Jump to content
Annons

Hur hittade du hit?


Björn Olsberg

Hur hittade du hit?  

491 röster

  1. 1. Hur hittade du hit?

    • Via tidningen
      272
    • Via E-forum
      20
    • Via annat forum
      45
    • Någon tipsade
      60
    • Vet inte
      66


Recommended Posts

Jag ville inte hit egentligen men jag fick hotbrev.

Här kommer några ex:

"Tror du verkligen att din studio är brandsäker?"

"Vi tar inget ansvar för din hälsa om du inte går med i Studioforum"

"Prenumerera eller DÖ!"

Jag lämnade över breven till SÄPO och dom har hittat mannen bakom breven.

Det var inte så svårt eftersom han skrivit med sitt eget blod.

Tror han hette Björn Olsson eller Olsberg. Men de kunde inte göra ngt för mig då mannen tillhör musikmaffian.

Ärligt talat så tyckte jag att en viss annan musiktidning blivit så dålig (eller har alltid varit dålig) att jag ville ha ngt annat. Studio är bra.

Imponerande också att självaste chefredaktören deltar i forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 149
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag ville inte hit egentligen men jag fick hotbrev.

Här kommer några ex:

"Tror du verkligen att din studio är brandsäker?"

"Vi tar inget ansvar för din hälsa om du inte går med i Studioforum"

"Prenumerera eller DÖ!"

Jag lämnade över breven till SÄPO och dom har hittat mannen bakom breven.

Det var inte så svårt eftersom han skrivit med sitt eget blod.

Tror han hette Björn Olsson eller Olsberg. Men de kunde inte göra ngt för mig då mannen tillhör musikmaffian.

Ärligt talat så tyckte jag att en viss annan musiktidning blivit så dålig (eller har alltid varit dålig) att jag ville ha ngt annat. Studio är bra.

Imponerande också att självaste chefredaktören deltar i forumet.

Haha!!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag råkade följa tidningen Studios instruktion i en tävling för x antal tid sedan att skriva www.studio.idg.se för att kunna vinna fina priser. Det var så att det lockande stod på förstasidan av tidningen "TÄVLING! Vinn..." o.s.v. Men, det gick faktiskt aldrig att komma fram till den tävlingen via hemsidan. Jag fick upp en massa konstiga resultat, bl.a. "cannot reach the..." Att komma in på hemsidan var inga problem, men till själva tävlingen nejnej... Tänkte att den kanske bara var till för prenumeranter. Fick en del andra tankar också: som att det var en väldigt ful lockelse att på framsidan av papperstidningen skriva TÄVLING och sedan i tidningen hitta att man måste in på Nätet för att delta för det första och för det andra så funkade inte det heller när man väl försökte. Tog beslut om att definitivt aldrig köpa den där tidningen Studio nån mer gång. Men sedan råkade jag glömma hela händelsen så stod jag där med ett nummer igen efter x antal månader. Var det nödvändigt att påminna mig igen om detta med hur jag hittade till er??? Hur ska jag nu göra?

😏

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Efter att ha terrat folk med diverse felplacerade frågor på andra forum, blev jag tipsad om att detta forum kanske skulle kunna få ett slut på mina högst enerverande dödsryckningar som jag lider av vid akut kunskapsbrist. 😛

Redigerat av ARS
Link to comment
Dela på andra sajter

MittiPrick (oregistrerad)

shit.......... jaaaa

tror att jag kom hit via en fråga på sök , msn, där jag undrade över inspelningens magi.......................................................................... inte helt säker men....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
101-Louis (oregistrerad)

Eniro, jag sökte efter musikaffärer i Göteborg och hittade en intressant tråd här på forumet som har förberett mig för vad som kommer hända när jag går ut i affärerna och letar reda på en gitarr. ^_^b

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man häckat här över ett år...men dessförinnan bad jag om kritik på vendolin 😳 ...vilket på sätt och vis var bättre på ett sätt, för det var lite mer vanligt folk 😄 ( inte bara nördar) 😆 vilket resultera i att det här var en schysst låt och den var inte så bra....men större delen vanligt folk...tills nå'n tipsade mig om forumet och då började hårdanalysen 😄 och det stod klart ganska fort... att man kunde ingenting om ljudhantering 😏 men också att man fick hjälp på vägen att bena upp vad som lät skit och på den vägen är det...jag lär mig mer och mer för var dag som går...och kanske nå'n gång lämnar man in en FÄRDIG demo 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag hittade hit både via tidningen och "word of mouth". Jag har inte gillat forum-konceptet riktigt tidigare, så det tog ett tag innan jag letade mig hit, men nu stormtrivs jag! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har du nätversionen länk. Men annars hittar du tidningen hos din lokala pressbyrå eller affär med hyggligt tidningsutbud.

Såhär ser senaste numret ut.

8-05stor.jpg

EDIT: Tappar bokstäver...?

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

101-Louis (oregistrerad)
Här har du nätversionen länk. Men annars hittar du tidningen hos din lokala pressbyrå eller affär med hyggligt tidningsutbud.

Såhär ser senaste numret ut.

8-05stor.jpg

EDIT: Tappar bokstäver...?

Schysst. Jag ska nog ta och testköpa den en dag. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

// utanför ämnet //

Tidningen? Vilken tidning är det då ni syftar på?

🙂

Olsberg, tidningen marknadsför forumet bra, men uppenbarligen inte vice versa. 😉

*skrattar* Men det är också skönt. Det betyder väl förhoppningsvis att folk inte upplever det som att forumet finns till bara för att marknadsföra tidningen.

På tal om tidningen, nu äntligen är nästa nummer skickat till tryck. Fetaste jämförande testet hilltills, skönaste krönikan, intervju med Swemix-legenden Stonebridge, och mycket annat fett! 25 oktober är datumet då begreppet "hett" omvärderas, "jämförande test" omdefinieras och ribban för att bli "kioskvältare" hissas till skyarna.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...