupp-kollegor som Chet och vad de nu heter... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

vari ligger spänningen 😄

skönt att se att det finns (ab)normala människor här som väljer annat framför denna kulturskymf...

snart kommer pojkarna Zappa till Stockholm (Maj) DET skall bli spännande,med

Steve Vai och Terry Bozzio--uuuhhhgggh jag ryser,musik av och med riktiga musiker för musiker 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan säja och tycka vad man vill om melodifestivalen… 🙂

Men det är ekonomiskt viktig för musikbranschen…

Det är stora summor som omsätts i framförallt STIM pengar till låtskrivare/textförfattare, men givetvis mycket också på evenemang och skivförsäljning. Allt fördelas ganska lika över leden och ger syre till resten av musikbranschen.

Samtidigt får SVT öka på sin erfarenhet att göra stora evenemang, senbyggare, ljudgubbar osv får mycket jobb...

Jag ser bara positivt på det... 😱

Jag tycker inte om musiken men är absolut för evenemanget… 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman--- Man kan säja och tycka vad man vill om melodifestivalen

absolut 🙂

Det är stora summor som omsätts i framförallt STIM pengar till låtskrivare/textförfattare, men givetvis mycket också på evenemang och skivförsäljning. Allt fördelas ganska lika över leden och ger syre till resten av musikbranschen.

vilken musikbransch??? 😉

Samtidigt får SVT öka på sin erfarenhet att göra stora evenemang, senbyggare, ljudgubbar osv får mycket job

de har erfarenhet så det räcker och blir över,tyvärr sparkas/entledigas en stor del av de gamla rävarna som besitter ett oerhört stort kunnande och är stöpta i en av världens bästa skolor,vet inte vad dom nya pysslar med ibland--förra året(eller om det var förrförra)så sköttes ju ljudet i Turkiet av just svt--men vilka sopor-det var ju katastrofalt uselt-RIKTIG jävla uselt om någon kommer ihåg,och då hade man anlitat "oss" för att det sägs att vi kan det här med ljud inom TV... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns säkert ett flertal större bolag som tjänar bra pengar på melodifestivalen. 😮

Men jag ska ta ett exempel som jag har i min omgivning. Det är inte bara bidragen som blir antagna som det jobbas med, det är givetvis lika mycket arbete före med dom som inte är utvalda till finalerna. Det är många som gör jobb även med dessa inspelningar. Studiotimmar som bokas osv… Jag har flera kompisar som drar in små men ändå viktiga pengar 40-50 000kr på grund av melodifestivalen genom att jobba med detta… Det ger dom en frihet under resten av året, att jobba med annan musik…

Förövrigt tycker jag det är kul att vi har bra Tv-produktion i Sverige… :rolleyes:

EDIT: När det gäller STIM är det riktig feta pengar SVT betalar för att visa dom... Detta fördelar sej också rätt över i kedjan...

Jag tycker melodifestivalen är bra och kul som underhållning, likväl det som såpor och annan skit...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...