Jump to content
Annons

Melodifestivalen...


Claes Holmerup

Recommended Posts

Jag tyckte att det var samma M-Audio Keystation 61 som hon hade i förra delfinalen, dvs. en oskyldigt enkel, mycket lätt klaviatur som går fort att kasta upp på scenen. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 191
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag tyckte att det var samma M-Audio Keystation 61 som hon hade i förra delfinalen, dvs. en oskyldigt enkel, mycket lätt klaviatur som går fort att kasta upp på scenen. 😄

va de inte fars fisa

såg ut som han la av en fis på scen , ja de bard iväg

när dom kom in bakvägen ........ 😠

tyckte nämligen att rolig-inski höll sej för näsan

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var samma M-Audio Keystation 61 som hon hade i förra delfinalen, dvs. en oskyldigt enkel, mycket lätt klaviatur som går fort att kasta upp på scenen. 😉

hmm, kanske det var. Tyckte bara den såg ovanligt lång ut, såg en bild från SAMA där Bard och Marina står med varsin monomachine, trodde dom bara körde med mjukvara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte att det var samma M-Audio Keystation 61 som hon hade i förra delfinalen, dvs. en oskyldigt enkel, mycket lätt klaviatur som går fort att kasta upp på scenen. 🙂

hmm, kanske det var. Tyckte bara den såg ovanligt lång ut, såg en bild från SAMA där Bard och Marina står med varsin monomachine, trodde dom bara körde med mjukvara...

Jo, Keystation är väldigt tunn på höjden och lång.

Kan iofs ha varit en Keystation Pro 88 tom. 😉

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Äsch. Löjliga Microkontrol och keystations och allt vad de heter...

Om jag ställer mig på Melodifestivalens scen någon gång ska jag se till att stå bakom en Emulator II!

Om jag gör en låt till schlagerfestivalen så ska jag använda en ARP2600, en Minimoog och en Mellotron på den bara för att få flasha lite på scen. 😱😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch. Löjliga Microkontrol och keystations och allt vad de heter...

Om jag ställer mig på Melodifestivalens scen någon gång ska jag se till att stå bakom en Emulator II!

Word!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt litet intressant att se alla "hatbrev" mot melodifestivalen här på forumet. Det är bara skitlåtar (nästan i alla fall) och de som tittar på programmet är töntar, för att inte tala om hur de röstar...

När man sedan tittar på statistiken så är den minst lika intressant:

4,2 miljoner (alltså sisådär, grovt räknat, hälften av alla svenska medborgare) tittade.

1 913 152 röster kom in. Alltså inte så långt ifrån hälften av antalet tittare. Nytt rekord,över 100 000 fler än förra året.

Betyder detta då att så många av svenska folket är omusikaliska töntar?

Sen då till den låt som vann. Det var ju naturligtvis fel låt? I vilket fall som helst fick Carola 437 876 telefonröster från svenskarna! Vilket också är nytt rekord.

BWO, tvåan, fick "bara" 368 907 röster, 69 000 röster färre! Trots allt ganska god marginal...

Det var närmare mellan BWO och trean Andreas Johnson, som fick 350 938 röster.

Det kanske kan vara intressant att titta på resten av röstsiffrorna också, för att få litet perspektiv, jag har inte sett dem publicerade någonstans.

The Poodles fick 180 784 röster, Magnus Bäcklund 101 799 röster, Rednex 154 115 röster, Linda Bengtzing 138 249 röster, Magnus Carlsson 44 825 röster, Björn Kjellman 83 917 röster och Kikki Danielsson 51 742 röster.

OK, smaken är som baken, delad, men enligt mitt förmenande så finns det i alla fall oerhört mycket kunnande bakom fenomenet Melodifestivalen. Inte minst vad gäller vad som är gångbart hos publiken:

Bert kom fram till mig under en av repetitionerna i Leksand, innan första deltävlingen:

- Nå vad tycker du i år nu då?

Jag kunde inte hålla mig utan "tyckte" till runt en av deltagarna som inte finns i hans "stall".

- Säjer du det du, nja, du vet att Linda kommer att gå vidare här i Leksand, men sen blir det Carola i Finalen.

När vi sen satt vid samma bord på efterfesten i Tällberg så flinade han bara.

- Va va dä ja sa, ja kan dä här...

Och det är nog bara att ge sig, han, och många andra, vet vad de håller på med...

Vad jag tycker? Vissa låtar ÄR sura, (Björn Kjellman bör till exempel göra annat än sjunga). Men inte "Evighet", och Carola är en gjuten performer. Och bästa låt vann, inte minst om man vill att Sverige skall vinna i Athen, sen om det räcker mot alla öststatsröster är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt litet intressant att se alla "hatbrev" mot melodifestivalen här på forumet. Det är bara skitlåtar (nästan i alla fall) och de som tittar på programmet är töntar, för att inte tala om hur de röstar...

När man sedan tittar på statistiken så är den minst lika intressant:

4,2 miljoner (alltså sisådär, grovt räknat, hälften av alla svenska medborgare) tittade.

1 913 152 röster kom in. Alltså inte så långt ifrån hälften av antalet tittare. Nytt rekord,över 100 000 fler än förra året.

Betyder detta då att så många av svenska folket är omusikaliska töntar?

Sen då till den låt som vann. Det var ju naturligtvis fel låt? I vilket fall som helst fick Carola 437 876 telefonröster från svenskarna! Vilket också är nytt rekord.

BWO, tvåan, fick "bara" 368 907 röster, 69 000 röster färre! Trots allt ganska god marginal...

Det var närmare mellan BWO och trean Andreas Johnson, som fick 350 938 röster.

Det kanske kan vara intressant att titta på resten av röstsiffrorna också, för att få litet perspektiv, jag har inte sett dem publicerade någonstans.

The Poodles fick 180 784 röster, Magnus Bäcklund 101 799 röster, Rednex 154 115 röster, Linda Bengtzing 138 249 röster, Magnus Carlsson 44 825 röster, Björn Kjellman 83 917 röster och Kikki Danielsson 51 742 röster.

OK, smaken är som baken, delad, men enligt mitt förmenande så finns det i alla fall oerhört mycket kunnande bakom fenomenet Melodifestivalen. Inte minst vad gäller vad som är gångbart hos publiken:

Bert kom fram till mig under en av repetitionerna i Leksand, innan första deltävlingen:

- Nå vad tycker du i år nu då?

Jag kunde inte hålla mig utan "tyckte" till runt en av deltagarna som inte finns i hans "stall".

- Säjer du det du, nja, du vet att Linda kommer att gå vidare här i Leksand, men sen blir det Carola i Finalen.

När vi sen satt vid samma bord på efterfesten i Tällberg så flinade han bara.

- Va va dä ja sa, ja kan dä här...

Och det är nog bara att ge sig, han, och många andra, vet vad de håller på med...

Vad jag tycker? Vissa låtar ÄR sura, (Björn Kjellman bör till exempel göra annat än sjunga). Men inte "Evighet", och Carola är en gjuten performer. Och bästa låt vann, inte minst om man vill att Sverige skall vinna i Athen, sen om det räcker mot alla öststatsröster är en annan sak.

problematiken är väl mer , hur dessa rävar bär sej åt

eftersom dom alltid lyckas få med , nästan alla bidrag ?

Christers Bjälkmans försvarstal , snubblar ju varje gång .....

pinsamt nästan att höra det ..... tror han att folk är dumma i huvve ?

eller är han , dum nog att tro , att ingen fattar vilket tarmvred han skapar .......

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon förstå hur dom har fått reda på vilka bidrag som INTE kom med.

Känner igen några namn från detta forum också, så det kan ju vara intressant att lägga upp länken här.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Melodifestivalen_2006

Kul att se sina egna bidrag jämte Jan Johansen med flera:-)

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...