Jump to content
Annons

Hur kom ni på era Alias


dede

Recommended Posts

Annons
  • Svar 186
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag sitter ju och ritar den jäkeln hela dagarna så det var det enda som fanns i huvet.

Oj det lät spännande. Till tidningen alltså?

Ja, fast spännande vet jag inte, men nästan lika kul som att spela i alla fall!

Jag är lite impad faktiskt. 😄

Men du är inte ensam om att teckna 91:an va? Eller hur funkar det nuförtiden? 😄

Hade varit kul och se en av dina strippar...

Nej, vi är 3-4 stycken från Luleå till Kristianstad som sitter hemma och tecknar varsina avsnitt. Förslagsvis bläddra i tidningen i nåt tidningsställ - i första serierutan anges vilken som tecknat. Står det nåt annat än Gissberg, bläddra till nästa avsnitt...

Ok, då vet jag. Satt faktiskt och kollade i ett jubileumsalbum och där finns t.o.m en bild på dig med några ord om din bakgrund. Schysst CV! 😄

Kalle Stropp & Grodan Boll!!!

Ja, det är filmhistoria, en rolig period. Numera inskränker sig animationen till några snuttar Harry Boy om året för TV4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande:

XXOOXXXOXOXOXOXXO
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XOXOXXXOXOXOXOXOX
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XXOOXOXOOXOOXOXXO

Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande:

XXOOXXXOXOXOXOXXO
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XOXOXXXOXOXOXOXOX
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XXOOXOXOOXOOXOXXO

Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic.

// David

Ha ha, den var avancerad, vilken chifferkod! Den krävde sin förklaring, hur kom du på den idén?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande:

XXOOXXXOXOXOXOXXO
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XOXOXXXOXOXOXOXOX
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XXOOXOXOOXOOXOXXO

Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic.

// David

Cool! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Well..jag har väl aldrig varit fullt så jävlig att jag kan kalla mig demon på riktigt 😱 .. Det hela kom till av att jag snurrade omkring flitigt på nån engelsk commynity och kallade mig för [sWE]Demon..så nån kväll när jag kom på den briljanta idén att byta nick till bara Demon..var det redan upptaget.. förmodligen soptrött i huvet kom reptilhjärnan in i en andra andning och ut poppade en Demoniqus...

Heter egentligen Magnus och tro mig, jag har funderat både 1 och 360 gånger på att byta nick...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skriver David "inverterat" så blir det ungefär Diwic. Liten förklaring, kolla in följande:

XXOOXXXOXOXOXOXXO
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XOXOXXXOXOXOXOXOX
XOXOXOXOXOXOXOXOX
XXOOXOXOOXOOXOXXO

Kolla in kryssen så ser ni "DAVID". Kolla in O:na så ser ni "DiWIC" (bakvänt D), därav Diwic.

// David

Krånglig grej! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, den var avancerad, vilken chifferkod! Den krävde sin förklaring, hur kom du på den idén?

Tja, jag såg ordet "Jesus" skrivet så nånstans på en tavla hemma hos en familj ( pingstvänner). Detta var för rätt många år sen, gick nog i mellan- eller högstadiet då, men i vilket fall så provade jag att skriva mitt namn sådär också...och så blev det nåt av det 😄

Btw, jag provade att göra det med smileys (gula och svarta) först, det är lättare att se då, men det fick jag inte för forumet 😉

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt har funnits sedan jag var 8 eller nåt. HUr det uppstod har jag ingen aning! Tror det kommer från "old el paso" reklamen som gick för evigheter sen. Ni vet den där de sjunger "chicken tonight...chicken tonight".

Jag gillade den reklamen å så blev de så!

Annars kan de också vara att jag å mina kompisar inte orkade använda mitt långa namn Ricardo för att ropa på mig. så vi kom på paso (med s)

Z:tat uppkom i sjuan när jag komm på att svenskar har en tendens att läsa "paaaaso" (svenskt a) ifall det stavas med s. Gör de det med z så låter de inte så 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Hur kom ni på era Alias

Kom på och kom på. Orkade snarare inte undvika...

EDIT: Hade visst redan svarat i den här tråden. Usch, stressen vid skick av tidning ställer till det i skallen. 😛

😄

Du visste om det egentligen, du ville bara öka den där siffran till vänster som du ser som en statuspryl 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag vill veta hur xdjs kom på deras alias. det måste nog varit en väldigt lång process.

Deras? Står det ett helt gäng bakom? 😳

Det är ju 2 små knattar (X DJ's) 😆 2 bröder. Dj Sound och DJ Neotrix.

Så här ser dom ut:

xdjs.jpg

Och Hacke, glöm inte bort att techno is not onley my music style:

mylife_white.jpg

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kom ni på era Alias

Kom på och kom på. Orkade snarare inte undvika...

EDIT: Hade visst redan svarat i den här tråden. Usch, stressen vid skick av tidning ställer till det i skallen. 😄

😄

Du visste om det egentligen, du ville bara öka den där siffran till vänster som du ser som en statuspryl 😛

😆

Olsberg är en j-a spammare. Kan inte nån moderator ta tag i det här?

Hur jag kom på mitt "Alias"? Ibland skriker folk det (har 90% nedsatt hörsel så jag vet inte riktigt) och sneglar mot mitt håll (är extremt närsynt, färgblind och har grava brytningsfel så jag är osäker) på mig så jag gissar att det är mitt riktiga namn helt enkelt. Men jag har haft fel förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...