Jump to content
Annons

Vad sitter ni på?


Recommended Posts

Jag syftar inte på vilken utrustning ni bildligt talat sitter på utan bokstavligt talat vad ni placerar era ände på? Har ni tips på bra stol som passar för att mixa, spela piano (masterkeyboard) och gitarr? Armstöd går ju bort på en gång pga gitarrspel. Den bör ha ngt slags fotstöd för att få upp gitarren lite. Ställbar höjd för pianisten. Och inte alltför dyr, pengar ska ju läggas på kompressorer och sånt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Den här är riktigt skön faktiskt, från IKEA. (För mixning då)

Går den inte upp till öronen? Man vill inte ha något som ger reflektioner nära öronen.

Tror det blir svårt hitta något som är perfekt för allt. Jag tycker man får med knirr och knarr från stolar som är bekväma att sitta på vid gitarr spel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här är riktigt skön faktiskt, från IKEA. (För mixning då)

Samma här, grymt skön. Markus vill jag minnas att den heter 🙂 Men den börjar knaka och låta något helt otroligt nu. Är nog dax att skaffa mig en ny stol tror jag.

Redigerat av magnus83
Link to comment
Dela på andra sajter

En Håg Credo, som är ca 25 år gammal vid det här laget, i skriande behov av nytt tyg på sitsen, men i övrigt är i helt perfekt skick. 🥰  

Visst var den dyr när jag köpte den, men eftersom jag fortfarande inte har behövt byta ut den, så visade den sig vara löjligt billig ändå. 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

- Har aldrig tänkt så långt faktiskt, kan nog påverka marginellt.

- Helt riktigt, en hård fast stol vid gitarrspel är det som gäller.

(Sorry, skulle vara svar till pme!)

Redigerat av glenna
Link to comment
Dela på andra sajter

  Går den inte upp till öronen? Man vill inte ha något som ger reflektioner nära öronen.

Tror det blir svårt hitta något som är perfekt för allt. Jag tycker man får med knirr och knarr från stolar som är bekväma att sitta på vid gitarr spel.

Har en likadan hemma, och ja, den går upp bakom huvudet och stör ljudet en aning, dock märkbart. Bekväm och prisvärd i övrigt.

Samlar damm i nätet, så man måste dammsuga ur där ibland.

Har inte armstöden monterade, för de skulle vara ivägen för gitarrspel.

Sitter annars mest på en gammal pinnstol. Obekvämt men fungerar.

Redigerat av oioioi
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Samma här en IKEA Marcusstol. Börjat gnissla här också. Vid gitarrspel så sitter jag bara lite längre fram och ett fotstöd från IKEA, för högerfoten. Så funkar både för spel och mix och synt har jag på ett bord bredvid datorbordet i samma höjd.och lite längre så behöver bara flytta stolen lite snett till höger. Har allt praktiskt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter i en snygg och skön Eames-modell. Metallarmstöd med läder på. Har tre st. Gitarristerna brukar oftast vilja sitta på en väldigt bred och låg fåtölj utan armstöd, har två st. Brukar räcka alldeles lagom.

Bifogar tre roliga bilder; En meta-bild på stolen, en på mig i stolen för att se hur skön den är (kolla vad glad jag är) och en på en gitarrist sittandes i gästfåtöljen (fick sno bilden från nätet).

Den uppmärksamme kan ju roa sig med att leta skillnader mellan bilden i tidningen och den riktiga bakgrunden... 🙂

post-6641-0-93712800-1490981416_thumb.jpg

post-6641-0-67991300-1490981446_thumb.jpg

post-6641-0-48144600-1490981459_thumb.jpg

Redigerat av Top Floor Studios
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...