Jump to content
Annons

Melodifestivalen...


Claes Holmerup

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja fan du har rätt tog ju nästan bort hockey smaken får nog va försiktig med de där i fortsättningen schllllaageeern altså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 191
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Måste Linda skrika sig genom heeeeela låten? Nej far åt ..., Fame-Magnus sopade nog faktiskt banan med sin svettiga Roger Pontare låt. Jag har läst om Graaf i tidningarna i veckan och om hur nervös hon varit. Jag har hela tiden undrat varför hon var så nervös över att vara programledare. Sen insåg jag att det inte alls var det hon skulle göra 😏

Underbar stöld på Hanson's Mmmbop i Kuddkrig. Som förresten var oväntat bra för att vara vad det var, men ändå inte alls speciellt bra.. ehh.. På något sätt känns det lite som att Jimmy Jansson gjort en hemlig dubbel revansch och sänkt ribban. Kameleont, kamelodront, käka kamel och sånt. Nej jag måste nog hålla med Lina. Det positiva med låten är dock att övriga Europa skulle blanda ihop oss med Tyskland och sympatirösta om den vann spektaklet.

Bäst? - Pausunderhållningen med Slinky killen!

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

De två bästa gick till andra chansen

Hahaha, menar du allvar?

Tre gamlingar i tigertanga (pinsamt gubbslem 😆 ) som desperat försöker hålla takten i en handvinkning... 😳

Jag e en kameleont eller en kamel eller nåt sånt... (?!?)

HALLÅÅÅ!!! Allvarligt? 😕

/L

Jo - allvarligt. 😆

De andra var ju ännu värre. 😆

EBB är ju lite kul i alla fall - och håller sig till sin egen stil i stället för att desperat försöka härma andra för att de tror att det ska leda till vinst.

Magnus Bäcklunds låt tycker jag faktiskt var helt ok, så den hade förtjänat att gå vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

O sjutton ja kanske vi också då, ja jag tyckte väl att Peo sa att SVT ägde låten på nåt sätt när man väl hoppade på tåget. Lite synd om låtar blir blockade bara. Jag menar tänk om dom aldrig får komma ut utan får ligga på standby till nästa år hela tiden? Nä så kan det ju inte va eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att alla låtarna höll sig under vattenlinjen .. :/ .. Möjligtvis den sista som funkade, men refrängen var lite väl lam ändå.

Fast å andra sidan är det inte så konstigt med tanke på hur mkt kompositörerna och producenterna måste trycka in under 3 minuter.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)

Melodiflestival är low quality... Sparka ut allt drägg o börja om på nytt så kanske det blir något att ha...Jag tycker de liknar kattskit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus Bäcklunds låt tycker jag faktiskt var helt ok, så den hade förtjänat att gå vidare

jo, den var ok, fast den är bättre när Cliff Richard sjunger den men då hette den väl Power to all my friends eller nått liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade programmet igår. Hur stod sig Bengtzings nya jämfört med Alla Flickor? Jag kan inte låta bli att tycka att den är skitbra. Hon borde vunnit förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som tänkte på att Andreas Johansson snott låten från OMD - walking on the milky way, rakt av.. annars var nog den i topp med EBB enligt mig! 😱

Pjae, tycker den lät ganska lik alla låtar som ligger i den genren iofs :rolleyes:

Men visst tänkte jag på att den påminde mkt om någon låt, kunde inte komma på vilken bara..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

När ska Christer Björkman bli avsatt? Nu är jag 100% övertygad om korruption i juryn.

Jag har hört ratade låtar som skulle ha krossat lördagens låtar lika hårt som om man hade släppt 5 ton bly på en liten kyckling.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag såg inte skiten! Kommer skiten i repris så man kan se skiten då istället?

Hoppas ingen skit var så dålig som den värsta skiten jag vet, nämligen "Fångad av en stormvind". Värre skit till sångmelodi har jag nog aldrig hört.

Skit ock!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

När ska Christer Björkman bli avsatt? Nu är jag 100% övertygad om korruption i juryn.

Jag har hört ratade låtar som skulle ha krossat lördagens låtar lika hårt som om man hade släppt 5 ton bly på en liten kyckling.

Var har du hört dom? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

korruption och falskeri...det där visste jag för länge sen,när skall ni lära er... 🙂

Melodifestivalen är precis så skitusel och vidrig som en människa kan fantisera om-och lite till-det är verkligen svårt att förstå att folk kan se/höra och njuta av sådant förbaskat öronplågeri-jag blir helt förstörd-därför tittar jag inte på skräpet sedan många år,även när jag lyssnar på radio så vill jag kräkas,

(utom möjligtvis på kvällstid-om jag kör bil och hör på P3 i sällsynta fall)

Nej-funderar starkt på piratradio/gisslantagning medelst barrikadering på SR i en månad med full kräm ut i etern och bara shysst musik utav osignade kreatörer! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

korruption och falskeri...det där visste jag för länge sen,när skall ni lära er... 😄

Melodifestivalen är precis så skitusel och vidrig som en människa kan fantisera om-och lite till-det är verkligen svårt att förstå att folk kan se/höra och njuta av sådant förbaskat öronplågeri-jag blir helt förstörd-därför tittar jag inte på skräpet sedan många år,även när jag lyssnar på radio så vill jag kräkas,

(utom möjligtvis på kvällstid-om jag kör bil och hör på P3 i sällsynta fall)

Nej-funderar starkt på piratradio/gisslantagning medelst barrikadering på SR i en månad med full kräm ut i etern och bara shysst musik utav osignade kreatörer! 😎

Låter som en bra idé... 😉

Merparten av de inspelningar man hör i demoavdelningen i detta forumet och i VST-forum håller ju faktiskt högre klass, så man kunde tänka sig en framtida melodifestival enbart med forummedlemmars låtar. DET hade kunnat bli en höjdare! 🙂

Uttagningsprocessen till melodifestivalen kommer aldrig att handla om annat än spel för gallerierna så länge det är förlagen som väljer ut låtarna. Det är ju självklart att de skickar vidare sina egna signade låtskrivare innan de ens överväger att titta på högen med hundratals bidrag som skickas till dem från SVT.

Det är bara synd att de lyckas lura så otroligt många privatpersoner att skicka in bidrag varje år - när ingen av dem någonsin får en chans... 😉 Att det kommer så många bidrag varje år ger ju Björkman något att skryta om, så för honom är det bra eftersom det visar att han har lyckats igen... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stod sig Bengtzings nya jämfört med Alla Flickor? Jag kan inte låta bli att tycka att den är skitbra.

då kommer du att tycka att den nya är minst lika bra! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Merparten av de inspelningar man hör i demoavdelningen i detta forumet och i VST-forum håller ju faktiskt högre klass, så man kunde tänka sig en framtida melodifestival enbart med forummedlemmars låtar. DET hade kunnat bli en höjdare! :rolleyes:
https://www.studio.se/index.php?showforum=43

Annars, om du vill gå och uppleva en alternativ melodifestival så tycker jag att du ska gå på SMASK, Claes. Finns ingen information om när Malmös delfinal ska hållas i år, men det kommer säkert upp en ny sida för dem snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade programmet igår. Hur stod sig Bengtzings nya jämfört med Alla Flickor? Jag kan inte låta bli att tycka att den är skitbra. Hon borde vunnit förra året.

Alla flickor är mycket mycket bättre låt, och jag tror att den låten fortfarande är stor anledning att folk röstade på "Jag ljuger så bra".

-Jamen, det är Linda Bengtzing!

-Jaaa, det var det ju! Hon är bra!

-Jag ringer och röstar...

Jag hoppades innerligt på att Sahlene skulle gå vidare. Sen kunde det kvitta vem som vann den andra platsen.

Sahlene hade bäst röst, den starka låten och hennes utstrålning skulle lätt kunna vinna i Aten. Men men..... nu blir det inte så. :rolleyes:

Nu ställer jag mitt hopp till de kommande lördagarna. För de andra delfinalerna kan väl inte vara lika tråkiga som den i Leksand?

Statistiskt sett måste nån annan delfinal vara fylld med bara bra låtar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag VET ju att Studiofestivalen förekommer här - men jag menade en lite mer officiell variant som kunde ersätta förlagsorgien som sänds på TV - och inte bara den som är till för forumet... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade programmet igår. Hur stod sig Bengtzings nya jämfört med Alla Flickor? Jag kan inte låta bli att tycka att den är skitbra. Hon borde vunnit förra året.

Alla flickor är mycket mycket bättre låt, och jag tror att den låten fortfarande är stor anledning att folk röstade på "Jag ljuger så bra".

-Jamen, det är Linda Bengtzing!

-Jaaa, det var det ju! Hon är bra!

-Jag ringer och röstar...

Jomen så fungerar ju människor, det är inte lätt att komma ifrån. Jag får försöka höra låten innan jag uttalar mig, men förväntningarna är i topp! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade programmet igår. Hur stod sig Bengtzings nya jämfört med Alla Flickor? Jag kan inte låta bli att tycka att den är skitbra. Hon borde vunnit förra året.

Alla flickor är mycket mycket bättre låt, och jag tror att den låten fortfarande är stor anledning att folk röstade på "Jag ljuger så bra".

-Jamen, det är Linda Bengtzing!

-Jaaa, det var det ju! Hon är bra!

-Jag ringer och röstar...

Det är av samma anledning som Carola kommer att vinna i år - oavsett hur dålig låten är... :rolleyes:

Nu ställer jag mitt hopp till de kommande lördagarna. För de andra delfinalerna kan väl inte vara lika tråkiga som den i Leksand?

Statistiskt sett måste nån annan delfinal vara fylld med bara bra låtar?

Det har nog varit så tidigare, att en delfinal har innehållit fler av de bättre låtarna och en delfinal har innehållit idel värdelösa låtar - så vi kan säkert vänta oss något liknande i år också. Idiotiskt, eftersom helkassa låtar då kommer ända till finalen - och andra låtar som är helt ok, slås ut i delfinalerna eftersom det samlas för många av de bättre i vissa... 😠

Prioriteringen är ju inte längre att en bra låt ska skickas till den internationella finalen - utan att det ska vara "bra TV"... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Prioriteringen är ju inte längre att en bra låt ska skickas till den internationella finalen - utan att det ska vara "bra TV"... :rolleyes:

Eller "känd TV".

Elena åkte runt i många europeiska länder, till skillnad från Stenmarck, och gjorde PR. Det gjorde säkert susen i finalen att det var någon tävlande som de både kände igen och tyckte var jättebra.

Misstänker att Spanien laddar upp med en PR-plåga i bla. Sverige, så göm er och håll för öronen! Deras bidrag ska i år framföras av Las Ketchup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...